• Anonym (Sladdis)

BF april 2025

Här kan vi som har bf i april 2025 följas åt ☺️
    Berätta gärna lite om din historia ❤️

Jag har nyligen plussat med tredje barnet, en liten sladdis till våra två på 12 och 7 år. Ser fram emot en spännande tid 🥰

• Svar på tråden BF april 2025
  • LSK93
    decemberapril skrev 2024-08-16 13:44:31 följande:

Hej! 

Jag har en dotter på 3 år och fick ett MA förra sommaren med en kraftig infektion efteråt. sedan har det tagit tid att plussa igen, men nu så! Bf 4 April verkar det som. Med dottern spydde jag konstant från vecka 9-20 ungefär. Vid min graviditet som slutade i MA hade jag inte symptom på samma sätt. Så jag har verkligen ?velat? känna lite illamående nu, jag förknippar det med en lyckad graviditet med tanke på min historia. Jag har börjat må illa nu, så jag känner mig hoppfull. Supertrött på jobbet men inte så trött på kvällarna ännu. Jag var på vul i v.5 och graviditeten satt där den skulle, men ska dit igen på onsdag och förhoppningsvis får vi se ett tickande hjärta. I övrigt känner jag mig svullen som en ballong haha. Äter trombyl nu pga mitt MA. Har aldrig ätit någon medicin så det känns lite läskigt, men det är ju för något bra. Kul att dela med sig av tankar här när det känns för tidigt för att berätta för andra 😊

Hej! Var det läkaren som ordinerade Trombyl? Hur stor dos? Funderar också på att ta det iom mitt MA förra hösten.
  • Lugnoro

Nu kommer det blod. Blir så rädd! Vet inte hur mycket än, men det är färskt blod. 

• Supersemlan
    Lugnoro skrev 2024-08-16 18:06:04 följande:

Nu kommer det blod. Blir så rädd! Vet inte hur mycket än, men det är färskt blod. 

Förstår att det måste kännas jätteläskigt, det tyckte jag också. Men som du vet så kan det vara helt ofarligt. ❤️ När är ditt VUL?
  • Lugnoro
    Supersemlan skrev 2024-08-16 18:40:27 följande:
    Förstår att det måste kännas jätteläskigt, det tyckte jag också. Men som du vet så kan det vara helt ofarligt. ❤️ När är ditt VUL?
    29/8. Jag hoppas att det är ofarligt. Men jag har kommit färskt blod under en timma och jag har lite mensvärk. Jag satte dit en timma och utan den hade det blött igenom trosorna. Hoppas hoppas att det inte är från fostret!
  • Lugnoro
    Lugnoro skrev 2024-08-16 19:01:24 följande:
    Rättning: 29/8. Jag hoppas att det är ofarligt. Men det har kommit färskt blod under en timma och jag har lite mensvärk. Jag satte dit en binda för en timma sedan och utan den hade det blött igenom trosorna. Hoppas hoppas att det inte är från fostret!
  • Supersemlan
    Lugnoro skrev 2024-08-16 19:09:16 följande:
    Det låter iaf lovande att inte är klumpar, utan färskt blod. Kan du inte få ett VUL tidigare? Håller tummarna!
  • Supersemlan
    QueenV skrev 2024-08-16 18:45:43 följande:

Plussade idag! Så tror det blir bf april? 🙈

Stort grattis! Är det första barnet? 😊
  • QueenV
    Supersemlan skrev 2024-08-16 19:28:33 följande:
    Stort grattis! Är det första barnet? 😊
    Andra! min första fyller två i oktober ☺️ 
  • Supersemlan
    QueenV skrev 2024-08-16 19:32:50 följande:
    Andra! min första fyller två i oktober ☺️ 
    Vad mysigt! Då kommer de att vara ganska nära i ålder också! 
Svar på tråden BF april 2025