• Siripiri

BIM Augusti 2024

Jahopp, snart är det augusti så tänkte det var dags att starta en ny tråd för oss som hoppas på att plussa i augusti☺️ 

Själv har man ÄL i helgen och BIM blir då 9/8. Vårt andra försök, första barnet, senast var i december 2023 och det slutade i kemisk graviditet. Inga nya försök av diverse anledningar sen dess.  

• Svar på tråden BIM Augusti 2024
  • knyttets
    Anonym (TrueRes) skrev 2024-08-06 08:47:59 följande:

Är bara på ÄL +6 men testoman som man är kunde jag inte låta bli att ta fram stickorna & testa imorse... tvärblankt! Ångrade mig lika snabbt, haha varför utsätter man sig för det här? Evighetslång väntan till BIM! 🤯

Har ni andra märkt av något i kroppen ni som närmar er BIM? Jag är så sjukt trött och har som molvärk/spänningar i tjejmagen. Även illamående men tror som det skrivits tidigare i tråden att det kan hlra ihop med ÄL 😁 

Äl+5 här och vet inte hur jag ska kunna vänta, håller på att bli galen redan så förstår suget att testa! 😅 Jag har lovat mig själv att hålla ut tills äl+9 innan jag testar. Själv har jag absolut noll känningar. Lite trötthet kanske men mår annars helt okej? Det får mig att ana att något kanske är på gång. Brukar annars må ganska illa och ha huvudvärk efter ägglossning. Men det är säkert bara önsketänkande. Allt hamnar på "jag är säkert gravid"-kontot 😂
  • Annpor

Har någon av er svar på detta? Jag har en cykel som är regelbunden 32-34 dagars cykel, alltid ägglossning kring dag 22-25, dvs sen ägglossning och en kortare luteal fas. Alltid 10 dagar. Är någon här kunnig på om det kan påverka mina chanser till befruktning? Fick mens idag så hoppet är kört även denna månad?Vi som verkligen skulle behöva få plussa med en regnbåge efter all sorg, den nästan äter upp oss inifrån.

Bekräftar ägglossning med Lh-stickor samt temp och fertilt sekret. Hoppas någon har svar 😊. 

• Siripiri
    Anonym (TrueRes) skrev 2024-08-06 08:47:59 följande:

Är bara på ÄL +6 men testoman som man är kunde jag inte låta bli att ta fram stickorna & testa imorse... tvärblankt! Ångrade mig lika snabbt, haha varför utsätter man sig för det här? Evighetslång väntan till BIM! 🤯

Har ni andra märkt av något i kroppen ni som närmar er BIM? Jag är så sjukt trött och har som molvärk/spänningar i tjejmagen. Även illamående men tror som det skrivits tidigare i tråden att det kan hlra ihop med ÄL 😁 

Haha nä bra fråga 😂 

Jag har gjort lite anteckningar: 

28/7 - ägglossningsont kvällen, hög/värkte lite till å från
    31/7 - sticker/drar lite i livmoderstrakten, nästan ner mot mutti
    31/7 - vita väldigt tjocka flytningar kväll

Natten mellan 1 och 2/8 - vaknade med mitt i natten av en stark känsla molade mensvärkskänsla. Gick över hyfsat fort så jag kunde somna om. 

2/8 - BIM -7 stack pyttelite ibland i livmodern 
    3/8 - BIM -6 trött fast jag sovit 8h
    4/8 - BIM -5 mycket konstiga drömmar inatt igen
    5/8 - BIM -4 massa drömmar igen, brösten fortsätter ömma 
    6/8 - BIM -3 massa drömmar inatt och trött 

Har även fått lite random hits av lätt illamående sen förra veckan, samt ömmande bröst sen BIM -5  

• Nanathalie

Jag tror jag har antingen utebliven äl, eller så har jag missat den. Tror jag ska tolka mitt test igår som det mest positiva hittills. Tror chansen för äl egentligen är över. Vet inte om jag vågar räkna ner till bim ens. Kanske är onödigt.

• mothertotwo

Hoppar in här och säger hej Glad.
    Har ingen aning när jag har BIM, men har börjat testa grav test nu. Har oregelbunden mens. 

Jag har mått jätte skumt! Kan inte sätta fingret på vad felet är. Vi planerar inte bebis, utan det får i så fall bli en surprice 😅. 

Varit intim med sambon vid tre tillfällen. Ca 3 dagar efter senaste mensens sista dag som var 2407011. Sen en gång i slutet på juli och sen nu i helgen. Kollar man så här utifrån senaste mens så kan jag omöjligt vara gravid. Men redan efter den gången vid mensen fick jag mensvärk en vecka efteråt som har funnits fram tills nu. Den är inte borta än! Mina vårtgårdar är sjukt svullna och kliar satan. Jag känner mig febrig nu dem senaste tre dagarna men ingen feber. Hungrig hela tiden och irritation upp/ner hela tiden. Låter som pms.. igår kväll trodde jag att man skulle kollapsa. Fick så ont i magen att jag inte kunde stå upp. Kände mig yr och en jäkla menskramp. Det högg ordentligt i nedre delen i magen, men nu mår jag bra igen. Bara mensmärta. Grav test visar negativt så inbillar mig säkert. Men min sambos andedräkt luktar så äcklig att jag nästan spyr. Den gör i vanliga fall inte det. Idag när min sambos vän kom så stank han som en askkopp. Brukar ALDRIG reagera över det då jag själv är rökare. Vad fan händer med mig? Måste vara skengravid 🤣 Just det.. Ända sedan andra veckan i månaden (juli) har jag haft rikliga flytningar,  det forsar och är kladdigt. Ursäkta detaljen. Jag känner mig gravid men testen visar inget. Måste inbilla mig eller hur?

• Nanathalie
    mothertotwo skrev 2024-08-06 15:15:27 följande:

Har ingen aning när jag har BIM, men har börjat testa grav test nu. Har oregelbunden mens. 

Jag har mått jätte skumt! Kan inte sätta fingret på vad felet är. Vi planerar inte bebis, utan det får i så fall bli en surprice 😅. 

Varit intim med sambon vid tre tillfällen. Ca 3 dagar efter senaste mensens sista dag som var 2407011. Sen en gång i slutet på juli och sen nu i helgen. Kollar man så här utifrån senaste mens så kan jag omöjligt vara gravid. Men redan efter den gången vid mensen fick jag mensvärk en vecka efteråt som har funnits fram tills nu. Den är inte borta än! Mina vårtgårdar är sjukt svullna och kliar satan. Jag känner mig febrig nu dem senaste tre dagarna men ingen feber. Hungrig hela tiden och irritation upp/ner hela tiden. Låter som pms.. igår kväll trodde jag att man skulle kollapsa. Fick så ont i magen att jag inte kunde stå upp. Kände mig yr och en jäkla menskramp. Det högg ordentligt i nedre delen i magen, men nu mår jag bra igen. Bara mensmärta. Grav test visar negativt så inbillar mig säkert. Men min sambos andedräkt luktar så äcklig att jag nästan spyr. Den gör i vanliga fall inte det. Idag när min sambos vän kom så stank han som en askkopp. Brukar ALDRIG reagera över det då jag själv är rökare. Vad fan händer med mig? Måste vara skengravid 🤣 Just det.. Ända sedan andra veckan i månaden (juli) har jag haft rikliga flytningar,  det forsar och är kladdigt. Ursäkta detaljen. Jag känner mig gravid men testen visar inget. Måste inbilla mig eller hur?

Skulle ju mycket väl kunna vara en graviditet men en tidig sådan😄 fortsätt testa så ser du! Låter som klockrena graviditetssymtom MEN jag får det emellanåt som skengravid också 🙃🙃 håller tummarna för dig!
  • Nanathalie
    Siripiri skrev 2024-08-06 13:07:09 följande:

Haha nä bra fråga 😂 

Natten mellan 1 och 2/8 - vaknade med mitt i natten av en stark känsla molade mensvärkskänsla. Gick över hyfsat fort så jag kunde somna om. 

Har även fått lite random hits av lätt illamående sen förra veckan, samt ömmande bröst sen BIM -5  

Grymt spännande att följa dig i detta. Låter ju onekligen lovande 😍😍
  • mothertotwo
    Nanathalie skrev 2024-08-06 16:39:57 följande:
    Skulle ju mycket väl kunna vara en graviditet men en tidig sådan😄 fortsätt testa så ser du! Låter som klockrena graviditetssymtom MEN jag får det emellanåt som skengravid också 🙃🙃 håller tummarna för dig!
    Tack så mycket! Vi får se sig när antingen mensen eller något annat visar sig :) I morgon är det 31 dagar sen förra mensen. Men kan ha allt mellan 27-46 dagar :)
  • TrueResolution
    Siripiri skrev 2024-08-06 13:07:09 följande:

Haha nä bra fråga 😂 

MEN vad kul att du antecknar!! Man borde kanske göra det! roligt att följa dig! Har du någon dag då du bestämt dig för att testa? 

Har ocksp drömt sjukt konstigt sista dagarna, är det ett symptom? Aldrig reflekterat över det 😁

• TrueResolution
    mothertotwo skrev 2024-08-06 15:15:27 följande:

vet du när du skulle kunna haft ägglossning? Jag har lång cykel denna och hade mensens sista dag 6/7, därefter försökte kroppen ägglossa ett par gånger (först vanlig tid) och sedan en andra gång 30/31/7, så har BIM först nu i mitten på augusti. Bara en tanke att du faktiskt kanske haft sen ägglossning eller något och du fått negativa test då för att du testat före BIM? 😁 
    sexat i slutet på juli skulle ju avsolut vara rimligt med tanke på befästningsperiod tex.

är bara vild gissare men allt hamnar ju på gravid-korten nu när man känner efter & räknar 😂

Svar på tråden BIM Augusti 2024