Inlägg från: Miniflin |Visa alla inlägg
  • Miniflin

BF april 2025

IRABELLE skrev 2024-11-07 08:05:27 följande:

Hallå allihop!
    Tyst och lugnt i tråden, hoppas det är ett gott tecken och att allt går bra för er. Snart rul för oss 🥳

Måste bara höra, är det någon mer som fått oerhört ont i ländryggen på sistone? De senaste tre dagarna har varit hemska, känns som ett stort blåmärke. Inväntar svar från sjukgymnast 😴

Hej!
    Ja vi har RUL 21/11, vill dit nu!! Vill bara se pyret... är mitt andra barn och har inte känt någon form av rörelse än... är ju normalt såklart men kommer inte ihåg när jag började känna med första barnet, haha. Har dock moderkakan i framvägg även den här gången så det påverkar säkert... Gick in i vecka 18 idag :)

Jag har inte ont i ländryggen, men i typ precis övre delen av rumpan... upp mot länden. Gör ondare när jag varit dålig på att röra på mig. Har stillasittande jobb just nu pga graviditeten, så det är tur vi har en ny hund hemma som jag åker hem och går en promenad med varje lunch, annars hade jag nog haft ondare! Hoppas du får hjälp med ryggen!
  • Miniflin
    Maggan777 skrev 2024-11-12 14:10:25 följande:

Hej!

Nu var det länge sedan jag skrev något här. Jag har precis gått in i vecka 18 och ska på RUL om cirka 2 veckor. Precis som inför KUB är jag rädd och nervös för att något ska vara fel, men jag försöker att inte tänka på det för mycket. 

Är det någon mer här inne som inte heller har fått någon gravidmage överhuvudtaget? Det här är första gången jag är gravid så jag trodde nog att jag skulle ha en kula i vecka 18, men det syns inte alls. Det kanske är helt normalt men ibland börjar jag ifrågasätta om jag ens är gravid haha.. Trots att vi sett bebisen på KUB. 

Hej! 
    Då är vi ungefär vid samma tid, vi har beräknad BF 16 april, så är i vecka 18 jag med :) Ska på RUL den 21/11. Längtar verkligen! Jag tycker inte heller jag har någon jättekula direkt, haha. Visst syns det men jag känner mig mest tjock och pluffsig om magen... Men har för mig att det var först i vecka 25 med förra barnet som jag tyckte att min mage såg ut som en gravidmage och inte bara en tjock mage. Och då poppade den verkligen bara från en dag till en annan! Så det kommer nog :)

Jag har typ inte känt några tydliga rörelser alls vilket gör mig lite nervös, jag kommer inte ihåg när jag kände i förra graviditeten... men på KUB såg jag att jag har moderkakan i framvägg så kan säkert vara på grund av det också. Oavsett så är det alltid bara skönt att se den lilla plutten där inne! Nu när de flesta symptomen försvunnit också så känner man sig inte så gravid alla dagar :P
  • Miniflin
    ToEm skrev 2024-11-18 21:05:42 följande:

Hej!

Idag var det vår tur att göra RUL och allt ser fortsatt fint ut, hon växer som hon ska och ser till synes pigg och kry ut! Och ja, sambon lyckades övertala mig till att kolla vad det är för filur som gottar till sig där inne, jag var ju ruskigt nyfiken så i ärlighetens namn krävdes det inte alltför mycket Glad Det verkar alltså som vi får en tjej i tidig påskpresent! Storebror kommer vara 18 månader när hon planerar göra entré, så roligt och spännande. Beräknat BF kom faktiskt inte på tal denna gång så vi siktar fortfarande på den 12/4 Glad

Håller tummarna att det går bra för er andra också som kör RUL-nedräkning! 

Åh så roligt! Grattis till lill-tjejen! Hjärta Vi har RUL på torsdag, längtar!! Jag har lyckats övertala sambon att vi ska ta reda på könet också, hihi. Eller vi ska be barnmorskan skriva ner det på en lapp och sen ska vi ge det till en kompis som ska baka en tårta. Så ska vi göra en liten gender-reveal hemma med oss i familjen bara. Det var bonusdottern som så gärna ville göra det, så nu när det är absolut sista barnet, varför inte! Hjärta
  • Miniflin

Då har vi också varit på RUL! Gjorde det igår Skrattande Jag som inte känt några rörelser hade en extremt livlig krabat där inne som absolut inte ville göra som barnmorskan ville, så jag tror att vi var kvar ca 1,5 timme, haha. Vi lyckades inte få speciellt fina ultraljudsbilder, men de tär väl skit samma!

Allt såg bra ut förutom att hon bara kunde hitta två blodkärl i navelsträngen, normalt sett ska det finnas tre. Jag som trodde jag hade koll på de mesta åkommor hade ingen aning om att detta kunde hända! Men det är tydligen väldigt vanligt. Det enda är att en läkare kommer titta extra noga på bilderna på bebis hjärta för att utesluta eventuella fel samt vi kommer få komma tillbaka på ett TUL i vecka 32 för att kontrollera tillväxten. Men bebis var normalstor för den här veckan så jag är inte speciellt orolig Hjärta Ser det som en bonus att de kollar extra noga på krabaten plus att jag ju får se den igen om några månader!

Vi bad henne skriva könet på en lapp som vi ska ge till en kompis för att baka en tårta. Bonusdottern ville så gärna göra på det sättet och det blir kul att göra det lite speciellt när det nu är sista barnet! Hjärta

Svar på tråden BF april 2025