• Anonym (Sladdis)

BF april 2025

Här kan vi som har bf i april 2025 följas åt ☺️
    Berätta gärna lite om din historia ❤️

Jag har nyligen plussat med tredje barnet, en liten sladdis till våra två på 12 och 7 år. Ser fram emot en spännande tid 🥰

• Svar på tråden BF april 2025
  • Supersemlan

Jag går in i vecka 12 imorgon, och igår ringde de från Vasamamman och meddelade resultatet från NIPT. Allting var bra. Inga kromosomavvikelser. En pojke. Jag blev först helt överlycklig och euforisk, men ju längre tid som gick så kände jag mig bara mer och mer överväldigad och ledsen. Satt och grät hela kvällen. Önskar att det var en flicka. Trots att jag har redan har en av varje och älskar min son över allt annat. Helt sjukt, jag vet. Kände bara att jag ville skriva av mig lite. Min man fattar såklart ingenting.

• Loppster

När har ni Fått tid för kub? Jag ska dit 10 oktober. så spännande och läskigt på samma gång. inte varit på något ultraljud ännu så det blir första. Känns som tiden går rätt snabbt ändå när det är andra barnet. Första gick tiden så långsamt. 

• IRABELLE

8 oktober är det kub för våran del.
    Känner mig inte nervös för det än iallafall, mycket släppte efter ultraljudet igår. Blev så verkligt och hoppade ju fram 3 dagar i graviditeten. Så jag hoppas bara på att det är positivt 😅

• Anonym (Sladdis)
    Loppster skrev 2024-09-10 08:58:20 följande:

När har ni Fått tid för kub? Jag ska dit 10 oktober. så spännande och läskigt på samma gång. inte varit på något ultraljud ännu så det blir första. Känns som tiden går rätt snabbt ändå när det är andra barnet. Första gick tiden så långsamt. 

Har kub 28 sep. Vägen dit känns oändligt lång..
    Har en viss oro som maler över att det ska va hög risk så vill bara få det avklarat. Men nu är det bara 2 veckor kvar, hoppas dom går fort ☺️
  • Loppster
    Anonym (Sladdis) skrev 2024-09-10 09:52:16 följande:
    Har kub 28 sep. Vägen dit känns oändligt lång..
    Har en viss oro som maler över att det ska va hög risk så vill bara få det avklarat. Men nu är det bara 2 veckor kvar, hoppas dom går fort ☺️
    Ja det kan jag med känna lite oro för. Med första barnet fick vi lägsta möjliga risk men då var jag inte så orolig över det. Nu känns det lite mer när man redan har ett frisk barn, kommer man Verkligen ha sån tur igen? 
  • Anonym (Sladdis)
    Loppster skrev 2024-09-10 19:28:15 följande:
    Ja det kan jag med känna lite oro för. Med första barnet fick vi lägsta möjliga risk men då var jag inte så orolig över det. Nu känns det lite mer när man redan har ett frisk barn, kommer man Verkligen ha sån tur igen? 
    Precis så jag känner. Har två friska fina barn, valde bort kub med dom. 
    Nu är jag närmre 40 så det påverkar min oro också såklart.
    Imorgon har jag första besöket hos bm så det känns kul i alla fall. 

Har läst lite om vaccination för gravida och känner mig kluven. När jag väntade mina två barn fanns detta inte ens. Är absolut inte vaccinmotståndare men är ändå kluven som sagt. 
    Hur känner ni andra kring detta? 
  • Supersemlan
    Anonym (Sladdis) skrev 2024-09-10 23:55:00 följande:
    Precis så jag känner. Har två friska fina barn, valde bort kub med dom. 
    Nu är jag närmre 40 så det påverkar min oro också såklart.
    Imorgon har jag första besöket hos bm så det känns kul i alla fall. 

Har läst lite om vaccination för gravida och känner mig kluven. När jag väntade mina två barn fanns detta inte ens. Är absolut inte vaccinmotståndare men är ändå kluven som sagt. 
    Hur känner ni andra kring detta? 
    Vilket vaccin?
  • Loppster

Dem vaccinen fanns när jag var gravid med dottern med. Inget min barnmorska propsade på att jag skulle ta. Jag frågade om det någon gång men det var allt. Jag tog inga vaccin. Hade nog kunnat tänka mig kikhosta nu. 

• Lugnoro

Ska ni ta RS-virusvaccinet? Min barnmorska pratar gott om det och tror att barnmorskor kommer rekommendera det i framtiden. 

Svar på tråden BF april 2025