• EnAnonumius

Elaka svar i trådar

Anonym (Anonym) skrev 2024-08-05 06:46:39 följande:

Ni som svarar elakt och ifrågasätter, kritiserar, hånar, hånar ännu mer när folk försvarar sig mot era påhopp..mår ni bra? Hur mår ni egentligen? Jag menar, SKÄMS ni inte över er själva??

Sedan när räknas kritik och ifrågasättande som att "svara elakt i tråden" eller att håna..

Kritik och ifrågasättande är just ett av hörnstenarna när man debatterar olika ämnen...

I övrigt så håller jag med.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Anonym) skrev 2024-08-05 07:49:12 följande:
    Jag menar när det skrivs med avsikt att trycka ner någon, för att sedan kunna påstå att hen inte tål kritik eller att någon borde ändra åsikt för att de andra inte håller med. Och när man fiskar efter oväsentliga detaljer för att sedan trycka ner TS och fokusera på något helt annat än det TS frågar om. Kritik är helt okej när den är befogad och framförs med respekt.
    Framgick ju inte i din TS att du menade att det skulle vara i avsikt med att "trycka ned någon". 
    Du var faktiskt inte tydlig där på just detta...

Men okey nu förstår jag vad du menade....

• EnAnonumius
    Anonym (....) skrev 2024-08-05 09:34:46 följande:
    Alltså, jag känner alltid igen dom även när dom använder olika alias.

De mest jobbiga som är kvar är a) den personen som - oavsett vad TS har för problem i sin familj - frågar "har din man/sambo tagit halva föräldraledigheten?". Även när familjens problem inte alls handlar om det. Som om det skulle vara universallösningen. Denna person motarbetar även amning.

Och b) personen som är inne i alla trådar som berör otrohet eller känslor för någon annan än sin partner, och kallar TS för "ett rövhål", "en skit" o.s.v.. Utan respekt för hans/hennes känslor. Otroligt fördömande. Det är även tydligt att personen inte förstår sig på förälskelse-kärlek - kanske någon autism, jag vet inte. 

De jag tänker på som verkar ha fått kicken härifrån nu, efter långt om länge, är 
    C)
    Personer som skall slänga med en potentiell "diagnos" som en möjlig förklaring i alla lägen.
    Det är precis som att dessa personer som slänger med en hypotes om att det kan vara en diagnos, diagnos måste till varje pris utg¨att det kan/kanske vara en diagnos bakom..

Ganska så tröttsamt med alla dessa hobbypsykologer.

• EnAnonumius
    Anonym (Mx) skrev 2024-08-05 14:17:17 följande:
    Fast återigen. Det är faktiskt även där subjektivt vem som uppfattar att man vill trycka ner TS i en random tråd. Det som är kritik och raka puckar för någon är mobbing för någon annan.

Därmed inte sagt att det förekommer. Men vi har alla olika uppfattning och benämner saker olika beroende på hur vi uppfattar det.
    Som sagt, vi är ju eniga på detta med kritik och  ifrågasättande, som det framgår i ditt förra svar till mig på mitt förra inlägg.

Och jag håller med dig fullt ut att allt sånt är i grund och botten Subjektivt.

Fast nu kommenterade ju TS också mitt förra svar på vad han avsåg med det jag kommenterade. Man kan ju förstå vad andra menar även om man inte delar åsikten isig.

Svar på tråden Elaka svar i trådar