• Hermis123

Stör mig på bonusdottern..

Ja du!  Barn tar efter vuxna, om hon hör dig kalla hennes pappa för gulliga saker kommer hon såklart ta efter!
    Alla barn i världen vill sitta i mitten När det är film, så inget konstigt alls! 
    Kom ihåg han är hennes pappa i första hand och din Karl i andra hand. Du förstör för dig själv när du avundas en 8 åring, fokusera på annat i livet!

• Hermis123

Helt Sjukt, att du sitter och revirpinkar för En  åttaåring och sen anklagar henne för att göra samma sak, och hon vet att hon är vinnaren. Hon är dotter, och kommer alltid vara, hon är den du Aldrig kan konkurrera ut för hon kommer alltid stå över dig även om du inte vill tro det, om den mannen du lever med är en vettig person så att säga.
    Dessutom får man läsa det du skriver med kritiska ögon, förmoslingen överdriver hennes beteende för att få sympatier.

• Hermis123
    Anonym (förälder) skrev 2024-09-04 22:40:28 följande:
    Fast jo du upplever ju det här som väldigt obehagligt så då är det självklart att du måste ta upp det med honom, han verkar ju inte uppleva det lika obehagligt för då skulle han prata med henne och markera tydligare och också försöka så att ni inte hamnade i dessa situation på ett tag.
    Du skriver ju här hur hemskt det är så då är det klart att du måste ta upp med din sambo, det kommer ju inte att försvinna på länge om han inte gör något.
    Hon är 8 år och det är givetvis hans sak att ta tag i om du upplever obehag och har dom tankarna du har om dottern annars kommer du bara att tycka mer och mer illa om henne och då kommer det sluta illa till slut och din man komma mellan er och det blir inte roligt för honom.
    Du måste ju våga prata med din sambo.
    Vad förväntar du dig att han ska göra ?
    Sätta sitt barn i andra hand för en kvinnas skull?
    Dottern verkar verkar vara obekväm med att ts klänger på hennes pappa, så varför ska ts inte backa ?
    Barnens behov kommer först. ( Barnkonvention)
  • Hermis123
    Anonym (Frustrerad) skrev 2024-09-04 23:47:32 följande:

Så hennes behov av att smeka på sin pappa och kalla han för älskling är inte att slira på intimitetsgräns mellan vuxen och barn utan ett behov?
    Jag klänger inte. Jag visar kärlek till min partner, han visar kärlek tillbaks. 

Varför smeker inte min 9åriga son min kropp och kallar mig för älskling m.m? Något han aldrig gjort utan han kallar min för mamma och vi kramas, men vi smeker varandra inte. Jag tycker inte min sambo ska sätta sin dotter före mig, absolut inte. Men dotterns intimitetsbeteende gör mig obekväm. De stunder hon när vi sitter nära och hon håller om mig eller sin papp är ju bara mysigt. Det är stunderna hon smeker och säger saker som jag och min sambo kallar varandra jag blir högst obekväm. Speciellt när hon ger mig blickarna Samtidigt. Det känns helt skevt, i min värld.

I din värld kanske du låter dina barn smeka och kalla dig älskling, baby m.m. Men i min värld passar sig sånt mellan vuxna. Inte barn-vuxen.

Anledningen till varför din son inte klämmer på dig som dottern gör är förmodligen för att din man är en mogen man som inte tävlar mot ett barn..
    Du beter dig som en svartsjuk flickvän något du verkar vara och du är svartsjuk på en liten flicka som är åtta år!
    Du försöker provocera henne genom att klänga sig på hennes pappa och visa henne sin plats, och hon gör så tillbaka och faktiskt visar dig din riktiga plats som
    nummer 2! 
    Du erkänner ditt riktiga problem, du tycker inte att han ska sätta sin dotter före dig, men det verkar som om det är det han faktiskt gör, han sätter henne före dig, eftersom hon är hans dotter. Det är nog därför du skriver här och inte tar det med din sambo, här kommer du få sympatier av andra kvinnor som också tycker att deras män ska sätta sina barn i andra hand för flickvänner skull, det är så synd om alla bonusmammor, dom får inte vara nummer 1 i mannens liv.
    Men relationer skiljer sig åt. Två 25 åringar som träffas och blir kära och inte har barn, sätter varandra förs och är dom mot hela världen men träffas man som 40 åringar kan man inte leva livet som 25 åringarna gör.  Man har barn och deras behov kommer först.
    Denna flicka tvingas leva i sitt hem med en kvinna som är gravt svartsjuk på henne och hon märker det. 
    Du gör henne otrygg i hennes eget hem! 
  • Hermis123
    Anonym (O) skrev 2024-09-04 22:29:06 följande:

Nej det är inte lätt, men ett måste. En anledning till att bonusfamiljer är svårt för kvinnor är ju att män är dåliga på att sätta gränser och uppfostra sina barn, så kvinnan måste gå in och göra det, för män funkar det bättre med bonusbarn eftersom kvinnor överlag sköter uppfostran av sina barn.

Men tänk på hur du uttrycker dig, din kommentar om att hon är en tänkande varelse var märklig, klart hon är en tänkande varelse. Tror du menar att hon är slug eller har en baktanke med saker.
    Så var mitt ex dotter också. Kan du snälltolka och se det som att hon skämtar när hon gör sånt? Skämta tillbaka?

Nja, tror mer på att anledningen är att kvinnor känslomässigt vill ha samma kärleksrelation som 20 åringar har! 
    Man ska evigt ses som den viktigaste, få mest uppmärksamhet, vara nummer 1 något som inte funkar när man är 40 år med barn. Man ska utesluta bonusbarn från semestrar, bilder, jul, dom ska stanna sin Mamma minst en månad när en bebis kommer.
    När en man träffar kvinna med barn accepteras inte dessa krav, utan barnen ska behandlas som hans egna, han har inget att säga om vistelsetider, många gånger försörjer dom också sina bonusbarn.
  • Hermis123
    Anonym skrev 2024-09-05 16:23:31 följande:
    Nåja, det finns gott om 25 med barn, likaväl som att det finns många 40-åringar utan.

Jag vore hellre singel än att stå tillbaka för någon annans avkommas behov att alltid prioriteras.

Vettiga föräldrar fattar att ungen inte alltid måste "komma först". Tvärtom mår de bra av att inse att de inte är små högheter som alltid regerar.

Nu handlar det inte om hur många 25 åringar eller 40 som har barn eller inte! 
    Jag går efter ett majoritetsperspektiv!  
    Det beror på vad man menar med att komma först. 
    Barns behov kommer alltid först och behov menas inte äta pizza när man vill eller välja film varje dag!
    Behov är att känna sig trygg i sitt eget hem, att inte tvingas leva under samma tak med en vuxen som ogillar en eftersom hemmet blir otryggt ändå! Rätt att bli sedd av sina föräldrar, leva under samma standar som alla syskon i hemmet och vuxna eller föräldrar!
    Att inte ha en galen styvmorsa som behandlar en som konkurrent eller som illegal älskarinna, försöka visa vart skåpet ska stå om vem som har mest rätt till en annan människa. Barn har faktiskt alltid rätt till
    sina föräldrar. (Barnkonventionen)

• Hermis123
    Anonym (Frustrerad) skrev 2024-09-05 22:20:59 följande:

Käre väl, hur kan du veta om jag uppskattar henne eller inte? Jag tar upp en specifik sak i vår relation och du dömer ut mig direkt? Jag älskar henne och ser henne som min egen dotter. Hon älskar mig också och kallar mig för mamma, och då får jag påminna henne om ?bonusmamma?.

Att man stör sig på en liten del av en helhet gör ALLA i vilken relation som helst. Sitt du på din kammare och döm mig, men vi alla vet att du har faktorer som stör dig i prick varenda relation du har. 

Alla dessa människor med Moder Theresa-komplex får mig att spy. Du är en sån som innerst inne håller alla dina mörka tankar för dig själv, och du ser lätt andras mörka tankar för du är expert på dem. skillnaden är att du förnekar dig själv samtidigt som du projicerar ditt mörker på andra. Du har såklart aldrig gjort fel. Bara din omgivning som gör fel, aldrig du. För du är ju en felfri människa. Tror.Du.

Google psykolog deluxe! 
  • Hermis123
    Censur skrev 2024-09-06 09:55:03 följande:

Har pappan sagt till barnet när det händer? Min egen dotter gick igenom en likadan fas när hon va yngre. Minns inte exakt ålder men tidiga skolåldern. Ville pussas, smeka över brösten osv. Det var otroligt obekvämt och vi hade många samtal om hur man visar kärlek, gränser, stopp min kropp osv. Hon har även i äldre åldrar frågat mycket och varit väldigt nyfiken på kroppen, hur den fungerar och ser ut.

Har varit noga med att inte skuldbelägga. Hon är en helt normal 10-åring nu och skulle nog tycka det är rätt äckligt att göra som hon gjorde då. Hon har full koll på gränser och vad man får göra mot andra och vad andra får göra mot henne.

Eftersom det är din sambo hon klänger på är det ju han som får prata med henne om det. Men jag tänker att det är viktigt att han gör det. Barn behöver ju lära sig gränser och hur man hanterar situationer som inte är bra. Tösen kanske själv råkar ut för något obekvämt i framtiden och då har hon med sig denna erfarenheten i ryggsäcken. Då vet hon hur man pratar om det för det har hon upplevt själv.

Nummer 1 han behöver inte alls prata med henne om han inte känner sig obekväm själv! 
    Hans relation med sin dotter är deras problem och endast dom två emellan!
    Det vi läser i tråden är endast TS sida av historien som förmodligen är vinklad för att fånga sympatier!

• Hermis123
    Censur skrev 2024-09-06 14:09:52 följande:
    Va? Men det gör man väl? I min värld är det mycket värre att bara gå iväg från dottern som vill mysa än att sitta kvar och visa att "jag tycker bättre om när vi myser såhär". TS sambo lämnar ju bara dottern i soffan just nu utan att förklara vad som blev fel. Han verkar ganska obekväm utifrån vad TS beskriver. Tösen blir avvisad utan förklaring.
    Återigen ? enligt Ts?  och hennes tolkningar av situationer!
    Tänk om hennes sambo kanske inte alls blir bekväm av dottern utan sambons irritation och blickar.
  • Hermis123
    Anonym (Frustrerad) skrev 2024-09-06 19:38:53 följande:

Det är väl samma sak? Min son bor med oss 24/7 och han klänger inte på mig för att få uppmärksamhet. Min sambo hämtar/lämnar och tar hand om precis lika mycket som mig. Visserligen har bonusdottern en mamma, så hon bor vv hos oss. Min pojk har en frånvarande pappa och bor därför hos oss 24/7. Varför skulle kön spela roll i den här situationen? Barn är väl barn? Eller menar du att barn, beroende på kön, tänker olika?

Du är en vuxen utan självinsikt och därför förstår inte du att DU är problemet!  Så många som har försökt förklara det men du bara vägrar inse det! 
Svar på tråden Stör mig på bonusdottern..