• Anonym (Sladdis)

BF april 2025

Här kan vi som har bf i april 2025 följas åt ☺️
    Berätta gärna lite om din historia ❤️

Jag har nyligen plussat med tredje barnet, en liten sladdis till våra två på 12 och 7 år. Ser fram emot en spännande tid 🥰

• Svar på tråden BF april 2025
  • Supersemlan
    IRABELLE skrev 2024-08-16 06:57:04 följande:

Har så jädrans med "mens"värk mest hela tiden, blir galen Rynkar på näsan

Det har jag också. Livmodern känns som en hård klump. Jättejobbigt när jag är ute och springer. 😕
  • IRABELLE

Det värsta är när de stramar, gör så himla ont!  Ibland när jag nyser gör det så jävlans ont 

• IRABELLE

Haha ja, jag måste ventilera av mig. Har ju ingen annan att prata med så här tidigt i graviditeten 😅

• Dalkullans
    Maggan777 skrev 2024-08-15 12:03:00 följande:

Hej på er!
    Efter mer än två år utan preventivmedel och ett år av aktiva försök har jag också äntligen fått ett plus på stickan. Vi är överlyckliga men såklart livrädda för att något ska gå fel, särskilt såhär tidigt. Jag vet inte alls hur jag ska hantera denna oro, är det någon som har några tips? 
    Jag är bara i vecka 5 och enligt min app har jag BF den 23 april 2025. 

Hej! 

Vi har inte heller vågat ta ut lyckan helt än eftersom man är rädd för risken för missfall. Framförallt är jag orolig över ?uteblivet missfall?. 

Men jag försöker tänka att hur det än blir så jag jag i vart fall gravid just nu och får glädjas åt det. Och även om missfall är vanligt så är det ju ännu vanligare att det går vägen. 

Jag har bokat in tidigt ultraljud inslutet på nästa vecka (vitalitetsultraljud) i v 8 (7+4). 

(enligt sjukvårdens system är jag i vecka 9 då men jag har valt att justera det då jag vet att jag hade sen ägglossning och att ?ligga efter? Skapade mer stress för mig eftersom jag inte hade de symptom som kan komma i varje ny vecka. Så istället för att gå in i ny vecka på onsdagar gör jag det nu på efterföljande söndag. )

• Supersemlan
    Dalkullans skrev 2024-08-16 09:10:41 följande:

Hej! 

Vi har inte heller vågat ta ut lyckan helt än eftersom man är rädd för risken för missfall. Framförallt är jag orolig över ?uteblivet missfall?. 

Men jag försöker tänka att hur det än blir så jag jag i vart fall gravid just nu och får glädjas åt det. Och även om missfall är vanligt så är det ju ännu vanligare att det går vägen. 

Jag har bokat in tidigt ultraljud inslutet på nästa vecka (vitalitetsultraljud) i v 8 (7+4). 

(enligt sjukvårdens system är jag i vecka 9 då men jag har valt att justera det då jag vet att jag hade sen ägglossning och att ?ligga efter? Skapade mer stress för mig eftersom jag inte hade de symptom som kan komma i varje ny vecka. Så istället för att gå in i ny vecka på onsdagar gör jag det nu på efterföljande söndag. )

Jag förstår dig. Tiden går i snigelfart, jag vill bara att det ska vara tid för NIPT nu, och att resultatet är bra. Någon mer som ska göra det? Det är därför jag bokat in ultraljud när jag går in i varje vecka, för att jag är så rädd för MA.

Smart av dig att korrigera tiden själv, när du nu vet när ägglossningen var. Det hade jag också gjort.
  • Anonym (syskonlängtan)
    JustinzeVar skrev 2024-08-14 10:57:55 följande:

Precis varit på VUL (7+0) och inget foster syntes. Ska på nytt vul nästa vecka men hon som utförde testet sa att graviditeten troligtvis avstannad. Vet inte hur jag ska sluta gråta

massor med styrkekramar till dig!!

Detta hände mig och min sambo i ungefär samma vecka i våras, det är fruktansvärt svårt att gå igenom en sån här sak när man så gärna vill ha ett barn!! Men vill ge dig ett tips hur svårt det än är, gräv inte ner dig i detta och tänk framåt istället för på det som varitHjärta

Jag gick igenom 2 misslyckade medicinska aborter efter mitt MA och sen en kirurgisk abort i slutet av Juni, om du får välja så skulle JAG rekommendera kirurgisk, snabbast återhämtning och större chans att det fungerar direkt. Hjärta

• Maggan777
    EPQ skrev 2024-08-15 20:40:51 följande:
    Stort grattis! Vi försökte också ett år innan det tog sig så har BF 8/4. Försöker tänka att man väntar på ett barn och inte på ett missfall, det blir som det blir påvägen och allt har en mening även om man inte ser det i stunden. Önskar er lycka till ❤️
    Tusen tusen tack för dom kloka orden. Och stort lycka till❤️ 
  • decemberapril

Hej! 

Jag har en dotter på 3 år och fick ett MA förra sommaren med en kraftig infektion efteråt. sedan har det tagit tid att plussa igen, men nu så! Bf 4 April verkar det som. Med dottern spydde jag konstant från vecka 9-20 ungefär. Vid min graviditet som slutade i MA hade jag inte symptom på samma sätt. Så jag har verkligen ?velat? känna lite illamående nu, jag förknippar det med en lyckad graviditet med tanke på min historia. Jag har börjat må illa nu, så jag känner mig hoppfull. Supertrött på jobbet men inte så trött på kvällarna ännu. Jag var på vul i v.5 och graviditeten satt där den skulle, men ska dit igen på onsdag och förhoppningsvis får vi se ett tickande hjärta. I övrigt känner jag mig svullen som en ballong haha. Äter trombyl nu pga mitt MA. Har aldrig ätit någon medicin så det känns lite läskigt, men det är ju för något bra. Kul att dela med sig av tankar här när det känns för tidigt för att berätta för andra 😊

• Vixens

Fått provsvaren nu och hcg hade stigit till 407 från 162 på 48 timmar, så det ser positivt ut!!! Vul nästa vecka, hoppas att få se ett tickande hjärta 🙏🏻 sen kanske man kan andas lite igen. 😅 Men med pirrig väntan fram till vecka 12 såklart 🙈

Svar på tråden BF april 2025