Inlägg från: Anonym (annan anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (annan anonym)

Elaka svar i trådar

Anonym (....) skrev 2024-08-05 09:34:46 följande:
    Alltså, jag känner alltid igen dom även när dom använder olika alias.

De mest jobbiga som är kvar är a) den personen som - oavsett vad TS har för problem i sin familj - frågar "har din man/sambo tagit halva föräldraledigheten?". Även när familjens problem inte alls handlar om det. Som om det skulle vara universallösningen. Denna person motarbetar även amning.

Och b) personen som är inne i alla trådar som berör otrohet eller känslor för någon annan än sin partner, och kallar TS för "ett rövhål", "en skit" o.s.v.. Utan respekt för hans/hennes känslor. Otroligt fördömande. Det är även tydligt att personen inte förstår sig på förälskelse-kärlek - kanske någon autism, jag vet inte. 

De jag tänker på som verkar ha fått kicken härifrån nu, efter långt om länge, är 

1) han som gick in i alla trådar som handlade om relationer, och fick tråden att handla om sin egen längtan efter en ung kvinna, vad hans mamma och syster hade sagt, ältande av gamla missade chanser med unga kvinnor o.s.v..

2) en person (ej samma som a ovan) som också alltid förespråkar delad föräldraledighet, skriver nedvärderande om hemmafruar (de är neurotiska, mår dåligt, äter piller), förespråkar delad ekonomi, samt även har en hang-up på att låtsasförlovningar (där paret aldrig haft en tanke på att gifta sig, utan bara tar på sig ringar) gör relationer mer seriösa än "vanliga" samboförhållanden. 

3. personen som i alla trådar om relationer och sex, gick in och skrev till TS att hon inte behövde någon karl, för man kan ägna sig åt egensex i stället, och sedan kom långa osunda beskrivningar av hennes egna egensex-aktiviteter...
    Några andra jag kommer att tänka på är några kvinnor som alltid dyker upp i trådar om män som beklagar sig över att deras fruar inte är intresserade av sex. Dessa kvinnor klankar alltid ner på männen oavsett vad de skriver och anklagar dem för att vara skitstövlar som inte bryr sig om sin fru. Dessutom slänger de också ofta ur sig ogrundade anklagelser och påhopp mot dem som försvarar männen. Kanske har detta beteende sin grund i dåliga erfarenheter av män, men det är ändå inget acceptabelt sätt att bete sig.
Svar på tråden Elaka svar i trådar