• Siripiri

BIM Augusti 2024

Jahopp, snart är det augusti så tänkte det var dags att starta en ny tråd för oss som hoppas på att plussa i augusti☺️ 

Själv har man ÄL i helgen och BIM blir då 9/8. Vårt andra försök, första barnet, senast var i december 2023 och det slutade i kemisk graviditet. Inga nya försök av diverse anledningar sen dess.  

• Svar på tråden BIM Augusti 2024
  • Nanathalie
    Anonym (A.O) skrev 2024-08-07 10:30:45 följande:

köpte ett test. kunde inte hålla mig!!!!

MEN YESSSS! GRATTIS!😍
  • knyttets

Grattis! 😍
  • knyttets
    Bez skrev 2024-08-07 08:14:34 följande:

hej hoppar in i tråden! 

har ett barn fött 22 och nu kört oskyddat i ca 1 år 

är på BIM idag och tog test igår där jag såg en skugga men skulle kunna va spök, i morse tog jag de här? måste va pluss va??? kan väll inte vara spök på de oxå isåfall? 
    Har dock jorden mensvärk och mens svettningar så känns som de ska braka loss när som helst så vågar inte riktigt tro på testet 

Har ni koll på hur tidigt man kan ta digitalt annars?

Ser positivt ut! Hade testat digitalt direkt, borde visa redan 😊
  • Anonym (Trean)
    Bez skrev 2024-08-07 08:14:34 följande:

hej hoppar in i tråden! 

har ett barn fött 22 och nu kört oskyddat i ca 1 år 

är på BIM idag och tog test igår där jag såg en skugga men skulle kunna va spök, i morse tog jag de här? måste va pluss va??? kan väll inte vara spök på de oxå isåfall? 
    Har dock jorden mensvärk och mens svettningar så känns som de ska braka loss när som helst så vågar inte riktigt tro på testet 

Har ni koll på hur tidigt man kan ta digitalt annars?

Grattis! Det där ser väldigt positivt ut! 

15/7 EJT, 35 år gammal, 1 barn född 2020. Är nu på 10:onde försöket efter två missfall tidigare i år.
    16/8 trefaldigmästareikärlek 30+, två barn född 15 & 24, första försöket efter lillebror som kom i februari. 
    3/8 trean, två barn födda 18 & 21. Försök med tredje efter MA i Juli 

• Nanathalie

Såhär ser mina förbannade jävla ältester ut. Ursäkta språket. Kommer fortsätta testa tills jag får mens för fattar inte varför jag inte får stegring. Byter märke nu dock på ältest men känns ju rätt kört med negativt på både cb och gravidkollen. Kan nog inte skylla på testen.

Förra månaden hade jag 40 dagars cykel och mens exakt 12 dagar efter vad jag trodde var äl (symtom endast). Jag vet inte varför jag drömmer om att den ska vara normal på 28-30 dagar denna månad vilket skulle innebära att äl var typ i måndags.

Usch blir besviken på kroppen. 

• mothertotwo
    Nanathalie skrev 2024-08-07 14:32:24 följande:

Såhär ser mina förbannade jävla ältester ut. Ursäkta språket. Kommer fortsätta testa tills jag får mens för fattar inte varför jag inte får stegring. Byter märke nu dock på ältest men känns ju rätt kört med negativt på både cb och gravidkollen. Kan nog inte skylla på testen.

Förra månaden hade jag 40 dagars cykel och mens exakt 12 dagar efter vad jag trodde var äl (symtom endast). Jag vet inte varför jag drömmer om att den ska vara normal på 28-30 dagar denna månad vilket skulle innebära att äl var typ i måndags.

Hoppas att det kan ge utslag snart för dig. Den kanske bara är lite sen? Brukar du känna av din ägglossning? Så himla trist när man verkligen vill ha en liten.

Tänkte lite på det här med ägglossning. Är det alla som har trådig genomskinligt sekret vid själva den tidspunkten? Min har varit så i tre veckor.

Är det så att ägglossningstest kan påvisa en graviditet med, innan själva gravtest? Tyckte jag läste det någonstans. Jag beställde faktiskt  hem andra tester idag. Både ägglossningstest och grav test för att jag var nyfiken på vad ägglossningstesten visar. Vet inte vilka test som är trovärdiga. 

• Lilldorisen

Hej hoppar in i tråden

Jag har bim på söndag och har idag beställt hem tester.. men "råkade" kanske gå förbi ett apotek och köpte ett testa tidigt från RFSU.. kommer nog inte orka vänta till imorgon för att testa.. hur många timmar skulle ni rekommendera att jag håller mig innan jag kissar..? :)

• mothertotwo

Är det detta som kallas spöksträck? Jag har ingen aning, vet såklart att det ska vara färgat sträck. Gjorde den grå också så ni ser vad jag menar. 😅 Men när man zoomar in så är där inget. Jag är otålig på att få veta. Känner på mig att min mens inte lär dyka upp, men den kan förvåna en. Nä nu är jag bara jobbig mot mig själv 🤣😇. Det hade gått 3 minuter när jag tog bilden. Det är testlagrets gravtest står inom 5-10 minuter avläsningstid. Men det blev inte tydligare, utan försvann sen. 
  • EJT

Stort grattis!!!
  • EJT
    Nanathalie skrev 2024-08-07 14:32:24 följande:

Fy fan, fattar frustrationen! Att ha problem med ägglossningen är ännu jobbigare än att bara få negativt på gravtest. När ägglossningen inte kommer har man ju inte ens chans att försöka! Vilken cykeldag är du på nu? 

Tänkte också att 40 dagar lång cykel är ganska lång, har läst att vid så långa cykler är det inte alltid så att ägglossningen fungerar som den ska (jag har dock runt 34-37 dagar lång cykel och jag brukar oftast ha ägglossning).  Men visst hade du slutat med ppiller ganska nyligen? Hur gammal är du? 
Svar på tråden BIM Augusti 2024