• Anonym (Sladdis)

BF april 2025

Här kan vi som har bf i april 2025 följas åt ☺️
    Berätta gärna lite om din historia ❤️

Jag har nyligen plussat med tredje barnet, en liten sladdis till våra två på 12 och 7 år. Ser fram emot en spännande tid 🥰

• Svar på tråden BF april 2025
  • Dalkullans
    Lugnoro skrev 2024-08-30 12:15:01 följande:

Har precis kommit hem från gynakuten. Hematom en har blödit igen, men fostret mår bra. 

Så skönt! 🙏🏻
  • Maggan777
    Lugnoro skrev 2024-08-30 12:15:01 följande:

Har precis kommit hem från gynakuten. Hematom en har blödit igen, men fostret mår bra. 

Vad skönt att fostret mår bra! Hjärta

Jag ska på mitt första ultraljud på tisdag och jag är så nervös.

• BaeA
    Supersemlan skrev 2024-08-28 19:23:55 följande:
    Jag är i vecka 9+0 idag, enligt senaste VUL. 8+6 enligt senaste mens. Så länge du är i minst vecka 10+0 när du gör det så är det ju lugnt. Vi har bokat in på 10+1. :)
    Pratade med BM idag, men jag ska inte göra NIPT och KUB förrän 7 oktober, för hon rekommenderar inte att göra NIPT tidigt för att det kan ge falskt positivt. så det var lite segt, känns som en evighet! 
  • Supersemlan
    BaeA skrev 2024-08-30 16:59:26 följande:
    Pratade med BM idag, men jag ska inte göra NIPT och KUB förrän 7 oktober, för hon rekommenderar inte att göra NIPT tidigt för att det kan ge falskt positivt. så det var lite segt, känns som en evighet! 
    Vi får hålla och så sysselsatta vi kan för att få tiden att gå lite snabbare! 😊
  • BaeA
    Supersemlan skrev 2024-08-30 19:04:01 följande:
    Vi får hålla och så sysselsatta vi kan för att få tiden att gå lite snabbare! 😊
    ja, sån tur är har jag en väldigt fylld september med två jobbresor och en privat. Så förhoppningsvis ska det inte kännas som ett år, haha! Ditt är ju ändå snart, bokade ni privat eller via BM? 
  • Supersemlan
    BaeA skrev 2024-08-30 19:34:49 följande:
    ja, sån tur är har jag en väldigt fylld september med två jobbresor och en privat. Så förhoppningsvis ska det inte kännas som ett år, haha! Ditt är ju ändå snart, bokade ni privat eller via BM? 
    Resor går verkligen tiden att gå lite snabbare! 

Via BM! Håller tummarna.
  • BaeA
    Supersemlan skrev 2024-08-30 19:47:29 följande:
    Resor går verkligen tiden att gå lite snabbare! 

Via BM! Håller tummarna.
    Ja verkligen! Hon hänvisade mig isf till en annan klinik som gör det tidigt. Så mitt blir först i vecka 13+6 tillsammans med KUB. Eftersom jag genomgått IVF och kämpat i 3 år så blir man också lite extra nojig över allt. Speciellt med tanke på att jag blev flyttad10 dagar från min återföringsdag och första datumet. Men bara åka med och hoppas på det bästa, finns ju inget en kan göra!

Hoppas allt ser bra ut hos er nästa vecka!
  • Supersemlan
    BaeA skrev 2024-08-31 07:10:20 följande:
    Ja verkligen! Hon hänvisade mig isf till en annan klinik som gör det tidigt. Så mitt blir först i vecka 13+6 tillsammans med KUB. Eftersom jag genomgått IVF och kämpat i 3 år så blir man också lite extra nojig över allt. Speciellt med tanke på att jag blev flyttad10 dagar från min återföringsdag och första datumet. Men bara åka med och hoppas på det bästa, finns ju inget en kan göra!

Hoppas allt ser bra ut hos er nästa vecka!
    Jag förstår det. Men att bli flyttad verkar ju väldigt vanligt! Och hade någonting inte sett normalt ut så hade de ju givetvis meddelat er om det. ❤️ Är detta första graviditeten under dessa tre år? 
  • BaeA
    Supersemlan skrev 2024-08-31 08:19:45 följande:
    Jag förstår det. Men att bli flyttad verkar ju väldigt vanligt! Och hade någonting inte sett normalt ut så hade de ju givetvis meddelat er om det. ❤️ Är detta första graviditeten under dessa tre år? 
    Ja, tack snälla är de betygande orden ❤️ fick ett tidigt missfall, för exakt tre år sedan när vi började försöka. Sen var detta fjärde återföringen som den fäste efter att vi försökt och gått igenom en berg och dalbana av olika hinder. Men immunförsvaret verkar ha varit mitt problem. så nu tar jag intralipid drop varannan vecka fram till vecka 12. 
Svar på tråden BF april 2025