• Siripiri

BIM Augusti 2024

Jahopp, snart är det augusti så tänkte det var dags att starta en ny tråd för oss som hoppas på att plussa i augusti☺️ 

Själv har man ÄL i helgen och BIM blir då 9/8. Vårt andra försök, första barnet, senast var i december 2023 och det slutade i kemisk graviditet. Inga nya försök av diverse anledningar sen dess.  

• Svar på tråden BIM Augusti 2024
  • Nejlika1

Hej tråden,

Har bim 13e aug och tänkte ta ett testa tidigt test i slutet av veckan. Varit utan p-piller sedan i mars och hoppas det blir vår tur nu att plussa. Man hoppas ju så mycket och är fint att få dela med er andra! Jag tycker cb digitala test funkar fint men kostar en del så hoppas det kan få ta sig nu.

• ttcjuliaa

Hej, hoppar gärna in här!
    Har ett barn på 1,5 år som kom till genom IVF efter ett par års försök. Inga funna fel på oss så oförklarligt mao.
    Vi har gjort syskonförsöken på naturlig väg sen oktober, känns ju helt hopplöst att lyckas men har spänningar i magen och ömma bröst. Fler symtom än när jag faktiskt var gravid, då kände jag typ ingenting.
    BIM på onsdag 7/8, är på äl+8-9 tror jag och ganska säker på att jag haft ägglossning. 

• Nanathalie
    EJT skrev 2024-08-04 14:13:11 följande:

Som du ser på min bild så använder jag testlagrets stickor, jag upplever att de fungerar bra ändå. Vet inte om märket spelar så stor roll? Värdesätter ekonomi eftersom det går åt så många...

Äsch jag testar med ett nytt märke i ren stress egentligen. Vill verkligen veta om jag har äl eller ej. Hatar besvikelsen oavsett men vill inte gå och tro att jag har äl och vänta på bim helt i onödan om du förstår. Nästa steg är att tempa istället.
  • Nanathalie
    ttcjuliaa skrev 2024-08-04 17:19:05 följande:

Hej, hoppar gärna in här!
    Har ett barn på 1,5 år som kom till genom IVF efter ett par års försök. Inga funna fel på oss så oförklarligt mao.
    Vi har gjort syskonförsöken på naturlig väg sen oktober, känns ju helt hopplöst att lyckas men har spänningar i magen och ömma bröst. Fler symtom än när jag faktiskt var gravid, då kände jag typ ingenting.
    BIM på onsdag 7/8, är på äl+8-9 tror jag och ganska säker på att jag haft ägglossning. 

Lycka till!! Håller tummarna!
  • Anonym (Ilia)
    EJT skrev 2024-08-04 14:13:11 följande:

Som du ser på min bild så använder jag testlagrets stickor, jag upplever att de fungerar bra ändå. Vet inte om märket spelar så stor roll? Värdesätter ekonomi eftersom det går åt så många...

Olika märken ger olika mycket utslag, easy at home är bland de absolut billigaste dessutom 😃
  • TrueResolution

Hoppar också in här! Var med i en liknande med förra barnet & så kul att följa alla! 😄 

Har ett barn sedan 2023 och försöker med en tvåa. Väntade först ivrigt på atg mensen skulle komma tillbaka för att drömmen om två täta barn skulle få leva. Har nu haft en mens sedan den kom igång och hade ÄL 31/7 enligt tester och andra kroppsliga förändringar 😁
    BIM den 15 augusti, såååå lång väntan!

ammar första barnet nattetid fortfarande så hört det ska försvåra lite med, spännande att se hur det går.  

• Snorkfrökenhär
    Nanathalie skrev 2024-08-04 18:07:57 följande:
    Äsch jag testar med ett nytt märke i ren stress egentligen. Vill verkligen veta om jag har äl eller ej. Hatar besvikelsen oavsett men vill inte gå och tro att jag har äl och vänta på bim helt i onödan om du förstår. Nästa steg är att tempa istället.
    Kan verkligen rekommendera att tempa. Har lärt mig mkt om hur min kropp fungerar genom det, trodde jag kände min kropp men har visat sig att jag har ÄL lite senare än vad jag alltid trott 😆 
  • Snorkfrökenhär
    TrueResolution skrev 2024-08-04 19:31:24 följande:

Hoppar också in här! Var med i en liknande med förra barnet & så kul att följa alla! 😄 

Har ett barn sedan 2023 och försöker med en tvåa. Väntade först ivrigt på atg mensen skulle komma tillbaka för att drömmen om två täta barn skulle få leva. Har nu haft en mens sedan den kom igång och hade ÄL 31/7 enligt tester och andra kroppsliga förändringar 😁
    BIM den 15 augusti, såååå lång väntan!

ammar första barnet nattetid fortfarande så hört det ska försvåra lite med, spännande att se hur det går.  

Åååh, då är du ju inne i svängen och rutinerad gällande småbarn 😅 jag känner mig helt lost då mina barn är så stora vilket är superkul, men längtar med skräckblandad förtjusning efter tiden med bebis och en liten så hoppas få uppleva det en sista gång 😍

Lycka till, hoppas dagarna går fort till BIM 😅🙏🏻
  • EJT
    Nanathalie skrev 2024-08-04 18:07:57 följande:
    Verkar ju som att de också ska vara bättre enl den som testat i tråden. Håller tummarna! Fattar verkligen frustrationen att inte ens spotta ÄL...
  • Nanathalie

Någon mer än jag som har illamående som ett älsymtom? Har lyckats logga illamående som ett symtom för 3e äl i raken nu så känns inte som ett sammanträffande. Samma med sömnsvårigheter. Kroppen är bra märklig 😂

Svar på tråden BIM Augusti 2024