• Anonym (Frustrerad)

Stör mig på bonusdottern..

Är sambo sen 3 år tillbaks och han har en dotter på 8år. Till en början var min och bonusdotterns relation bra men nu stör jag mig på henne bara mer och mer.
    Hon vill efterlikna sin far, prata som han, klä sig och ha exakt samma intresse som han. Hon söker hans uppmärksamhet genom att försöka va så grabbig som möjligt men han nappar inte. Vilket må va jobbigt för henne, tillägger här att hon får uppmärksamhet på andra sätt. Men aldrig när hon försöker va precis som han, eftersom hon är en liten flicka och inte en 46årig man. Också jobbigt att se på, för det blir bara så fel.
    Vidare blir jag faktiskt (ursäkta språket) äcklad när jag ser bonusdottern glo på när jag och hennes pappa kramar varandra eller hur jag klappar på han vid olika tillfällen för då ska hon göra precis likadant och säga precis samma ?gullesmeknamn? som jag säger till min sambo. Att jag får sitta bredvid min Karl händer sällan för hon låter oss aldrig sitta bredvid varandra framför tv:n på helgerna etc. Då ska hon sitta i mitten och smeka sin pappa och kalla han för de smeknamn jag kallar han för. För mig blir det jättekonstigt. Speciellt när hon samtidigt tittar på mig med konstigt flin.

Vidare kan hon ibland ljuga för att få mig att se dålig ut framför honom. Hon är bara 8år och visst jag borde ta hänsyn till det. Men ibland känns hon som en tänkande varelse och då blir jag fundersam om hon faktiskt vet vad hon gör?

Nån som är/varit i samma situation?
  • Svar på tråden Stör mig på bonusdottern..
  • Anonym (C.)
    Anonym skrev 2024-09-04 22:16:04 följande:
    Vi är inte samma person.  Det finns ett sätt att bli trippelanonym  vi båda vet hur man gör.
    Varför ha ett konto om man nu ska bli "trippelanonyma"? Känns ju inte som att någon av er diskuterar ämnet när ni skriver här heller. 
  • Anonym (Frustrerad)
    Anonym (O) skrev 2024-09-04 21:58:53 följande:
    Han får väl säga stopp min kropp.
    Till viss del förstår jag att det känns konstigt, just att hon sitter där och klappar på honom och medvetet härmar dig. Jag kan även förstå din känsla när hon dissar dig, prata med sambon om det, han behöver gå in och uppfostra där och lära henne vad som är ok och inte.

Hans handlingar i de situationerna förmedlar ändå ?okeeej? det här blev lite väl intimt/fel men pappa älskar dig ändå? sen reser sig och går. 

Det är jättekonstigt och jag rivaliserar inte utan tycker bara att intimitetsgränsen mellan vuxen och barn blir väl luddig när situationen uppstår. Det för konstigt. 
    Samtidigt som hon beter sig så får jag dessa blickar, sen efter kommer kommentarerna om att jag är deras hemhjälp m.m? Klart jag blir orolig, är ju rädd för att hon inte uppskattar mig. Beter hon sig så här nu - hur blir det då när hon är äldre? 

Det är inte ett lätt samtalsämne att ta upp med sin partner heller. 

• Anonym (C.)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2024-09-04 22:20:27 följande:

Samtidigt som hon beter sig så får jag dessa blickar, sen efter kommer kommentarerna om att jag är deras hemhjälp m.m? Klart jag blir orolig,

Hon är 8 bast... Bara att säga att nu är det du som är städhjälp till oss andra. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (C.)
    Anonym skrev 2024-09-04 22:23:23 följande:
    Gå du och skäms istället.
    /femte Anonym härinne
    Är upptagen med att anmäla era inlägg. 
  • Anonym (O)

Hans handlingar i de situationerna förmedlar ändå ?okeeej? det här blev lite väl intimt/fel men pappa älskar dig ändå? sen reser sig och går. 

Det är jättekonstigt och jag rivaliserar inte utan tycker bara att intimitetsgränsen mellan vuxen och barn blir väl luddig när situationen uppstår. Det för konstigt. 
    Samtidigt som hon beter sig så får jag dessa blickar, sen efter kommer kommentarerna om att jag är deras hemhjälp m.m? Klart jag blir orolig, är ju rädd för att hon inte uppskattar mig. Beter hon sig så här nu - hur blir det då när hon är äldre? 

Nej det är inte lätt, men ett måste. En anledning till att bonusfamiljer är svårt för kvinnor är ju att män är dåliga på att sätta gränser och uppfostra sina barn, så kvinnan måste gå in och göra det, för män funkar det bättre med bonusbarn eftersom kvinnor överlag sköter uppfostran av sina barn.

Men tänk på hur du uttrycker dig, din kommentar om att hon är en tänkande varelse var märklig, klart hon är en tänkande varelse. Tror du menar att hon är slug eller har en baktanke med saker.
    Så var mitt ex dotter också. Kan du snälltolka och se det som att hon skämtar när hon gör sånt? Skämta tillbaka?

• Anonym (förälder)

Fast jo du upplever ju det här som väldigt obehagligt så då är det självklart att du måste ta upp det med honom, han verkar ju inte uppleva det lika obehagligt för då skulle han prata med henne och markera tydligare och också försöka så att ni inte hamnade i dessa situation på ett tag.
    Du skriver ju här hur hemskt det är så då är det klart att du måste ta upp med din sambo, det kommer ju inte att försvinna på länge om han inte gör något.
    Hon är 8 år och det är givetvis hans sak att ta tag i om du upplever obehag och har dom tankarna du har om dottern annars kommer du bara att tycka mer och mer illa om henne och då kommer det sluta illa till slut och din man komma mellan er och det blir inte roligt för honom.
    Du måste ju våga prata med din sambo.
  • Hermis123
    Anonym (förälder) skrev 2024-09-04 22:40:28 följande:
    Fast jo du upplever ju det här som väldigt obehagligt så då är det självklart att du måste ta upp det med honom, han verkar ju inte uppleva det lika obehagligt för då skulle han prata med henne och markera tydligare och också försöka så att ni inte hamnade i dessa situation på ett tag.
    Du skriver ju här hur hemskt det är så då är det klart att du måste ta upp med din sambo, det kommer ju inte att försvinna på länge om han inte gör något.
    Hon är 8 år och det är givetvis hans sak att ta tag i om du upplever obehag och har dom tankarna du har om dottern annars kommer du bara att tycka mer och mer illa om henne och då kommer det sluta illa till slut och din man komma mellan er och det blir inte roligt för honom.
    Du måste ju våga prata med din sambo.
    Vad förväntar du dig att han ska göra ?
    Sätta sitt barn i andra hand för en kvinnas skull?
    Dottern verkar verkar vara obekväm med att ts klänger på hennes pappa, så varför ska ts inte backa ?
    Barnens behov kommer först. ( Barnkonvention)
  • Anonym (C.)
    Hermis123 skrev 2024-09-04 22:52:16 följande:
    Barnens behov kommer först. ( Barnkonvention)
    Så om barn vill äta pizza varje dag så ska hon få göra det?

Varför skulle hon vara obekväm med att en kvinna är med hennes pappa? Återigen förstår du, hon är 8.. Dom har inte ens utvecklat en hjärna klart. 
  • Anonym (Syster)

Jag har själv bonusbarn och det du pysslar med låter sjukt. 

Och barnet verkar skrika efter uppmärksamhet. Barnet och pappan verkar behöva ensamtid,  låt dom hitta på saker bara dom två tillsammans. 
    Ta lite avstånd, du behöver inte vara på pappan när hon är med. Det behöver inte vara så för evigt, se det som ett projekt. Prova att bete dig lite annorlunda och se om det blir en förändring i hemmet. 

Fokusera mer på barnet, mindre på pappan. 
    Ni kan säkert ha er tid när barnet inte är med. 

Svar på tråden Stör mig på bonusdottern..