• Anonym (Frustrerad)

Stör mig på bonusdottern..

Är sambo sen 3 år tillbaks och han har en dotter på 8år. Till en början var min och bonusdotterns relation bra men nu stör jag mig på henne bara mer och mer.
    Hon vill efterlikna sin far, prata som han, klä sig och ha exakt samma intresse som han. Hon söker hans uppmärksamhet genom att försöka va så grabbig som möjligt men han nappar inte. Vilket må va jobbigt för henne, tillägger här att hon får uppmärksamhet på andra sätt. Men aldrig när hon försöker va precis som han, eftersom hon är en liten flicka och inte en 46årig man. Också jobbigt att se på, för det blir bara så fel.
    Vidare blir jag faktiskt (ursäkta språket) äcklad när jag ser bonusdottern glo på när jag och hennes pappa kramar varandra eller hur jag klappar på han vid olika tillfällen för då ska hon göra precis likadant och säga precis samma ?gullesmeknamn? som jag säger till min sambo. Att jag får sitta bredvid min Karl händer sällan för hon låter oss aldrig sitta bredvid varandra framför tv:n på helgerna etc. Då ska hon sitta i mitten och smeka sin pappa och kalla han för de smeknamn jag kallar han för. För mig blir det jättekonstigt. Speciellt när hon samtidigt tittar på mig med konstigt flin.

Vidare kan hon ibland ljuga för att få mig att se dålig ut framför honom. Hon är bara 8år och visst jag borde ta hänsyn till det. Men ibland känns hon som en tänkande varelse och då blir jag fundersam om hon faktiskt vet vad hon gör?

Nån som är/varit i samma situation?
  • Svar på tråden Stör mig på bonusdottern..
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Frustrerad)
    Anonym (Precis!) skrev 2024-09-04 19:27:01 följande:
    Precis detta reagerade jag på! Styvmorsa som vill markera och tävla mot en 8-åring. Och förvånad när 8-åringen beter sig som just en 8-åring tillbaka.

Det är enbart förälderns ansvarsområde att sätta gränser, så TS bör prata med pappan om hon har problem med hur dottern beter sig. Tycker dock att det vore läge för honom att sätta gränser gentemot TS om hon kallar honom "gulliga" smeknamn som gosseman och älsklingsbaby framför dottern. Take it to the bedroom Kräks

Markera? Så jag och min sambo får inte pussas hej/hejdå om dagarna? Sen är jag övertygad om att ?älsklingsbaby? inte hör hemma i sovrummet?
    Vi hånglar inte framför varken henne eller min son. 

Min son är 9år, varför smeker inte han mig på det där sättet eller kallar mig för smeknamnen sambon tilltalar mig med? om nu alla barn tar efter vuxnas beteende. 

• Meddelande borttaget
  • Anonym (C.)
    Anonym skrev 2024-09-04 22:06:53 följande:

Du vet att andra nu bara måste svara dig anonymtOskyldig

För att ? 
  • CitroneIIa
    Anonym (C.) skrev 2024-09-04 22:04:11 följande:
    Holy fuck din schizoid. Sluta ha konversationer med dig själv och dra bara. 
    Användaren Anonym får alla som fyller i på ett visst sätt och kan vara hur många som helst.
  • Anonym (C.)
    CitroneIIa skrev 2024-09-04 22:09:05 följande:
    Användaren Anonym får alla som fyller i på ett visst sätt och kan vara hur många som helst.
    Nej, man ser vilka det är om man trycker visa endast. 
  • CitroneIIa
    Anonym (C.) skrev 2024-09-04 22:09:42 följande:
    Nej, man ser vilka det är om man trycker visa endast. 
    Om jag trycker Visa endast så ser man alla inlägg av användaren Anonym. Användaren Anonym får alla som fyller i på ett visst sätt och kan vara hur många som helst. I vissa trådar har det varit tiotals. Funktionen är känd och avhandlad flera gånger. Alla som fyller i på detta vis hamnar under den användaren: Anonym.
  • Anonym
    Anonym (C.) skrev 2024-09-04 21:54:31 följande:
    Man kan se att det är samma person när man trycker visa endast.. Varför pratar du med dig själv för?
    Vi är inte samma person.  Det finns ett sätt att bli trippelanonym  vi båda vet hur man gör.
  • Anonym
    CitroneIIa skrev 2024-09-04 22:13:49 följande:
    Om jag trycker Visa endast så ser man alla inlägg av användaren Anonym. Användaren Anonym får alla som fyller i på ett visst sätt och kan vara hur många som helst. I vissa trådar har det varit tiotals. Funktionen är känd och avhandlad flera gånger. Alla som fyller i på detta vis hamnar under den användaren: Anonym.
    Exakt så. 
Svar på tråden Stör mig på bonusdottern..