• Anonym (Sladdis)

BF april 2025

Här kan vi som har bf i april 2025 följas åt ☺️
    Berätta gärna lite om din historia ❤️

Jag har nyligen plussat med tredje barnet, en liten sladdis till våra två på 12 och 7 år. Ser fram emot en spännande tid 🥰

• Svar på tråden BF april 2025
  • Loppster

Har nog aldrig gjort såhär många test som denna graviditeten. Symtom som försvinner gör mig så nojig. Känner mig helt som vanligt förutom att det molar lite. Ena testet är ifrån 3+6 och det andra ifrån idag 5+0. Alltså 8 dagar mellan. det med starkast plus är ifrån idag. Tror inte det blir starkare nu så får nog bara sluta testa mig. Haha

• Lugnoro
    Supersemlan skrev 2024-08-17 07:23:21 följande:
    Fattar! 😊 Jag har aldrig kollat på helgtiderna, men då verkar de inte vara aktuella under sommaren iaf.
    Det kommer lite mörkrött blod nu. Känns inte som om jag blödit ut tillräckligt mycket för att vara alltihop i den här veckan. Så om det inte fortsätter är det rester kvar eller så är det inte missfall. Gravidsymptomen är kvar. 
  • Supersemlan
    Lugnoro skrev 2024-08-17 11:56:01 följande:
    Det kommer lite mörkrött blod nu. Känns inte som om jag blödit ut tillräckligt mycket för att vara alltihop i den här veckan. Så om det inte fortsätter är det rester kvar eller så är det inte missfall. Gravidsymptomen är kvar. 
    Jag skulle inte tvekat att göra ett VUL om jag var i din situation. Förhoppningvis så kommer du att få ett lugnande besked! ❤️
  • Anonym (Sladdis)

Har hängt lite i periferin det senaste då min energinivå är typ 0. Illamåendet kom tillbaka och det med råge, mår kraftig illa från morgon till kväll och sover massor. Försöker se det positiva i det, att det faktiskt händer något i min kropp men det är inte lätt alltid.
    Har också börjat fundera på om där kanske är två.. KUB om en månad så är bara att vänta o se 🙈

Lugnoro Hoppas att du får en tid snart, håller tummarna ❤️

• Lugnoro
    Anonym (Sladdis) skrev 2024-08-18 13:00:59 följande:

Har hängt lite i periferin det senaste då min energinivå är typ 0. Illamåendet kom tillbaka och det med råge, mår kraftig illa från morgon till kväll och sover massor. Försöker se det positiva i det, att det faktiskt händer något i min kropp men det är inte lätt alltid.
    Har också börjat fundera på om där kanske är två.. KUB om en månad så är bara att vänta o se 🙈

Lugnoro Hoppas att du får en tid snart, håller tummarna ❤️

Tack! 
  • IRABELLE

Längtar så extremt till vecka 12, så jag äntligen slipper känna mig så himla ensam i alla känslor

• ToEm

Känner igen mig! Har dock inte tagit mer än ett test, tog ett digitalt och tycker det känns onödigt att ta fler. Men hade ?gärna? varit lite illamående och inte enbart haft molande värk... Förra graviditeten hade jag ömmande bröst också, möjligtvis är de något mer spända nu men det känns som jag frenetiskt letar gravidsymptom! 

Jag ska till BM för inskrivning på torsdag, tänkte kolla förutsättningarna för tidigt ultraljud. Inte enkom för att jag så gärna vill få bekräftat att allt ser bra ut med fostret, jag börjar snart jobba igen och har ett yrke där jag måste byta arbetsuppgifter om det visar sig jag är gravid. Vill i huvudsak veta pga praktiska skäl, alltså. Kan vara värt tusingen eller vad det kan kosta här i Skåne! Någon som vet om man måste ha en motivering för att få ett tidigt ultraljud, eller alla kan göra det (mot betalning)? 

Loppster skrev 2024-08-17 10:04:57 följande:

Har nog aldrig gjort såhär många test som denna graviditeten. Symtom som försvinner gör mig så nojig. Känner mig helt som vanligt förutom att det molar lite. Ena testet är ifrån 3+6 och det andra ifrån idag 5+0. Alltså 8 dagar mellan. det med starkast plus är ifrån idag. Tror inte det blir starkare nu så får nog bara sluta testa mig. Haha

• Supersemlan
    ToEm skrev 2024-08-18 20:23:59 följande:

Känner igen mig! Har dock inte tagit mer än ett test, tog ett digitalt och tycker det känns onödigt att ta fler. Men hade ?gärna? varit lite illamående och inte enbart haft molande värk... Förra graviditeten hade jag ömmande bröst också, möjligtvis är de något mer spända nu men det känns som jag frenetiskt letar gravidsymptom! 

Jag ska till BM för inskrivning på torsdag, tänkte kolla förutsättningarna för tidigt ultraljud. Inte enkom för att jag så gärna vill få bekräftat att allt ser bra ut med fostret, jag börjar snart jobba igen och har ett yrke där jag måste byta arbetsuppgifter om det visar sig jag är gravid. Vill i huvudsak veta pga praktiska skäl, alltså. Kan vara värt tusingen eller vad det kan kosta här i Skåne! Någon som vet om man måste ha en motivering för att få ett tidigt ultraljud, eller alla kan göra det (mot betalning)? 

Jag förstår dig! Alla kan göra det, bara att googla och boka. 😊
  • Loppster
    ToEm skrev 2024-08-18 20:23:59 följande:

Ja men då förstår jag såklart att du vill be om ett vul Pga jobbet. jag bor i en mellanstor stad men här finns inget sånt förutom på gynakuten. närmsta man kan åka till är Göteborg. 

jag har inte ens kontaktat mvc för inskrivning, men borde väl göra det nu. 

jag har också bara molvärk ( och ryggvärk men vet inte om det är pga graviditeten eller 1,5 åringen som man bär runt på) brösten känns lite svullna/ ömma och jag verkligen känner efter. men annars går jag med runt och känner efter och letar efter symtom. 
  • Lugnoro

Jag ringde till det stället jag besökte förra graviditeten. Många ställen accepterar inte pågående blödning, men dessa gör det. Jag blöder inte längre, men vill inte behöva avboka om det skulle börja. De hade inte tid idag och imorgon krockar tiden med ett viktigt läkarsamtal jag måste gå på. Så jag bokade in på onsdag om min man följer med. Är orolig, men får försöka vänta två dagar till. Min man är glad att det blev onsdag, för han hade inte kunnat idag eller imorgon. 

Så nu håller vi tummarna på onsdag!

Svar på tråden BF april 2025