• Anonym (Funderande)

Kvinnor hur vanligt är det med omskurna i eran upplevelse?

Ja som titeln säger hur många av er har sett en i verkligheten och hur vanligt är det i eran upplevelse? Vad tycker ni om det om man också får fråga?

• Svar på tråden Kvinnor hur vanligt är det med omskurna i eran upplevelse?
  • Anonym (Funderande)
    Anonym (On point) skrev 2024-09-07 22:57:22 följande:

Ärligt talat är det inget jag lagt på minnet. Därför är jag övertygad om att det inte haft någon större betydelse för mig. I mitt nuvarande förhållande är min partner omskuren på grund av trång förhud som orsakade honom problem i ungdomen.

Jag kan tycka att det är en fördel rent hygieniskt

Okej, så enligt dig känns det inge annorlunda? Inte ens vid avsugningar? 
  • Anonym (On point)
    Anonym (Funderande) skrev 2024-09-14 12:14:39 följande:
    Okej, så enligt dig känns det inge annorlunda? Inte ens vid avsugningar? 
    Har ingen jättestor erfarenhet men alla är väl och känns därför olika.  Tror inte att det finns någn sorts normalitet här och tur är väl det. 

Man får njuta av vad man har och sluta fundera så mycket.
  • Eurydike

Jag har varit med en omskuren kille. Det var första killen jag låg med och jag upplevde inte att det var några problem. Han var nöjd och jag tänkte inte mer på det.

• Hjelm

Aldrig sett en omskuren penis i verkligheten. Jag kan dock inte tänka mig att det skulle vara en "dealbreaker" på något sätt om jag träffade en man som hade det.

Däremot skulle jag givetvis bli upprörd om det inte hade varit hans egna val att bli omskuren.

• Anonym (Man)
    Anonym (Funderande) skrev 2024-09-14 12:13:20 följande:
    Varför tycker du det är ett övergrepp?
    Varenda vettigt funtad människa måste väl ändå inse att det är ett grovt övergrepp att skära bort delar från ett barns kropp utan dess medgivande. Tyvärr verkar vidrigheter som dessa barbariska seder vara helt lagligt i Sverige 2024.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Man) skrev 2024-09-14 18:21:40 följande:
    Varenda vettigt funtad människa måste väl ändå inse att det är ett grovt övergrepp att skära bort delar från ett barns kropp utan dess medgivande. Tyvärr verkar vidrigheter som dessa barbariska seder vara helt lagligt i Sverige 2024.
    Ovan handlar enbart om när det görs på barn som inte har ett problem med förhuden. Omskärelse av medicinska skäl är så klart en helt annan sak.
  • Anonym (Yum yum yum)

Aldrig stött på en man som är omskuren.

• Anonym (Meh)

En av mina cirka trettio sexpartners har varit omskuren. Det var annorlunda och ollonet var liksom lite konstigt och läderartat, men det var inget hinder för att genomföra ett samlag. Så jag ser inget problem med det. 

(Vill oavsett tillägga att jag i övrigt är emot att små barn blir omskurna utan att det finns medicinska skäl.)

• Anonym (Hh)

Jag bor inte i Sverige och många av de män jag dejtat har varit omskurna. Skulle säga att det är kanske 50/50 medan större delen av svenska män inte varit det. 

Föredrar helt klart en naturlig kuk med förhuden kvar. 

Svar på tråden Kvinnor hur vanligt är det med omskurna i eran upplevelse?