• Anonym (Mx)

Elaka svar i trådar

EnAnonumius skrev 2024-08-05 07:27:58 följande:
    Sedan när räknas kritik och ifrågasättande som att "svara elakt i tråden" eller att håna..

Kritik och ifrågasättande är just ett av hörnstenarna när man debatterar olika ämnen...

I övrigt så håller jag med.
    Anonym (Anonym) skrev 2024-08-05 07:49:12 följande:
    Jag menar när det skrivs med avsikt att trycka ner någon, för att sedan kunna påstå att hen inte tål kritik eller att någon borde ändra åsikt för att de andra inte håller med. Och när man fiskar efter oväsentliga detaljer för att sedan trycka ner TS och fokusera på något helt annat än det TS frågar om. Kritik är helt okej när den är befogad och framförs med respekt.

Jag anser att EnAnonumius har helt rätt. Många tar ifrågasättande som kritik och även som påhopp ibland. Sen finns det såklart folk som kör med påhopp, med det är en subjektiv upplevelse vad som är påhopp och vad som är kritik.
  • Anonym (Mx)
    EnAnonumius skrev 2024-08-05 12:59:23 följande:
    Framgick ju inte i din TS att du menade att det skulle vara i avsikt med att "trycka ned någon". 
    Du var faktiskt inte tydlig där på just detta...

Men okey nu förstår jag vad du menade....
    Fast återigen. Det är faktiskt även där subjektivt vem som uppfattar att man vill trycka ner TS i en random tråd. Det som är kritik och raka puckar för någon är mobbing för någon annan.

Därmed inte sagt att det förekommer. Men vi har alla olika uppfattning och benämner saker olika beroende på hur vi uppfattar det.
Svar på tråden Elaka svar i trådar