• Anonym (Anonym)

Elaka svar i trådar

Jag märker att det inte bara är jag som startar trådar där det är elaka, alltid anonyma, personer som svarar med påhopp om något som TS inte har frågat om. Många är less på att det är så fruktansvärt tråkig ton här, och jag undrar om det är fler än jag som börjar tröttna på otrevliga människor här och funderar på att gå tillbaka till forum där man håller en trevligare ton? 

Jag förstår inte hur det kan tillåtas att det pågår ständiga påhopp i varenda tråd som startas här, men de som blir förbannade på riktigt på elaka människor som skriver skit och då råkar få med någon svordom eller skällsord blir avstängda i några dagar? Man fick inte ens skriva helt ärligt vad man tyckte när det var Corona-vaccinet på tapeten. Och det sägs att vi har åsiktsfrihet här i Sverige, pyttsan, vi hade det förut men nu har vi knappt några mänskliga rättigheter kvar. Hela världen skrattar åt Sverige och undrar vad vi håller på med. Man får inte ens ha en egen åsikt om någonting idag! Folk är mycket trevligare på ett amerikanskt diskussionsforum jag brukar skriva på, det hålls en mycket mer respektfull och omtänksam ton där. Fast såklart finns det elaka bittra människor där med. Tex en kvinna som var fruktansvärt bitter på folk som levde på bidrag medan hon jobbade och slet. Jag skrev min åsikt och hon svarade att jag skulle skaffa mig ett jobb och sluta leva på hennes skattepengar. Haha omg, vad det är kul att trycka till alla elaka människor ibland! Jag svarade att jag inte lever i USA ens och jag lever verkligen inte på bidrag där, jag lever inte på någons skattepengar alls utan jag är skattebetalare själv. 

Blir ni också trött på alla elaka människor som härjar och förstör på Internet? Familjeliv är ett populärt forum där många skriver om allt mellan himmel och jord, så många dras såklart hit, men det finns så många som svarar som ska veta detaljer som är helt oväsentliga och sedan när de får veta så attackerar de. 

Ni som svarar elakt och ifrågasätter, kritiserar, hånar, hånar ännu mer när folk försvarar sig mot era påhopp..mår ni bra? Hur mår ni egentligen? Jag menar, SKÄMS ni inte över er själva??

• Svar på tråden Elaka svar i trådar
  • EnAnonumius
    Anonym (Anonym) skrev 2024-08-05 06:46:39 följande:

Ni som svarar elakt och ifrågasätter, kritiserar, hånar, hånar ännu mer när folk försvarar sig mot era påhopp..mår ni bra? Hur mår ni egentligen? Jag menar, SKÄMS ni inte över er själva??

Sedan när räknas kritik och ifrågasättande som att "svara elakt i tråden" eller att håna..

Kritik och ifrågasättande är just ett av hörnstenarna när man debatterar olika ämnen...

I övrigt så håller jag med.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (....)

Jag irriterar mig mest på dem som har en viss "käpphäst", och måste svara i alla trådar som ens långsökt berör det ämnet, och ta över tråden med sitt tjatande och sin likgiltighet gentemot TS och hennes/hans mående. Samma och samma i varje tråd.

Dock verkar det som att tre sådana irriterande personer faktiskt har försvunnit på sista tiden, så det kan möjligen vara så att administrationen faktiskt har stängt av dem för gott. För det har blivit mycket lugnare. Men det finns åtminstone två stycken kvar, varar särskilt en är väldigt jobbig.

• Anonym (Linda)

Blanda inte in åsikts(yttrande)frihet i det här. Den har absolut ingenting med otrevliga kommentarer på internetforum att göra. 

• Anonym (Anonym)
    EnAnonumius skrev 2024-08-05 07:27:58 följande:
    Sedan när räknas kritik och ifrågasättande som att "svara elakt i tråden" eller att håna..

Kritik och ifrågasättande är just ett av hörnstenarna när man debatterar olika ämnen...

Jag menar när det skrivs med avsikt att trycka ner någon, för att sedan kunna påstå att hen inte tål kritik eller att någon borde ändra åsikt för att de andra inte håller med. Och när man fiskar efter oväsentliga detaljer för att sedan trycka ner TS och fokusera på något helt annat än det TS frågar om. Kritik är helt okej när den är befogad och framförs med respekt.
  • Anonym (Anonym)

Det går inte att citera ditt inlägg, men du som skrev om käpphästar...

Jag håller med dig fullständigt och jag tycker att de är de allra mest irriterande personligheter som finns på nätet överhuvudtaget. De är faktiskt väldigt elaka och likgiltiga mot TS. Menar du att det är samma personer som skriver anonymt i en massa olika forum, så att det ska se ut som att det är flera som skriver som de?? Jag vet inte vilka 3 du menar men jag har mina aningar om det... Jag tycker dock att det är fler än 3 olika alias som jag ofta ser i alla möjliga trådar som alltid är negativa och motvalls-kärring. Inte bara papegojor utan griniga surkärringar och gubbar i olika åldrar som verkar må dåligt och vill få andra att må dåligt.

I väldigt många trådar blir jag ledsen när folk skiter i TS känslor och är likgiltiga inför TS livssituation. Det är sådana jag tycker är väldigt elaka.

• Anonym (Mx)
    EnAnonumius skrev 2024-08-05 07:27:58 följande:

Anonym (Anonym) skrev 2024-08-05 07:49:12 följande:
    Jag menar när det skrivs med avsikt att trycka ner någon, för att sedan kunna påstå att hen inte tål kritik eller att någon borde ändra åsikt för att de andra inte håller med. Och när man fiskar efter oväsentliga detaljer för att sedan trycka ner TS och fokusera på något helt annat än det TS frågar om. Kritik är helt okej när den är befogad och framförs med respekt.

Jag anser att EnAnonumius har helt rätt. Många tar ifrågasättande som kritik och även som påhopp ibland. Sen finns det såklart folk som kör med påhopp, med det är en subjektiv upplevelse vad som är påhopp och vad som är kritik.
  • Anonym (sss)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-08-05 06:46:39 följande:

Hela världen skrattar åt Sverige och undrar vad vi håller på med.

Nej, det gör de inte.
  • Anonym (Anonym)

Mx, nä de flesta kommer inte med något konstruktivt efteråt, är min erfarenhet.

• Anonym (....)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-08-05 07:58:45 följande:

Det går inte att citera ditt inlägg, men du som skrev om käpphästar...

Jag håller med dig fullständigt och jag tycker att de är de allra mest irriterande personligheter som finns på nätet överhuvudtaget. De är faktiskt väldigt elaka och likgiltiga mot TS. Menar du att det är samma personer som skriver anonymt i en massa olika forum, så att det ska se ut som att det är flera som skriver som de?? Jag vet inte vilka 3 du menar men jag har mina aningar om det... Jag tycker dock att det är fler än 3 olika alias som jag ofta ser i alla möjliga trådar som alltid är negativa och motvalls-kärring. Inte bara papegojor utan griniga surkärringar och gubbar i olika åldrar som verkar må dåligt och vill få andra att må dåligt.

I väldigt många trådar blir jag ledsen när folk skiter i TS känslor och är likgiltiga inför TS livssituation. Det är sådana jag tycker är väldigt elaka.

Alltså, jag känner alltid igen dom även när dom använder olika alias.

De mest jobbiga som är kvar är a) den personen som - oavsett vad TS har för problem i sin familj - frågar "har din man/sambo tagit halva föräldraledigheten?". Även när familjens problem inte alls handlar om det. Som om det skulle vara universallösningen. Denna person motarbetar även amning.

Och b) personen som är inne i alla trådar som berör otrohet eller känslor för någon annan än sin partner, och kallar TS för "ett rövhål", "en skit" o.s.v.. Utan respekt för hans/hennes känslor. Otroligt fördömande. Det är även tydligt att personen inte förstår sig på förälskelse-kärlek - kanske någon autism, jag vet inte. 

De jag tänker på som verkar ha fått kicken härifrån nu, efter långt om länge, är 

1) han som gick in i alla trådar som handlade om relationer, och fick tråden att handla om sin egen längtan efter en ung kvinna, vad hans mamma och syster hade sagt, ältande av gamla missade chanser med unga kvinnor o.s.v..

2) en person (ej samma som a ovan) som också alltid förespråkar delad föräldraledighet, skriver nedvärderande om hemmafruar (de är neurotiska, mår dåligt, äter piller), förespråkar delad ekonomi, samt även har en hang-up på att låtsasförlovningar (där paret aldrig haft en tanke på att gifta sig, utan bara tar på sig ringar) gör relationer mer seriösa än "vanliga" samboförhållanden. 

3. personen som i alla trådar om relationer och sex, gick in och skrev till TS att hon inte behövde någon karl, för man kan ägna sig åt egensex i stället, och sedan kom långa osunda beskrivningar av hennes egna egensex-aktiviteter...
  • Anonym (Bgng)

Tycker hela samhället har blivit lite mer så. Man ska sköta sig själv. Inte lösa andras problem. Osv. Inte förvånande då att tonen blir hård i forum heller 

Svar på tråden Elaka svar i trådar