• Anonym (Anonym)

Elaka svar i trådar

Jag märker att det inte bara är jag som startar trådar där det är elaka, alltid anonyma, personer som svarar med påhopp om något som TS inte har frågat om. Många är less på att det är så fruktansvärt tråkig ton här, och jag undrar om det är fler än jag som börjar tröttna på otrevliga människor här och funderar på att gå tillbaka till forum där man håller en trevligare ton? 

Jag förstår inte hur det kan tillåtas att det pågår ständiga påhopp i varenda tråd som startas här, men de som blir förbannade på riktigt på elaka människor som skriver skit och då råkar få med någon svordom eller skällsord blir avstängda i några dagar? Man fick inte ens skriva helt ärligt vad man tyckte när det var Corona-vaccinet på tapeten. Och det sägs att vi har åsiktsfrihet här i Sverige, pyttsan, vi hade det förut men nu har vi knappt några mänskliga rättigheter kvar. Hela världen skrattar åt Sverige och undrar vad vi håller på med. Man får inte ens ha en egen åsikt om någonting idag! Folk är mycket trevligare på ett amerikanskt diskussionsforum jag brukar skriva på, det hålls en mycket mer respektfull och omtänksam ton där. Fast såklart finns det elaka bittra människor där med. Tex en kvinna som var fruktansvärt bitter på folk som levde på bidrag medan hon jobbade och slet. Jag skrev min åsikt och hon svarade att jag skulle skaffa mig ett jobb och sluta leva på hennes skattepengar. Haha omg, vad det är kul att trycka till alla elaka människor ibland! Jag svarade att jag inte lever i USA ens och jag lever verkligen inte på bidrag där, jag lever inte på någons skattepengar alls utan jag är skattebetalare själv. 

Blir ni också trött på alla elaka människor som härjar och förstör på Internet? Familjeliv är ett populärt forum där många skriver om allt mellan himmel och jord, så många dras såklart hit, men det finns så många som svarar som ska veta detaljer som är helt oväsentliga och sedan när de får veta så attackerar de. 

Ni som svarar elakt och ifrågasätter, kritiserar, hånar, hånar ännu mer när folk försvarar sig mot era påhopp..mår ni bra? Hur mår ni egentligen? Jag menar, SKÄMS ni inte över er själva??

• Svar på tråden Elaka svar i trådar
  • Anonym (Ipa)
    Tilolo skrev 2024-08-08 14:37:37 följande:

Jag vill inte vara i kamp, så jag lämnar nu därmed denna diskussion med dig.

Ha en fortsatt fin dag! 🙂 

Jag har inte förstått att vi haft någon slags krigsföring?
  • Anonym (Upptäckta)
    Anonym (Ipa) skrev 2024-08-08 14:45:00 följande:
    Jag har inte förstått att vi haft någon slags krigsföring?

Malandet och tuggandet kan lätt uppfattas som en krigsföring.

Det mals och mals och mals och kommer aldrig till ett slut. Det mals sönder till en nivå där småbitarna blir oidentifieringsbara. När småbitarna har smulats sönder till en oigenkännlighet så ska varenda smula vändas på . Det är ett evighetsprojekt som aldrig tar slut.

Den som inte gör sitt yttersta att hålla med om att småbitarna ska vändas på kan kallt räkna med att få skit.

Det tar bort hela charmen med att kunna diskutera fritt. Oftast brukar trådarna spåra ut.

Inget du känner igen eller har märkt av? ;)

.

• Anonym (Ipa)
    Anonym (Upptäckta) skrev 2024-08-08 22:01:24 följande:

Malandet och tuggandet kan lätt uppfattas som en krigsföring.

Det mals och mals och mals och kommer aldrig till ett slut. Det mals sönder till en nivå där småbitarna blir oidentifieringsbara. När småbitarna har smulats sönder till en oigenkännlighet så ska varenda smula vändas på . Det är ett evighetsprojekt som aldrig tar slut.

Den som inte gör sitt yttersta att hålla med om att småbitarna ska vändas på kan kallt räkna med att få skit.

Det tar bort hela charmen med att kunna diskutera fritt. Oftast brukar trådarna spåra ut.

Inget du känner igen eller har märkt av? ;)

.

Det var aggressivt och elakt skrivet. Varför skriver du det? 
  • Xenia

Det finns inget i reglerna om att det är förbjudet med personangrepp?

Ja, nu finns ju inga nedskrivna regler någonstans, men bland det man kan anmäla (reklam, uppmaning till brott m m) så finns inte "Personangrepp" med.

• Anonym (annan anonym)
    Anonym (....) skrev 2024-08-05 09:34:46 följande:
    Alltså, jag känner alltid igen dom även när dom använder olika alias.

De mest jobbiga som är kvar är a) den personen som - oavsett vad TS har för problem i sin familj - frågar "har din man/sambo tagit halva föräldraledigheten?". Även när familjens problem inte alls handlar om det. Som om det skulle vara universallösningen. Denna person motarbetar även amning.

Och b) personen som är inne i alla trådar som berör otrohet eller känslor för någon annan än sin partner, och kallar TS för "ett rövhål", "en skit" o.s.v.. Utan respekt för hans/hennes känslor. Otroligt fördömande. Det är även tydligt att personen inte förstår sig på förälskelse-kärlek - kanske någon autism, jag vet inte. 

De jag tänker på som verkar ha fått kicken härifrån nu, efter långt om länge, är 

1) han som gick in i alla trådar som handlade om relationer, och fick tråden att handla om sin egen längtan efter en ung kvinna, vad hans mamma och syster hade sagt, ältande av gamla missade chanser med unga kvinnor o.s.v..

2) en person (ej samma som a ovan) som också alltid förespråkar delad föräldraledighet, skriver nedvärderande om hemmafruar (de är neurotiska, mår dåligt, äter piller), förespråkar delad ekonomi, samt även har en hang-up på att låtsasförlovningar (där paret aldrig haft en tanke på att gifta sig, utan bara tar på sig ringar) gör relationer mer seriösa än "vanliga" samboförhållanden. 

3. personen som i alla trådar om relationer och sex, gick in och skrev till TS att hon inte behövde någon karl, för man kan ägna sig åt egensex i stället, och sedan kom långa osunda beskrivningar av hennes egna egensex-aktiviteter...
    Några andra jag kommer att tänka på är några kvinnor som alltid dyker upp i trådar om män som beklagar sig över att deras fruar inte är intresserade av sex. Dessa kvinnor klankar alltid ner på männen oavsett vad de skriver och anklagar dem för att vara skitstövlar som inte bryr sig om sin fru. Dessutom slänger de också ofta ur sig ogrundade anklagelser och påhopp mot dem som försvarar männen. Kanske har detta beteende sin grund i dåliga erfarenheter av män, men det är ändå inget acceptabelt sätt att bete sig.
  • Anonym (Rune)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-08-05 06:46:39 följande:

...

Fast såklart finns det elaka bittra människor där med. Tex en kvinna som var fruktansvärt bitter på folk som levde på bidrag medan hon jobbade och slet. Jag skrev min åsikt och hon svarade att jag skulle skaffa mig ett jobb och sluta leva på hennes skattepengar. Haha omg, vad det är kul att trycka till alla elaka människor ibland! Jag svarade att jag inte lever i USA ens och jag lever verkligen inte på bidrag där, jag lever inte på någons skattepengar alls utan jag är skattebetalare själv. 

...

TS vill ha vänligare trådar, men berättar samtidigt om hur skönt det är att "trycka till" andra. Sånt leder som regel bara till en upptrappning av otrevligheterna. Bättre att vara en artigare, vänligare människa själv.

Det som ofta händer är att en TS frågar exempelvis: "Jag har varit otrogen och undrar hur andra har gjort, berättat för partnern eller ej". Genast kommer det fördömanden av otrohet, vilket inte var frågan i tråden.

Eller när någon frågar om kvinnor blir mindre tända om en man har lite mage, och genast kommer de elaka kommentarerna som läxar upp TS som är äcklig och borde banta. Vilket tråden inte alls handlar om.

Jag försöker vända andra kinden till.
  • Anonym (si)
    Anonym (Rune) skrev 2024-09-30 14:54:18 följande:
    TS vill ha vänligare trådar, men berättar samtidigt om hur skönt det är att "trycka till" andra. Sånt leder som regel bara till en upptrappning av otrevligheterna. Bättre att vara en artigare, vänligare människa själv.

Det som ofta händer är att en TS frågar exempelvis: "Jag har varit otrogen och undrar hur andra har gjort, berättat för partnern eller ej". Genast kommer det fördömanden av otrohet, vilket inte var frågan i tråden.

Eller när någon frågar om kvinnor blir mindre tända om en man har lite mage, och genast kommer de elaka kommentarerna som läxar upp TS som är äcklig och borde banta. Vilket tråden inte alls handlar om.

Löjligt att göra er till offer. Startar man trådar där ärliga svar önskas så kommer folk också att ge sin ärliga åsikt.

Vill man inte ha ärliga svar så bör man inte heller be om några. Handling och konsekvens på den enklaste nivå.
  • Raggartjejen
    Anonym (Anonym) skrev 2024-08-05 06:46:39 följande:
    Elaka svar i trådar

Jag märker att det inte bara är jag som startar trådar där det är elaka, alltid anonyma, personer som svarar med påhopp om något som TS inte har frågat om. Många är less på att det är så fruktansvärt tråkig ton här, och jag undrar om det är fler än jag som börjar tröttna på otrevliga människor här och funderar på att gå tillbaka till forum där man håller en trevligare ton? 

Jag förstår inte hur det kan tillåtas att det pågår ständiga påhopp i varenda tråd som startas här, men de som blir förbannade på riktigt på elaka människor som skriver skit och då råkar få med någon svordom eller skällsord blir avstängda i några dagar? Man fick inte ens skriva helt ärligt vad man tyckte när det var Corona-vaccinet på tapeten. Och det sägs att vi har åsiktsfrihet här i Sverige, pyttsan, vi hade det förut men nu har vi knappt några mänskliga rättigheter kvar. Hela världen skrattar åt Sverige och undrar vad vi håller på med. Man får inte ens ha en egen åsikt om någonting idag! Folk är mycket trevligare på ett amerikanskt diskussionsforum jag brukar skriva på, det hålls en mycket mer respektfull och omtänksam ton där. Fast såklart finns det elaka bittra människor där med. Tex en kvinna som var fruktansvärt bitter på folk som levde på bidrag medan hon jobbade och slet. Jag skrev min åsikt och hon svarade att jag skulle skaffa mig ett jobb och sluta leva på hennes skattepengar. Haha omg, vad det är kul att trycka till alla elaka människor ibland! Jag svarade att jag inte lever i USA ens och jag lever verkligen inte på bidrag där, jag lever inte på någons skattepengar alls utan jag är skattebetalare själv. 

Blir ni också trött på alla elaka människor som härjar och förstör på Internet? Familjeliv är ett populärt forum där många skriver om allt mellan himmel och jord, så många dras såklart hit, men det finns så många som svarar som ska veta detaljer som är helt oväsentliga och sedan när de får veta så attackerar de. 

Ni som svarar elakt och ifrågasätter, kritiserar, hånar, hånar ännu mer när folk försvarar sig mot era påhopp..mår ni bra? Hur mår ni egentligen? Jag menar, SKÄMS ni inte över er själva??

Men TS, varför är du anonym? Vågar du inte stå för vad du skriver?

Angående cocidvaccin = en av mina barndomsvänner är antivaxxare.
    Hon förlöjliga alla som vaccinerar sig oavsett om det är mot covid, influensa eller ngt annat.
    Hon tycker att vi som vaccinerar oss  har förlorat rätten till att bestämma själva över våra kroppar, att det är bara de som säger nej till vaccin bestämmer  över sina kroppar. 
    Jag sa till henne att ALLA bestämmer över sina kroppar oavsett vaccin eller ej.
    Hon tyckte att jag var en svag person som inte ville inse att jag hade blivit manipulerad.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Rune) skrev 2024-09-30 14:54:18 följande:

"TS vill ha vänligare trådar, men berättar samtidigt om hur skönt det är att "trycka till" andra."
    Anonym (Anonym) skrev 2024-08-07 11:19:17 följande:

Svar till alla:

Bättre moderering skulle verkligen behövas! Jag ser ingen mening med forumets "regler" när det ändå är tillåtet att trakassera och pajkasta varandra i alla trådar (?) Jag vet inte om jag orkar bry mig om att ha kvar FL-appen längre för inte får man särskilt positiv energi av att hänga här. Men jag är mest besviken på moderatorerna som inte bryr sig ett skvatt om det som skrivs, utan tillåter hatet att flöda fritt. Har till och med förstått att det där styrs av ett datasystem och det finns ingen ansvarig som är medlem här ens. I andra forum finns administratiörer (förlåt, jag blandade ihop dem med moderatorer) och deras alias är alltid markerade så man ser vilka de är, och de är där för att kolla att det hålls en schysst ton och man kan vända sig till dem direkt. Det finns inte på FL iallafall! 

Fruktansvärt att det får förekomma drev och sånt! Okej det är så subjektivt vad man uppfattar som påhopp och inte, men om man får en reaktion på något som någon tolkar som ett påhopp, varför då inte förklara att det inte var menat som ett påhopp? Istället för att bli defensiv och svara att vederbörande inte tål kritik och fortsätta med att vara passivt aggressiv mot denne? Jag tror inte en sekund att sånt inte är menat som påhopp! Alla får tycka vad de vill, men jag ser såna personer som elaka helt enkelt, inget mer än så, bara elaka. Jag skiter i att de mår dåligt, och jag hoppas verkligen att Karma lär dem en läxa.

Anonym (hm) skrev 2024-08-07 14:44:41 följande:
    Anonym (Suck alltså..!) skrev 2024-08-07 14:33:35 följande:

Ni är så kallhjärtade och saknar empati och ni förtjänar inte kärlek i era liv, någonsin, så hemska som ni är!! Jag har en karl som vill leva med mig, jag kan fokusera på honom och skita i vidriga elaka människor som henne och er, ni får ha ett fortsatt plågsamt liv rts tragiska individer, det är så hemskt att ni önskar mig så illa, ni kommer att få ett väldigt väldigt plågsamt liv och en plågsam död och det blir det för att ni önskade fel person illa. Haha, jag gav er en chans, men jag råkar vara en spirituell som inte tolererar ondska och jag lovar er att ni får LIDA för att ni är så elaka, sjuka, vidriga, Usch! Ni kommer att drömma mardrömmar om mig! Så att ni tittar er omkring när ni lägger er hjälper inte för jag kommer att plåga alla elaka odjur som er i era drömmar! Ni kommer att behöva sömntabletter för att sova, ni är så hjärtlösa så jag kan inte göra annat än att sända er till det ni förtjänar! Ni är så sjukt elaka hemska och vidriga, onda och illasinnade så nu får ni skylla er själva! You are cursed! Because you are EVIL!!! Jag gav er en chans, ni sparkade på mig istället för att visa empati! 

Vad det värt det? För att intala mig att jag var sjuk? Ni är sjuka, hemska och kallhjärtade! Synd att ni inte förstår att ni gör er själva illa! Vidriga människor som hon kan inte komma åt mig, men jag kan komma åt er. Sov med ögonbindel, vill inte skriva varför för man får inte skriva vad som helst här. Visste inte att djävulens undersåtar var här! 

Elaka grymma vidriga onda illasinnade demoner, i Jesu namn försvinn!!

Never mind. Vad i helvete...

Anonym (Suck alltså..!) skrev 2024-08-07 14:42:25 följande:

Och med det sagt så tar jag bort FL-appen, för har ett bra liv att se fram emot och där ingår inte elaka sjuka varelser som ni som bara gör mig illa för att ni vägrar acceptera att jag är en människa med känslor. Jag kommer att ha det bra, det här är eran förlust. Jag säger upp kontakten med alla elaka människor nu och lever ett bra liv. Ni däremot kommer aldrig att få det bra, må Gud ha förbarmande över era stackars själar! 

Lämnar FL nu, bara elaka människor här!

• Anonym (Suck)

Det kommer alltid att finnas elaka människor som kommer med elaka påhopp vad folk ön skriver om.

Tycker det är otroligt fult att t ex sttackera någon som mår riktigt dåligt pga visa människor i sin omgivning och den försöker få stöd från andra på familjeliv. Då finns det alltid några som ska håna och platta till den petsonen ännu mer. 

Varför finns det människor som njuter av att vara elska? Ingen tycker ju om att må dåligt. 

• Anonym (…)
    ClumsySmurf skrev 2024-09-30 18:04:22 följande:
    "TS vill ha vänligare trådar, men berättar samtidigt om hur skönt det är att "trycka till" andra."
    Anonym (Anonym) skrev 2024-08-07 11:19:17 följande:

Svar till alla:

Bättre moderering skulle verkligen behövas! Jag ser ingen mening med forumets "regler" när det ändå är tillåtet att trakassera och pajkasta varandra i alla trådar (?) Jag vet inte om jag orkar bry mig om att ha kvar FL-appen längre för inte får man särskilt positiv energi av att hänga här. Men jag är mest besviken på moderatorerna som inte bryr sig ett skvatt om det som skrivs, utan tillåter hatet att flöda fritt. Har till och med förstått att det där styrs av ett datasystem och det finns ingen ansvarig som är medlem här ens. I andra forum finns administratiörer (förlåt, jag blandade ihop dem med moderatorer) och deras alias är alltid markerade så man ser vilka de är, och de är där för att kolla att det hålls en schysst ton och man kan vända sig till dem direkt. Det finns inte på FL iallafall! 

Fruktansvärt att det får förekomma drev och sånt! Okej det är så subjektivt vad man uppfattar som påhopp och inte, men om man får en reaktion på något som någon tolkar som ett påhopp, varför då inte förklara att det inte var menat som ett påhopp? Istället för att bli defensiv och svara att vederbörande inte tål kritik och fortsätta med att vara passivt aggressiv mot denne? Jag tror inte en sekund att sånt inte är menat som påhopp! Alla får tycka vad de vill, men jag ser såna personer som elaka helt enkelt, inget mer än så, bara elaka. Jag skiter i att de mår dåligt, och jag hoppas verkligen att Karma lär dem en läxa.

Anonym (Suck alltså..!) skrev 2024-08-07 14:42:25 följande:

Och med det sagt så tar jag bort FL-appen, för har ett bra liv att se fram emot och där ingår inte elaka sjuka varelser som ni som bara gör mig illa för att ni vägrar acceptera att jag är en människa med känslor. Jag kommer att ha det bra, det här är eran förlust. Jag säger upp kontakten med alla elaka människor nu och lever ett bra liv. Ni däremot kommer aldrig att få det bra, må Gud ha förbarmande över era stackars själar! 

Lämnar FL nu, bara elaka människor här!

Vad menar du? Att det är samma person? Hur vet du det i så fall?
  • Anonym (Suck)

Många undrar varför man kan föredra att vara anonym i vissa trådar. Det kan vara av hänsyn till andra.. Om man t ex vill berätta om något svårt eller känsligt i ens liv, kanske man inte vill ?hänga ut? människor på så sätt, att dessa kan identifieras.

Jag vill hoppas på att syftet med att vara med här är för att kanske dels få lätta sitt hjärta, diskutera frågor och dels kanske kunna få svar på vissa saker.

Syftet med att vara med här borde vara till nytta och glädje för oss. Inte stjälpa utan stötta varandra och dela med oss av våra erfarenheter. Men man måste också kunna få tala om, ifall någon sårat än eller behandlar en illa. Det är inte att prata skit om någon, utan kan vara en verklighet för många tyvärr.
    Livet är inte bara en dans på rosor, men det är det som är livet.

• Giftskåneman

Håller med ts här, men vill bara påpeka, yttrandefrihet gäller att staten inte får tysta medborgare, familjeliv däremot, de får ha vilka regler de vill

Svar på tråden Elaka svar i trådar