• Anonym (Frustrerad)

Stör mig på bonusdottern..

Är sambo sen 3 år tillbaks och han har en dotter på 8år. Till en början var min och bonusdotterns relation bra men nu stör jag mig på henne bara mer och mer.
    Hon vill efterlikna sin far, prata som han, klä sig och ha exakt samma intresse som han. Hon söker hans uppmärksamhet genom att försöka va så grabbig som möjligt men han nappar inte. Vilket må va jobbigt för henne, tillägger här att hon får uppmärksamhet på andra sätt. Men aldrig när hon försöker va precis som han, eftersom hon är en liten flicka och inte en 46årig man. Också jobbigt att se på, för det blir bara så fel.
    Vidare blir jag faktiskt (ursäkta språket) äcklad när jag ser bonusdottern glo på när jag och hennes pappa kramar varandra eller hur jag klappar på han vid olika tillfällen för då ska hon göra precis likadant och säga precis samma ?gullesmeknamn? som jag säger till min sambo. Att jag får sitta bredvid min Karl händer sällan för hon låter oss aldrig sitta bredvid varandra framför tv:n på helgerna etc. Då ska hon sitta i mitten och smeka sin pappa och kalla han för de smeknamn jag kallar han för. För mig blir det jättekonstigt. Speciellt när hon samtidigt tittar på mig med konstigt flin.

Vidare kan hon ibland ljuga för att få mig att se dålig ut framför honom. Hon är bara 8år och visst jag borde ta hänsyn till det. Men ibland känns hon som en tänkande varelse och då blir jag fundersam om hon faktiskt vet vad hon gör?

Nån som är/varit i samma situation?
  • Svar på tråden Stör mig på bonusdottern..
  • Hermis123

Helt Sjukt, att du sitter och revirpinkar för En  åttaåring och sen anklagar henne för att göra samma sak, och hon vet att hon är vinnaren. Hon är dotter, och kommer alltid vara, hon är den du Aldrig kan konkurrera ut för hon kommer alltid stå över dig även om du inte vill tro det, om den mannen du lever med är en vettig person så att säga.
    Dessutom får man läsa det du skriver med kritiska ögon, förmoslingen överdriver hennes beteende för att få sympatier.

• Anonym

Det verkar vara som att jag är den enda som förstår ts.
    Det känns riktigt obehagligt med en unge som beter sig som ts beskriver.

• Anonym (Really?)
    Anonym skrev 2024-09-04 20:08:12 följande:

Ja, det är nog enbart du. Att folk är svartsjuka på åttaåriga barn och pinkar revir framför henne får man nog anta är väldigt ovanligt.
  • Anonym
    Anonym (Really?) skrev 2024-09-04 20:10:01 följande:
    Ja, det är nog enbart du. Att folk är svartsjuka på åttaåriga barn och pinkar revir framför henne får man nog anta är väldigt ovanligt.
    Haha, vet du ens vad ordet "svarsjuk" betyder?

Sedan hade jag i ts stället tackat för mig, sen kunde mannen sitta där med sin unge och gulla. Då skulle jag sett mig själv som segraren kan jag lova.

Fattar inte hur hon ens står ut.
  • Anonym (Really?)
    Anonym skrev 2024-09-04 20:11:53 följande:

Sedan hade jag i ts stället tackat för mig, sen kunde mannen sitta där med sin unge och gulla. Då skulle jag sett mig själv som segraren kan jag lova.

Gör du?
  • Anonym (förälder)
    Anonym skrev 2024-09-04 20:08:12 följande:

Men det är inte konstigt att pappan inte reagerar och pratar med dottern och gör något? Pappan och ts verkar ju inte prata om det och pappan verkar inte gör något åt det. Konstigt att inte ts skriver något om vad pappan anser och gör.
    Misstycker inte han? 
    Pappa till en 8 åring har väl ansvaret om hon agerar konstigt?
  • Anonym
    Anonym skrev 2024-09-04 20:11:53 följande:

Du skrev ju iofs att du var den enda som förstod. Slutade du med det?
  • Anonym
    Anonym skrev 2024-09-04 20:15:22 följande:
    Du skrev ju iofs att du var den enda som förstod. Slutade du med det?
    Nej?
  • Tukt
    Anonym (Frustrerad) skrev 2024-09-04 18:07:35 följande:

Så då vill jag gärna höra hur du tycker jag ska hantera situationen när den uppstår. 

Eller du kanske tycker att det är fullt naturligt för lite äldre barn smeka sin pappas ansikte, hals, bröst och mage och samtidigt säga älsklingsbabyn min?

Jag har en jättebra relation med min pappa men varken jag eller mina syskon smekte vår pappa på det sättet, och inte heller sa vi sådana saker heller. Så i min värld tycker jag att beteendet avviker.

Berätta gärna din situation, är du bonusförälder?

Jag är inte bonusförälder. Varför? Jo för att mina barn kommer före mitt behov av att bilda nya familjer. 
  • Anonym

Särbo
    Bo ihop när han inte har dottern

Svar på tråden Stör mig på bonusdottern..