• Anonym (Frustrerad)

    Stör mig på bonusdottern..

    Är sambo sen 3 år tillbaks och han har en dotter på 8år. Till en början var min och bonusdotterns relation bra men nu stör jag mig på henne bara mer och mer.
    Hon vill efterlikna sin far, prata som han, klä sig och ha exakt samma intresse som han. Hon söker hans uppmärksamhet genom att försöka va så grabbig som möjligt men han nappar inte. Vilket må va jobbigt för henne, tillägger här att hon får uppmärksamhet på andra sätt. Men aldrig när hon försöker va precis som han, eftersom hon är en liten flicka och inte en 46årig man. Också jobbigt att se på, för det blir bara så fel.
    Vidare blir jag faktiskt (ursäkta språket) äcklad när jag ser bonusdottern glo på när jag och hennes pappa kramar varandra eller hur jag klappar på han vid olika tillfällen för då ska hon göra precis likadant och säga precis samma ?gullesmeknamn? som jag säger till min sambo. Att jag får sitta bredvid min Karl händer sällan för hon låter oss aldrig sitta bredvid varandra framför tv:n på helgerna etc. Då ska hon sitta i mitten och smeka sin pappa och kalla han för de smeknamn jag kallar han för. För mig blir det jättekonstigt. Speciellt när hon samtidigt tittar på mig med konstigt flin.

    Vidare kan hon ibland ljuga för att få mig att se dålig ut framför honom. Hon är bara 8år och visst jag borde ta hänsyn till det. Men ibland känns hon som en tänkande varelse och då blir jag fundersam om hon faktiskt vet vad hon gör?

    Nån som är/varit i samma situation?
  • Svar på tråden Stör mig på bonusdottern..
  • Anonym

    Brädad av en 8-åring som du misstänker är en tänkande varelse alltså? Vad gör det med självkänslan?

  • Anonym (Frustrerad)
    Anonym skrev 2024-09-04 17:19:26 följande:

    Brädad av en 8-åring som du misstänker är en tänkande varelse alltså? Vad gör det med självkänslan?


    Jag menar tänkande varelse som i att medvetet ljuga och smeka sin far på intimitet sätt bara för att jag är där?

    Du verkar uppenbarligen inte varit i samma situation.
  • Anonym (C)

    Ja.. Barn är små apor och lär sig utav hur omgivningen vill att de ska växa upp..

    Imagine sen att vara vuxen sån och bli sotis på en jäkla 8 åring.. 

    Förmodligen har de "känslor du känner för det här" mest att göra med att du ser hur du själv var när du var sådär ung. Att du en gång vart så jäkla skör.

    Men jag skulle gissa på att det du tror att detta handlar om. Inte är på det sättet du tror att det är överhuvudtaget.. Hon apar förmodligen efter dig mest för att hon försöker bli en kvinna hon med, och att hon tycker du är tuff.. 

  • Hermis123

    Ja du!  Barn tar efter vuxna, om hon hör dig kalla hennes pappa för gulliga saker kommer hon såklart ta efter!
    Alla barn i världen vill sitta i mitten När det är film, så inget konstigt alls! 
    Kom ihåg han är hennes pappa i första hand och din Karl i andra hand. Du förstör för dig själv när du avundas en 8 åring, fokusera på annat i livet!

  • Anonym (Really?)

    Så du är svartsjuk på en 8-åring? Hon behöver väl sin pappa. Låt henne hållas, du är den vuxna här.

  • Tukt

    Verkar vara rekordmånga trådar om folk som får problem i sina bonusfamiljer. 
    Men det är inte barnen som skapat den situationen utan de vuxna. Då får man också ta och hacka i sig de problem som uppstår.

  • Anonym (Man5)

    Då var det dags igen. En bonusmamma som känner konkurrens med en bonusdotter på 8 bast.

    Jag väntar fortfarande på första tråden där en man känner konkurrens med en 8-årig bonusson. Kommer dock aldrig hända.

  • Anonym (Frustrerad)
    Anonym (C) skrev 2024-09-04 17:36:02 följande:

    Ja.. Barn är små apor och lär sig utav hur omgivningen vill att de ska växa upp..

    Imagine sen att vara vuxen sån och bli sotis på en jäkla 8 åring.. 

    Förmodligen har de "känslor du känner för det här" mest att göra med att du ser hur du själv var när du var sådär ung. Att du en gång vart så jäkla skör.

    Men jag skulle gissa på att det du tror att detta handlar om. Inte är på det sättet du tror att det är överhuvudtaget.. Hon apar förmodligen efter dig mest för att hon försöker bli en kvinna hon med, och att hon tycker du är tuff.. 


     


    Så det finns inga konstigheter med att en 8åring smeker sin pappa över kroppen, på sättet som i min värld bara partners gör, samtidigt som hon säger saker som ?min gosseman, älsklingsbaby? m.m? Sen kollar på migoch flinar? Visst, ibland kan jag få hennes fötter i mitt knä och ibland en fis under tiden. Jättemysigt. Att sitta nära och krama sin pappa är helt naturligt men detta beteende gör mig obekväm.  


    Hon kan ge komplimanger men hon lägger alltid in en diss, typ ?det är så bra att du flyttat hit, jag och pappa behöver någon som städar?. Ber jag henne plocka undan lr så säger hon ?men du är ju här?? Sen är det bara hon och pappa, allt jag tycker om är skit enligt henne. Pappan kramar och umgås mycket med henne på egen hand och hon får bekräftelse och uppmärksamhet. 


    Jag eller mina 5 syskon har aldrig gjort såhär mot varken våra föräldrar eller bonus när vi var små eller i vuxen ålder. 


    Du menar alltså att hennes beteende är helt naturligt?

  • Anonym (C)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2024-09-04 17:58:55 följande:

     


    Så det finns inga konstigheter med att en 8åring smeker sin pappa över kroppen, på sättet som i min värld bara partners gör, samtidigt som hon säger saker som


    Hon har ju precis nyss suttit och sett att du får göra det. Hon häcklar dig alltså inte utan hon sitter där och rollspelar..

    Tänk tillbaks på när du själv var 8 år? Har du några minnen ifrån det? 

    Själv minns jag att jag själv i den åldern gick och såg upp till precis allt och alla och tyckte dom var ascoola.. Ville jävlas och leka med dom.. Inte fan tänkte man på att man skulle trakassera nya låtsasmorsan. 
  • Anonym (C)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2024-09-04 17:58:55 följande:

     Du menar alltså att hennes beteende är helt naturligt?


    Jag skulle säga att hennes beteende nog är naturligt för någon som alltid sitter hemma och inte har några kompisar eller morsa som kan vara där och leka med henne. 
Svar på tråden Stör mig på bonusdottern..