Inlägg från: Anonym (Mvh) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mvh)

Kvinnor hur vanligt är det med omskurna i eran upplevelse?

Anonym (Yum yum yum) skrev 2024-09-14 18:23:37 följande:

Aldrig stött på en man som är omskuren.

Jag har duschat mycket på simhallen och tycker att det inte är så ovanligt som man kan tro ändå. Även bland svenska män. Framförallt de som är lite äldre tycker jag inte sällan är omskurna, även om jag inte har nån statistik på det. Det är ju såklart inte varannan, men heller inte jätteovanligt.
  • Anonym (Mvh)

Har alltid undrat om det var lite vanligare förr på 40 och 50 talet.

• Anonym (Mvh)
    Anonym (Tror snarare) skrev 2024-09-16 11:59:05 följande:
    Säkert inte. Främst pga den stora muslimska migrationen till Sverige på senare år är det väl fler idag? Omskurna pga förhudsförträngning fanns förr med, men etniskt svenska män som inte haft något direkt medicinskt problem som var omskurna var säkert inte speciellt vanliga då.
    Nej det var västerländska män jag menade. Bland män på simhallen med utländskt påbrå är det mycket vanligare ja.
  • Anonym (Mvh)
    Anonym (Tror snarare) skrev 2024-09-16 11:59:05 följande:
    Säkert inte. Främst pga den stora muslimska migrationen till Sverige på senare år är det väl fler idag? Omskurna pga förhudsförträngning fanns förr med, men etniskt svenska män som inte haft något direkt medicinskt problem som var omskurna var säkert inte speciellt vanliga då.
    Ja det är klart det är fler idag men det var inte det det handlade om utan ifall det var fler förr. Men du har säkert rätt det kanske bara är en upplevelse. 

Men hursomhelst att se en omskuren SVENSK man då, är inte jätteovanligt i duschen. Jag har som ung tränat simning i många års tid. På den tiden massinvandringen inte kommit igång där just jag bodde.
  • Anonym (Mvh)
    Anonym (Tror snarare) skrev 2024-09-16 11:56:42 följande:
    Tror snarare att en del äldre etniskt svenska män som ser omskurna ut har naturligt kort förhud
    Ja möjligt
Svar på tråden Kvinnor hur vanligt är det med omskurna i eran upplevelse?