Inlägg från: Anonym (förälder) |Visa alla inlägg
  • Anonym (förälder)

Stör mig på bonusdottern..

Anonym (Frustrerad) skrev 2024-09-04 18:12:55 följande:
    Vi bor på en gata med flera barn i hennes ålder och några av dem går i hennes klass. Hon leker med kompisar nästintill varje dag. Jag pratar om myskvällar på helgerna. Jag umgås också med henne där vi gör alla möjliga saker. Så vad är din förklaring nu?
    Men pratar du inte med din sambo om detta?
    Hur tolkar han det och vad säger han om det?
    vad gör han åt situationen? 
    om han tycker att detta är jobbigt och onormalt pratar han väl om det med dottern?
  • Anonym (förälder)
    Anonym skrev 2024-09-04 20:08:12 följande:

Det verkar vara som att jag är den enda som förstår ts.
    Det känns riktigt obehagligt med en unge som beter sig som ts beskriver.

Men det är inte konstigt att pappan inte reagerar och pratar med dottern och gör något? Pappan och ts verkar ju inte prata om det och pappan verkar inte gör något åt det. Konstigt att inte ts skriver något om vad pappan anser och gör.
    Misstycker inte han? 
    Pappa till en 8 åring har väl ansvaret om hon agerar konstigt?
  • Anonym (förälder)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2024-09-04 22:20:27 följande:

Hans handlingar i de situationerna förmedlar ändå ?okeeej? det här blev lite väl intimt/fel men pappa älskar dig ändå? sen reser sig och går. 

Det är jättekonstigt och jag rivaliserar inte utan tycker bara att intimitetsgränsen mellan vuxen och barn blir väl luddig när situationen uppstår. Det för konstigt. 
    Samtidigt som hon beter sig så får jag dessa blickar, sen efter kommer kommentarerna om att jag är deras hemhjälp m.m? Klart jag blir orolig, är ju rädd för att hon inte uppskattar mig. Beter hon sig så här nu - hur blir det då när hon är äldre? 

Det är inte ett lätt samtalsämne att ta upp med sin partner heller. 

Fast jo du upplever ju det här som väldigt obehagligt så då är det självklart att du måste ta upp det med honom, han verkar ju inte uppleva det lika obehagligt för då skulle han prata med henne och markera tydligare och också försöka så att ni inte hamnade i dessa situation på ett tag.
    Du skriver ju här hur hemskt det är så då är det klart att du måste ta upp med din sambo, det kommer ju inte att försvinna på länge om han inte gör något.
    Hon är 8 år och det är givetvis hans sak att ta tag i om du upplever obehag och har dom tankarna du har om dottern annars kommer du bara att tycka mer och mer illa om henne och då kommer det sluta illa till slut och din man komma mellan er och det blir inte roligt för honom.
    Du måste ju våga prata med din sambo.
  • Anonym (förälder)
    Anonym skrev 2024-09-05 16:46:59 följande:
    Jag lever med en barnlös man. Men tack ändå för tipset.
    Skulle aldrig ha ett förhållande där minderåriga ungar är med i bilden.
    Ja men har du bestämt dig för att inte hamna i den sitsen med en man med barn då du inte vill leva så, jag antar att din man inte heller vill det då han är barnlös och inte vill ha barn.
    Har du barn sen innan antar jag att du inte heller flyttade ihop med din man innan det eller dom barnen flyttade ut eller hade han en annan åsikt? 
    om du har barn sen innan vad tyckte han om det?
    inte bonusar i alla fall då.
    Men det är ju bra att du när du inte vill leva med en man som har hemma boende barn inte heller då flyttat ihop med någon som har det.
    Alla väljer ju det livet man vill leva och självklart ska du välja vad du anser passar dig. Andra gör andra val. Det viktiga är ju att man väljer själv hur man vill leva men accepterar att andra gör andra val. 
    En del i vår omgivning och som har skilt sig och sen träffat nya har det gått bra för när dom blivit bonusfamiljer, andra som har äldre barn som tonåringar är särbos och väntar med att flytta ihop till barnen flyttat.
    För några har inte nya familjer funkat. Allt beror ju på alla inblandade. 
  • Anonym (förälder)
    Ess skrev 2024-09-05 17:11:18 följande:
    Särkullar är ett bättre uttryck.
    ja eller som man sa tidigare styvbarn. 
    Särkullar är ju mer en juridisk benämning.
  • Anonym (förälder)
    Ess skrev 2024-09-05 17:11:18 följande:
    Särkullar är ett bättre uttryck.
    eller säga min sambos/mans/frus barn.
Svar på tråden Stör mig på bonusdottern..