Anonym (Anonym) skrev 2024-08-05 06:46:39 följande:
...
Fast såklart finns det elaka bittra människor där med. Tex en kvinna som var fruktansvärt bitter på folk som levde på bidrag medan hon jobbade och slet. Jag skrev min åsikt och hon svarade att jag skulle skaffa mig ett jobb och sluta leva på hennes skattepengar. Haha omg, vad det är kul att trycka till alla elaka människor ibland! Jag svarade att jag inte lever i USA ens och jag lever verkligen inte på bidrag där, jag lever inte på någons skattepengar alls utan jag är skattebetalare själv.
...
TS vill ha vänligare trådar, men berättar samtidigt om hur skönt det är att "trycka till" andra. Sånt leder som regel bara till en upptrappning av otrevligheterna. Bättre att vara en artigare, vänligare människa själv.
Det som ofta händer är att en TS frågar exempelvis: "Jag har varit otrogen och undrar hur andra har gjort, berättat för partnern eller ej". Genast kommer det fördömanden av otrohet, vilket inte var frågan i tråden.
Eller när någon frågar om kvinnor blir mindre tända om en man har lite mage, och genast kommer de elaka kommentarerna som läxar upp TS som är äcklig och borde banta. Vilket tråden inte alls handlar om.
Jag försöker vända andra kinden till.