• Anonym (Sladdis)

BF april 2025

Här kan vi som har bf i april 2025 följas åt ☺️
    Berätta gärna lite om din historia ❤️

Jag har nyligen plussat med tredje barnet, en liten sladdis till våra två på 12 och 7 år. Ser fram emot en spännande tid 🥰

• Svar på tråden BF april 2025
  • Supersemlan
    IRABELLE skrev 2024-09-12 05:06:34 följande:

Jag kommer ta alla vaccin som min bm rekommenderar 

Samma här.
  • Dalkullans

Jag kommer också ta alla vaccin bm rekommenderar. 

Idag är jag i 10+4. Jag har mått jättebra sedan start, bara att jag blivit trött på em. Men denna veckan har jag fått illamående, både på förmiddagen och eftermiddagen. Tänker att bönan växer mycket denna vecka så det kanske är det som gör det, men kul ändå att i veckan då det klingar av för många så får jag det istället 😅

hur mår ni andra nu? Någon skillnad? 

första veckorna hade jag ömma bröst men det försvann nästan helt omkring v 5/6. Sen är det ju tröttheten, behöver gå och lägga mig en stund i vilrummet på jobbet varje dag samt en tupplur (typ 1h) på soffan när jag kommer hem. 

Och nu den här veckan illamående och lite huvudvärk. 

• IRABELLE

Igår var min första dag på flera veckor där jag varken känt illamående eller känt mig svimfärdig. Jag har mått konstant skit hela tiden 😅
    Men nu börjar det äntligen lätta och det känns helt fantastiskt!

• Tramonte

Jag var precis inne på mitt första ultraljud och allt såg fint ut!! Väldigt glad och förvånad ändå, vi har ju haft upprepade missfall och i med att jag haft ganska få symtom tänkte jag desamma denna gången. Så jag hade inga förhoppningar men hjärtat tickade och jag var tom lite längre gången än jag trodde, så 7+6 enligt läkaren :) Nu ser jag framemot NIPT, jag hoppas att vården kan täcka det men annars får vi ta det bara för jag vill inte behöva göra moderkaksprov etc. 

Jag har verkligen mått skit tidigare graviditeter men nu mår jag helt ok för det mesta, jag får enskilda stunder av illamående, trötthet och yrsel men sen passerar det typ. Lite märkligt? Brösten är väldigt ömma hela tiden dock.  Jag kommer också ta alla vaccin som rekommenderas.

Jag hade också problem med extremt lågt blodtryck och yrsel som vissa av er har skrivit, men för mig har det hjälpt att minska lite på träningen/aktivitet, gå upp några kilo och inte vara alltför rädd för salt ;) 

• LSK93

Var på 12-veckors ultra idag. Lilla krabaten var pigg, 6 cm och allt såg bra ut Solig ser äntligen ut som att vi också ska få bli föräldrar efter en lång tid av kämpande. Nu vågar vi börja berätta åt fler, på jobbet osv 😊

• Meddelande borttaget
  • Hejsanhoppsan12345

Hej! Jag är 27 år och gravid (första gången) och BF är 23/4-2025. Att vänta på att få göra första ultraljudet (Kub) är så tärande?.vill bara veta om det kommer bli en bäbis eller inte. Ännu har vi inget datum för detta satt men enligt mina beräkningar lär det som tidigast bli den 14/10.

Hur mycket mina gravidsymptom visar sig varierar från dag till dag. Generellt så kissar jag väldigt mycket (behöver gå upp ungefär 1 gång i timmen under natten), molande värk i nedre delen av magen, illamående av och till, ömma bröst som vuxit.

Har ni andra något tips för att inte gå under av stress över vad ultraljudet ska visa? 

• Lugnoro
    LSK93 skrev 2024-09-17 14:27:24 följande:

Var på 12-veckors ultra idag. Lilla krabaten var pigg, 6 cm och allt såg bra ut Solig ser äntligen ut som att vi också ska få bli föräldrar efter en lång tid av kämpande. Nu vågar vi börja berätta åt fler, på jobbet osv 😊

Grattis! Vi har kub på fredag. Nervöst. 
Svar på tråden BF april 2025