• Anonym (Sladdis)

BF april 2025

Här kan vi som har bf i april 2025 följas åt ☺️
    Berätta gärna lite om din historia ❤️

Jag har nyligen plussat med tredje barnet, en liten sladdis till våra två på 12 och 7 år. Ser fram emot en spännande tid 🥰

• Svar på tråden BF april 2025
  • Miniflin
    Maggan777 skrev 2024-11-12 14:10:25 följande:

Hej!

Nu var det länge sedan jag skrev något här. Jag har precis gått in i vecka 18 och ska på RUL om cirka 2 veckor. Precis som inför KUB är jag rädd och nervös för att något ska vara fel, men jag försöker att inte tänka på det för mycket. 

Är det någon mer här inne som inte heller har fått någon gravidmage överhuvudtaget? Det här är första gången jag är gravid så jag trodde nog att jag skulle ha en kula i vecka 18, men det syns inte alls. Det kanske är helt normalt men ibland börjar jag ifrågasätta om jag ens är gravid haha.. Trots att vi sett bebisen på KUB. 

Hej! 
    Då är vi ungefär vid samma tid, vi har beräknad BF 16 april, så är i vecka 18 jag med :) Ska på RUL den 21/11. Längtar verkligen! Jag tycker inte heller jag har någon jättekula direkt, haha. Visst syns det men jag känner mig mest tjock och pluffsig om magen... Men har för mig att det var först i vecka 25 med förra barnet som jag tyckte att min mage såg ut som en gravidmage och inte bara en tjock mage. Och då poppade den verkligen bara från en dag till en annan! Så det kommer nog :)

Jag har typ inte känt några tydliga rörelser alls vilket gör mig lite nervös, jag kommer inte ihåg när jag kände i förra graviditeten... men på KUB såg jag att jag har moderkakan i framvägg så kan säkert vara på grund av det också. Oavsett så är det alltid bara skönt att se den lilla plutten där inne! Nu när de flesta symptomen försvunnit också så känner man sig inte så gravid alla dagar :P
  • Maggan777
    Miniflin skrev 2024-11-12 14:29:14 följande:
    Hej! 
    Då är vi ungefär vid samma tid, vi har beräknad BF 16 april, så är i vecka 18 jag med :) Ska på RUL den 21/11. Längtar verkligen! Jag tycker inte heller jag har någon jättekula direkt, haha. Visst syns det men jag känner mig mest tjock och pluffsig om magen... Men har för mig att det var först i vecka 25 med förra barnet som jag tyckte att min mage såg ut som en gravidmage och inte bara en tjock mage. Och då poppade den verkligen bara från en dag till en annan! Så det kommer nog :)

Jag har typ inte känt några tydliga rörelser alls vilket gör mig lite nervös, jag kommer inte ihåg när jag kände i förra graviditeten... men på KUB såg jag att jag har moderkakan i framvägg så kan säkert vara på grund av det också. Oavsett så är det alltid bara skönt att se den lilla plutten där inne! Nu när de flesta symptomen försvunnit också så känner man sig inte så gravid alla dagar :P
    Nej precis, det är ju det att man knappt känner sig gravid när alla symtom är borta och man inte har mage överhuvudtaget. Jag har RUL 26/11 och vill bara att det ska bli dags nu direkt. Längtar även tills jag börjar känna rörelser i magen, men har förstått att det kan ta tid, särskilt eftersom det är första barnet för mig. 
  • EPQ

Var på RUL idag, allt gick bra och såg fint ut! Vi valde att inte ta reda på kön så det känns spännande att inte veta. Mår jättebra i graviditeten än så länge, syns inte jättemycket på magen än men lite i af. Känt rörelser i 2-3 veckor och hade moderkakan i bakvägg precis som jag anade då jag kände rörelser tidigt. Hur går det för er andra? 

• Anonym (Sladdis)
    EPQ skrev 2024-11-14 17:06:53 följande:

Var på RUL idag, allt gick bra och såg fint ut! Vi valde att inte ta reda på kön så det känns spännande att inte veta. Mår jättebra i graviditeten än så länge, syns inte jättemycket på magen än men lite i af. Känt rörelser i 2-3 veckor och hade moderkakan i bakvägg precis som jag anade då jag kände rörelser tidigt. Hur går det för er andra? 

Härligt att allt ser bra ut ☺️
    Jag va på RUL i tisdags och allt såg fint ut, valde också att inte ta reda på kön, så spännande!
    Började känna fladder i v 14 och nu är det tydliga rörelser. När jag såg på ultraljudet hur den mycket den sparkade och sträckte på sig m.m så förstår jag att det känns så mycket 😂
    Har tyvärr börjat få foglossning men annars mår jag bra. Magen hoppade ut i v 18 från ena dagen till den andra 😂
  • Anonym (V)

var på RUL i torsdags där allt såg fint ut. Idag kände vi rörelser på utsidan av magen för första gången! Tänkte att det skulle vara flera veckor kvar tills dess. Blev så överraskad! Kändes som svaga små tryck i nedre delen av magen som till och med pappan fick känna:) Är i vecka 20. 

• ToEm

Hej!

Idag var det vår tur att göra RUL och allt ser fortsatt fint ut, hon växer som hon ska och ser till synes pigg och kry ut! Och ja, sambon lyckades övertala mig till att kolla vad det är för filur som gottar till sig där inne, jag var ju ruskigt nyfiken så i ärlighetens namn krävdes det inte alltför mycket Glad Det verkar alltså som vi får en tjej i tidig påskpresent! Storebror kommer vara 18 månader när hon planerar göra entré, så roligt och spännande. Beräknat BF kom faktiskt inte på tal denna gång så vi siktar fortfarande på den 12/4 Glad

Håller tummarna att det går bra för er andra också som kör RUL-nedräkning! 

• Miniflin
    ToEm skrev 2024-11-18 21:05:42 följande:

Hej!

Idag var det vår tur att göra RUL och allt ser fortsatt fint ut, hon växer som hon ska och ser till synes pigg och kry ut! Och ja, sambon lyckades övertala mig till att kolla vad det är för filur som gottar till sig där inne, jag var ju ruskigt nyfiken så i ärlighetens namn krävdes det inte alltför mycket Glad Det verkar alltså som vi får en tjej i tidig påskpresent! Storebror kommer vara 18 månader när hon planerar göra entré, så roligt och spännande. Beräknat BF kom faktiskt inte på tal denna gång så vi siktar fortfarande på den 12/4 Glad

Håller tummarna att det går bra för er andra också som kör RUL-nedräkning! 

Åh så roligt! Grattis till lill-tjejen! Hjärta Vi har RUL på torsdag, längtar!! Jag har lyckats övertala sambon att vi ska ta reda på könet också, hihi. Eller vi ska be barnmorskan skriva ner det på en lapp och sen ska vi ge det till en kompis som ska baka en tårta. Så ska vi göra en liten gender-reveal hemma med oss i familjen bara. Det var bonusdottern som så gärna ville göra det, så nu när det är absolut sista barnet, varför inte! Hjärta
  • Miniflin

Då har vi också varit på RUL! Gjorde det igår Skrattande Jag som inte känt några rörelser hade en extremt livlig krabat där inne som absolut inte ville göra som barnmorskan ville, så jag tror att vi var kvar ca 1,5 timme, haha. Vi lyckades inte få speciellt fina ultraljudsbilder, men de tär väl skit samma!

Allt såg bra ut förutom att hon bara kunde hitta två blodkärl i navelsträngen, normalt sett ska det finnas tre. Jag som trodde jag hade koll på de mesta åkommor hade ingen aning om att detta kunde hända! Men det är tydligen väldigt vanligt. Det enda är att en läkare kommer titta extra noga på bilderna på bebis hjärta för att utesluta eventuella fel samt vi kommer få komma tillbaka på ett TUL i vecka 32 för att kontrollera tillväxten. Men bebis var normalstor för den här veckan så jag är inte speciellt orolig Hjärta Ser det som en bonus att de kollar extra noga på krabaten plus att jag ju får se den igen om några månader!

Vi bad henne skriva könet på en lapp som vi ska ge till en kompis för att baka en tårta. Bonusdottern ville så gärna göra på det sättet och det blir kul att göra det lite speciellt när det nu är sista barnet! Hjärta

• Maelle89

Hoppas alla mår bra. Jag har kämpat på nu med extremt illamående sen v.5. Provat olika tabletter och nu äntligen så känner jag mig lite bättre några stunder med xonvea. Jag är dock livrädd att de ska sluta fungera för de andra tabletterna jag fått utskriva har jag blivit värre av efter några dagar. Vet egentligen inte hur jag ska stå att må såhär i 28 veckor till. Hoppas innerligt att illamåendet avtar snart för detta tar fruktansvärt på psyket. Kan inte hjälpa till något hemma. Ligger bara i sängen. Ni som mått såhär i tidigare graviditeter eller mår såhär nu, när började det avta för er? 

Jag har iaf fått se bebis tre gånger nu. Ska gör NIP nästa vecka och sen om 2 veckor är det dags för TUL. Blir flyttad några dagar hit och dit hela tiden men beräknad i början av juni. 

• Maelle89

Fattar inte hur mitt inlägg hamnade här när jag var inne i juni 2025 gruppen! Undvik mitt tidigare inlägg tack :) 

Svar på tråden BF april 2025