Inlägg från: Anonym (Truth is gonna bite!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Truth is gonna bite!)

Han behöver stöd

Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-10-02 10:30:51 följande:
    Han bryr sig inte om nåt s.k "stöd" från dig som är helt okänd för honom. Däremot kan han säkert leka vidare och försöka få till det med dig (som en sport från vissa) och fortsätta vara otrogen med alla möjliga under tiden. Kostar honom ingenting. En av 2 saker kommer eventuellt hända, han blir kär i nån av sina kontakter och lämnar frun, eller frun kommer på honom och han lägger ner sånt här trams och satsar på henne helt och fullt.

Du verkar tro att det är nåt fel på frun eller hans förhållande och att han VILL bort. Med största sannolikhet inte ens i närheten av sant utan det är en standardlögn från otrogna män. Han ser nog att du är lätt att manipulera så med just dig skulle han säkert traggla på ett tag.

Och troligen även lyckas till slut.

Ta hand om dig!

Ja, tummen upp på detta!

Först och främst otroligt oattraktivt med en man som inte kan lämna ett förhållande utan att säkra upp en ny. Rädd att vara ensam much? 

Nej, tacka vet jag män som klarar sig själva och är självständiga. En som vågar ta tag i problem om det knakar i relationen, och vågar avsluta förhållandet när han inte är nöjd. 

TS är det verkligen en räddhare du vill satsa på? En som behöver stöd, stöd från vad? Bli nedklubbad av sin kvinna? 

Sist men inte minst, vill du satsa på en sån som kommer fega ur när han är less på dig? Du har redan facit i handen hur han är som person.

Om han behöver stöd ifrån någon så är det hans mamma. Stöd till att växa upp till en mogen man och inte en rädd mus.

Anonym (Truth is gonna bite!) skrev 2024-10-02 17:23:22 följande:

Om han behöver stöd ifrån någon så är det hans mamma. Stöd till att växa upp till en mogen man och inte en rädd mus.

Fast ja, jag vet att det bara är en av klassikerna för att få vara otrogen. Lika vanlig som att han ska lämna henne snart, bara inte NU.

Anonym (singeln) skrev 2024-10-02 19:21:58 följande:
    Jag har inga planer på att satsa på honom. Jag har bara försökt förklara varför jag hade svårt att släppa just honom eftersom någon i tråden skrev att jag kan inte hålla på med dejtingsiter om jag inte kan släppa killarna. Men det kan jag normalt, de flesta har inget som jag fastnar för 

Ok. Det låter bra.
    Det du borde fråga honom först och främst är vad han menar att han vill ha stöd med. Om han säger att han behöver någon som ger honom stöd att komma ur relationen, så säg att det får han söka psykologhjälp för om han inte kan göra det på ett normalt sätt.

Om han bara vill prata med någon så är det ju upp till dig om du vill vara vän eller gratis psykolog. Låt honom bara inte lura dig till sex, för stöd är ju inte = sex.

Det är alltid bättre att vara misstänksam och försiktig, än att tro det bästa om alla människor. Det finns så mycket skit i världen, att alla borde vara extra försiktiga. Otrohet är dessutom så vanligt, och ännu lättare nu när folk kan chatta dygnet runt. Många män försöker, och kan ljuga om det värsta sakerna bara för att få till det.

Om det är en relation du är ute efter, gör det lättare för dig och hitta någon som åtminstone påstår sig vara singel. Sen är det alltid bäst att vara på sin vakt, trotts det.

Gör det först och främst för att skydda dig mot trista erfarenheter. Var en stark kvinna så kommer du ha större sannolikhet att träffa den rätta. En man som är bra och behandlar dig bra. Det är rätt givet att man sällan får det, om man skaffar en som försöker lösa sina relationsproblem med att vara otrogen.

Anonym (singeln) skrev 2024-10-02 21:09:59 följande:
    Kanske om han skriver igen så kan jag fråga det. Men jag vill inte kontakta honom känner jag.
    Ja det verkar vara en del gifta och sambomän ute på sidorna jag tycker att de gör fel som utnyttjar det. Jag vill inte få kontakt med några såna. Så jag försökte därför avsluta det fort och effektivt när han sa han hade sambo men det funkade inte så effektivt. Jag tycker att han borde ha svarat ok tack och hej, istället för att börja prata om stöd.
    Ja det är jättesvårt att hitta en bra man. Jag dejtade med en förra året men så hade han sen inte tid så mycket så jag avslutade det. Jag ångrar det ibland för något bättre verkar svårt att få
    Det är nog tyvärr mycket skräp på dejtingsajter. Där måste man dessutom vara extra lyhörd eftersom det är ännu lättare att bli lurad, och i värsta fall kan det bli farligt. Därför bättre att inte vara naiv eller godtrogen. 

Det är nog en stor möjlighet att han gått vidare i jakt på nästa offer. Jag tror dock inte man ska ta något man inte blir nöjd med heller, ibland måste man kyssa några grodor innan man finner sin prins. Men du har större möjligheter att lyckas om du inte redan från början nöjer dig med otrogna och konflikträdda män.
Svar på tråden Han behöver stöd