• Anonym (Funderande)

Kvinnor hur vanligt är det med omskurna i eran upplevelse?

Ja som titeln säger hur många av er har sett en i verkligheten och hur vanligt är det i eran upplevelse? Vad tycker ni om det om man också får fråga?

• Svar på tråden Kvinnor hur vanligt är det med omskurna i eran upplevelse?
  • Anonym (Mitt ex)
    Anonym (Funderande) skrev 2024-09-14 12:13:20 följande:
    Varför tycker du det är ett övergrepp?
    Varför tycker du inte det är ett övergrepp att skära i ett barns könsorgan? Jag har inget emot att en vuxen person (över 18 år) väljer att omskära sig det är ett beslut man ska fatta själv inte något en annan person ska bestämma. 
  • Anonym (Jenny)
    Anonym (Funderande) skrev 2024-09-14 12:12:37 följande:
    Vad var det som gjorde att du ville det?
    Det är ju så mycket finare. Det är slätt och fint och fräschare. Jag älskar det.  Kyss
  • Anonym (Jag)

Varit med ca 50 st, enbart svenska, och ingen av dem har varit omskurna. 

• Cathariiina
    Anonym (Man) skrev 2024-09-14 18:21:40 följande:
    Varenda vettigt funtad människa måste väl ändå inse att det är ett grovt övergrepp att skära bort delar från ett barns kropp utan dess medgivande. Tyvärr verkar vidrigheter som dessa barbariska seder vara helt lagligt i Sverige 2024.
    Ja, våra politiker är mesiga. Ingen vågar ta itu med frågan, för att man inte får säga att våra invandrargrupper - judar och araber i detta fall - gör något fel. Därför offrar vi de här småpojkarna. 

Fast egentligen är det märkligt, för kvinnlig omskärelse KUNDE vi tydligen förbjuda i Sverige. Då borde steget inte vara så stort till att förbjuda manlig också. Jag undrar om det handlar om judarna i första hand - att det är DEM man inte får kritisera? För judar omskär ju pojkar men inte flickor, så de var inte en issue när vi förbjöd den kvinnliga omskärelsen. 
  • Anonym (Mvh)
    Anonym (Yum yum yum) skrev 2024-09-14 18:23:37 följande:

Aldrig stött på en man som är omskuren.

Jag har duschat mycket på simhallen och tycker att det inte är så ovanligt som man kan tro ändå. Även bland svenska män. Framförallt de som är lite äldre tycker jag inte sällan är omskurna, även om jag inte har nån statistik på det. Det är ju såklart inte varannan, men heller inte jätteovanligt.
  • Anonym (Mvh)

Har alltid undrat om det var lite vanligare förr på 40 och 50 talet.

• Anonym (Tror snarare)
    Anonym (Mvh) skrev 2024-09-16 11:49:53 följande:
    Jag har duschat mycket på simhallen och tycker att det inte är så ovanligt som man kan tro ändå. Även bland svenska män. Framförallt de som är lite äldre tycker jag inte sällan är omskurna, även om jag inte har nån statistik på det. Det är ju såklart inte varannan, men heller inte jätteovanligt.
    Tror snarare att en del äldre etniskt svenska män som ser omskurna ut har naturligt kort förhud, och det kan även yngre ha.
  • Anonym (Tror snarare)
    Anonym (Mvh) skrev 2024-09-16 11:50:42 följande:

Har alltid undrat om det var lite vanligare förr på 40 och 50 talet.

Säkert inte. Främst pga den stora muslimska migrationen till Sverige på senare år är det väl fler idag? Omskurna pga förhudsförträngning fanns förr med, men etniskt svenska män som inte haft något direkt medicinskt problem som var omskurna var säkert inte speciellt vanliga då.
  • Anonym (Mvh)
    Anonym (Tror snarare) skrev 2024-09-16 11:59:05 följande:
    Säkert inte. Främst pga den stora muslimska migrationen till Sverige på senare år är det väl fler idag? Omskurna pga förhudsförträngning fanns förr med, men etniskt svenska män som inte haft något direkt medicinskt problem som var omskurna var säkert inte speciellt vanliga då.
    Nej det var västerländska män jag menade. Bland män på simhallen med utländskt påbrå är det mycket vanligare ja.
  • Anonym (Mvh)
    Anonym (Tror snarare) skrev 2024-09-16 11:59:05 följande:
    Ja det är klart det är fler idag men det var inte det det handlade om utan ifall det var fler förr. Men du har säkert rätt det kanske bara är en upplevelse. 

Men hursomhelst att se en omskuren SVENSK man då, är inte jätteovanligt i duschen. Jag har som ung tränat simning i många års tid. På den tiden massinvandringen inte kommit igång där just jag bodde.
Svar på tråden Kvinnor hur vanligt är det med omskurna i eran upplevelse?