• Anonym (Sladdis)

BF april 2025

Här kan vi som har bf i april 2025 följas åt ☺️
    Berätta gärna lite om din historia ❤️

Jag har nyligen plussat med tredje barnet, en liten sladdis till våra två på 12 och 7 år. Ser fram emot en spännande tid 🥰

• Svar på tråden BF april 2025
  • Dalkullans

I fredags (23 sep) gjorde jag ett tidigt ultraljud. Eftersom jag mått så bra så ville jag se att graviditeten fortsätter som den ska. Jag fick veta att jag var i 7+5 (idag 8+1), hjärtat slog tydligt, graviditeten satt där den skulle och ögon såg både fosterhinna och guldsäck. Nu känner jag mig lugnad. 

i helgen har vi dessutom berättat för min familj och jag har fått veta att både syster och mamma också mådde väldigt bra i sina graviditeter, så det känns också bra att höra. Då kan jag njuta av att slippa illamående istället för att bli orolig av det ☺️

jag Blev alltså ?tillbakaflyttad? till 7+5 från 8+2 utifrån senaste mensens första dag. Dock vet jag att jag hade sen ägglossning så jag såg det som att jag var i 7+4 när jag gjorde mitt VUL, så det kändes bra att få det bekräftat. (Det behöver alltså inte vara negativt att bli tillbakaflyttad) 🤗

• BaeA

I morse var jag på uppföljning hos kliniken! Allt såg fortsatt fint ut och vi kunde se de lilla pickande hjärtat. Är så glad och tacksam efter tre års kämpande. Så 7+1 idag istället för 8+2. BF 16 april. Jag mår också så bra, vilket har oroat mig när man läser på hos andra. Fått några paniktrötthetsattacker men utför det, så är allt lugnt. längtar nu efter nästa milstolpe som blir NIPT. 

hoppas det går bra för er andra. 

• Supersemlan
    BaeA skrev 2024-08-28 11:55:10 följande:

I morse var jag på uppföljning hos kliniken! Allt såg fortsatt fint ut och vi kunde se de lilla pickande hjärtat. Är så glad och tacksam efter tre års kämpande. Så 7+1 idag istället för 8+2. BF 16 april. Jag mår också så bra, vilket har oroat mig när man läser på hos andra. Fått några paniktrötthetsattacker men utför det, så är allt lugnt. längtar nu efter nästa milstolpe som blir NIPT. 

hoppas det går bra för er andra. 

Grattis! Gud vad skönt! Längtar också till NIPT, om en vecka. Det känns som en evighet? 🙄
  • JustinzeVar

Tredje och sista VUL idag och fick konstaterat MA. Vet inte hur jag ska gå vidare och ska självklart inte belasta er med detta i denna tråd utan byter såklart men är så trasig... Någonstans I denna bottenlösa sorg är jag ändå tacksam att jag helt utan anledning gjorde ett tidigt och SVINDYRT (haha) ultraljud, och därav inte behövt gå ännu längre utan att veta om att fostret är dött. 

Lycka till alla ni andra, kommer dock fortsätta följer er i denna tråden 🥺❤️

• LSK93
    JustinzeVar skrev 2024-08-28 16:37:39 följande:

Tredje och sista VUL idag och fick konstaterat MA. Vet inte hur jag ska gå vidare och ska självklart inte belasta er med detta i denna tråd utan byter såklart men är så trasig... Någonstans I denna bottenlösa sorg är jag ändå tacksam att jag helt utan anledning gjorde ett tidigt och SVINDYRT (haha) ultraljud, och därav inte behövt gå ännu längre utan att veta om att fostret är dött. 

Ledsen att höra, vet hur det känns. ❤️ bara att låta sig va ledsen nu och se framåt - hoppas ni blir gravida igen snabbt!
  • Supersemlan

Fy fan. Jag beklagar. ❤️ Det är helt okej att vara precis hur ledsen och besviken som helst, och du belastar såklart ingen! Alla är ju rädda och oroliga att någonting ska gå fel. 

Hur kunde de konstatera att var ett MA idag men inte vid förra VUL?

• BaeA

Beklagar förlusten, precis som de andra skrivit är det absolut ingen belastning. kan vara skönt att skriva av sig, men förstår också att andras lycka då också kan bli en trigger. Hann du sitta ner med dem på VUL? det som är ?positivt? i den bottenlösa sorgen är att du kan bli gravid. kan det vara så att du har brist på progesteron och därav avstannat eller har du hunnit tänka på vilka bakomliggande orsaker det kan vara. 
  • BaeA
    Supersemlan skrev 2024-08-28 12:38:06 följande:
    Grattis! Gud vad skönt! Längtar också till NIPT, om en vecka. Det känns som en evighet? 🙄
    Tack snälla och detsamma, ville vecka är du i? Mitt är 9/9 men vet inte om jag ska flytta fram det nu pga att jag vart flyttad med BF från 6 april till 16 april.  
  • Supersemlan
    BaeA skrev 2024-08-28 18:31:11 följande:
    Tack snälla och detsamma, ville vecka är du i? Mitt är 9/9 men vet inte om jag ska flytta fram det nu pga att jag vart flyttad med BF från 6 april till 16 april.  
    Jag är i vecka 9+0 idag, enligt senaste VUL. 8+6 enligt senaste mens. Så länge du är i minst vecka 10+0 när du gör det så är det ju lugnt. Vi har bokat in på 10+1. :)
  • Lugnoro

Har precis kommit hem från gynakuten. Hematom en har blödit igen, men fostret mår bra. 

Svar på tråden BF april 2025