• Anonym (Sladdis)

BF april 2025

Här kan vi som har bf i april 2025 följas åt ☺️
    Berätta gärna lite om din historia ❤️

Jag har nyligen plussat med tredje barnet, en liten sladdis till våra två på 12 och 7 år. Ser fram emot en spännande tid 🥰

• Svar på tråden BF april 2025
  • Anonym (Kanske)
    lyckalee802 skrev 2024-09-25 22:58:30 följande:

Fick inte veta kön på kuben men brukar få veta om man vill på nästa ultraljud,rutinultraljudet i vårt län. 

hur ser du om de är tjej /kille ? jag är jätte nyfiken och inbillat mig de är en flicka men nu även en pojke så men högst förvirrad nu , spelar mig ingen roll vad det blir. 😁♥️

vi har en dotter sen innan. 

Tydligen så ska det sticka ut nånting vågrätt med kroppen där nere s.a.s. om det är en flicka. Om det är en pojke är det något som ska sticka rakt upp. Men jag är ingen expert. Du får skriva sen när du får reda på vad det är!
  • Meddelande borttaget
  • EPQ

Första UL och KUB idag, allt gick bra och såg jättefint ut. Så sjukt overkligt att se sin bebis för första gången (speciellt eftersom det är första barnet). Bra siffror på KUB också så nu är vi så lättade och glada här hemma! 

• ToEm

Idag var vi på KUB och allt såg väldigt bra ut! 1:20000 på samtliga kromosomavvikelser, otroliga siffror. Med första fick vi ca 1:3500 på trisomi 21 och jag sa tidigare idag att "allt över 1:3000 är bra", men såhär bra hade jag aldrig ens vågat hoppas på. Jag hade i princip bestämt mig för NIPT, egentligen bara för mitt inre lugns skull men jag tror faktiskt vi förlitar oss på detta! Nu blir det nedräkning till 18/11 då vi bokat in RUL.

Den 14/4 förväntas storken komma med lillasyskonet! Glad

• Loppster

Någon mer som är förstoppad? Ätit järntabletter sen v7 (v12 nu) och magen är kaos. nägon Som provat dem receptfria alternativen som finns som man får ta när man är gravid?

• Dalkullans

N

nu har äntligen vi gjort KUB också! Allt såg bra ut och vi fick låg risk för kromosomavvikelser (vi fick ingen siffra utan fick bara veta att det är låg risk. Vi tänker att det kanske är för att siffror gör folk oroliga i onödan, vi känner oss i vart fall nöjda ocg glada over beskedet!).

Det var så häftigt att få se vår lilla böna! Sparkade och slogs för fullt där inne, rörde sig massor 🤩 RUL blir i mitten på november, det är dagen efter min 30-års dag. bösta tänkbara presenten! Detta är vår första graviditet 🤰🏼💁🏼?♂️
    könet fick vi inte veta än så vi håller tummarna att de kan se det då 😍

• ella321

Så underbart att läsa om alla som nu gjort kub och där det ser bra ut 😍😄

Igår var det äntligen våran tur att göra kuben. Nervöst och jag var så spänd. (För nästan exakt ett år sedan gjorde vi kub och då fick vi veta att vi fått MA så var livrädd för samma besked igen). Lättnaden när man inte bara såg ett svart hål (tom livmoder) utan en liten bebis och när barnmorskan visade att hjärtat slår var obeskrivlig. Hela kroppen slappnade av och självklart började jag gråta. 

Vi fick låg risk för kromosomavvikelserna men fick inte heller veta några siffror. Känns så overkligt att den lilla sprattlande varelsen som inte ville ligga still finns inne i min livmoder. 😍❤️ 

På kvällen valade vi sen att åka runt och berätta för min sambos familj och ge den små presenterna som jag gjort iordning. Helt magiskt att få dela lyckan med familjen och äntligen slippa hålla det hemligt. 😄

Min familj bor en bit bort så vi kommer åka och överraska dem i helgen med samma besked. Vi får bara hoppas de är hemma när vi kommer på spontanbesök. 🙈

Vi har fått tid för RUL den 15/11 och hoppas vi ska få reda på kön då och att allt ser fortsatt bra ut. 😍❤️

Håller tummarna för alla er som fortfarande väntar besked att ni ska få lila underbara besked som oss ❤️

• Tramonte
    Loppster skrev 2024-10-01 21:51:38 följande:

Någon mer som är förstoppad? Ätit järntabletter sen v7 (v12 nu) och magen är kaos. nägon Som provat dem receptfria alternativen som finns som man får ta när man är gravid?

Det kan vara superjobbigt, man kan ju få de problem i med gravidhormonerna också. Jag kan tipsa om mycket fiber i kosten, jag lägger till psylliumhusk i frukost gröten eller yoghurten eller dricker i typ ett glas juice, det är väldigt fiberrika och sjukt bra för magen och förstoppning. Jag tar också järn men i ganska låg dos från Great Earth, de funkar för mig och jag får inga problem med magen.
  • Maggan777

Vad roligt att läsa om alla som har fått positiva besked på KUB! 

Jag har en vecka kvar till KUB (BF 23 april) men jag håller på att bli galen av väntan.. Bara av intresse, är det någon som vet vad det är man analyserar på blodproverna på KUB? 

• omgmamma2103

Vi hade KUB härom veckan. 
    Enligt dom har vi låg risk. Men siffrorna är betydligt sämre på risken för downs syndrome, jämfört med mina tidigare graviditeter. Där hade jag 1:20000 och nu 1:4000. 

Men de ska vara bra de också, så vi utgår från det. 
    Annars var de roligt att se bebisen som verkade ha de hur bra som helst där inne ❤️👏

Svar på tråden BF april 2025