• Siripiri

BIM Augusti 2024

Jahopp, snart är det augusti så tänkte det var dags att starta en ny tråd för oss som hoppas på att plussa i augusti☺️ 

Själv har man ÄL i helgen och BIM blir då 9/8. Vårt andra försök, första barnet, senast var i december 2023 och det slutade i kemisk graviditet. Inga nya försök av diverse anledningar sen dess.  

• Svar på tråden BIM Augusti 2024
  • Anonym (lantisen)

Hej på er!
    Hoppar gärna in här också! Har inte vart inne här på säkert 12 år nu. Men här är en till som hoppas på plus. Jag har tre barn sen innan (8, 10 & 14) och har ny sambo sen några år tillbaka. Han har fyra barn (8, 11, 14 & 16). 
    Vi hade aldrig i vår vildaste fantasi tänkt oss ett gemensamt barn. Har nog med pusslande ändå. Men. 

Förra sommaren blev jag oplanerat gravid trots skydd. Vi bestämde oss snabbt för en abort. När vi väl va där visade det sig att jag va mycket längre gången än vi trodde. Vi gjorde ändå denna aborten i vecka 14. 

Vi har väl aldrig ångrat något så mycket i hela vårt liv.. Det kändes som det rätta då. Men jag kan inte tänka på annat. 

Så efter många diskussioner har vi kommit fram till att vi ändå vill ha ett gemensamt barn. Vi är nu inne på månad tre. Jag är 36 och han är 41. 

Kan tänka mig att många funderar över hur vi kunde göra som vi gjorde och nu ändå vilja ha ett barn. Det är okej att ha åsikter om det, det har jag själv också. 
    Hoppas ändå kunna följas åt här inne. 

• Nanathalie

Lantisen! ❤️

Var inte så hård mot dig själv! Er familj, ert barn, ert liv, ert val. Så klart ska ni få er lilla kärleksbebis precis som vi andra här inne. Våra liv ser inte helt olika ut, jag har 2 sedan innan (7 och 11), Min man har 3 sedan innan (5,10,12) och vi trodde jag var gravid (trots piller) i januari men blev besvikna när mensen kom. Hade lika gärna kunnat vara jag som gjorde abort i januari för att ett barn till i vår ekvation innebär ÄNNU mer pusslande och jag slutade medvetet med piller först i juni. Men nu längtar jag ihjäl mig! 

Det är detta som är så fint med dagens moderna samhälle. Mixade familjer och egna beslut gällande våra egna liv (och kroppar för den delen).

Kul att följas åt!

• Nanathalie
    Snorkfrökenhär skrev 2024-08-05 23:20:54 följande:

Jag har nog halvt missat ÄL denna gång. Tror att min ÄL redan varit, typ igår.Trodde det var några dagar bort men ÄL flytningarna är borta och nu under kvällen har jag känt av ömma bröstvårtor och värk nere i magen som jag alltid får efter ÄL. Har bara haft sex en enda gång i förrgår (dagen innan förmodad ÄL) för jag trodde ju att vi skulle hinna få till det nån fler gång nu under veckan men jaaa, nu verkar det ju redan vara över för den här gången 😆 Inga höga förhoppningar med andra ord.

Turligt nog kan simmarna leva på rätt länge efter utlösning (min dotter blev till på ETT samlag under en hel månad). Ge inte upp!
  • Anonym (lantisen)
    Nanathalie skrev 2024-08-06 07:27:53 följande:

Lantisen! ❤️

Var inte så hård mot dig själv! Er familj, ert barn, ert liv, ert val. Så klart ska ni få er lilla kärleksbebis precis som vi andra här inne. Våra liv ser inte helt olika ut, jag har 2 sedan innan (7 och 11), Min man har 3 sedan innan (5,10,12) och vi trodde jag var gravid (trots piller) i januari men blev besvikna när mensen kom. Hade lika gärna kunnat vara jag som gjorde abort i januari för att ett barn till i vår ekvation innebär ÄNNU mer pusslande och jag slutade medvetet med piller först i juni. Men nu längtar jag ihjäl mig! 

Det är detta som är så fint med dagens moderna samhälle. Mixade familjer och egna beslut gällande våra egna liv (och kroppar för den delen).

Kul att följas åt!

Nej men så är det ju. Jag tror också att det här fick fram tankar som vi först kanske tyckte va helt omöjliga. När vi då hade väldigt lite tid att fundera blev det ett snabbt beslut. Nu när vi har tänkt på det har vi såklart hittat alla lösningar som vi inte såg då. 

så nu håller vi tummarna för oss alla 😊

• EJT
    Snorkfrökenhär skrev 2024-08-05 23:20:54 följande:

Jag har nog halvt missat ÄL denna gång. Tror att min ÄL redan varit, typ igår.Trodde det var några dagar bort men ÄL flytningarna är borta och nu under kvällen har jag känt av ömma bröstvårtor och värk nere i magen som jag alltid får efter ÄL. Har bara haft sex en enda gång i förrgår (dagen innan förmodad ÄL) för jag trodde ju att vi skulle hinna få till det nån fler gång nu under veckan men jaaa, nu verkar det ju redan vara över för den här gången 😆 Inga höga förhoppningar med andra ord.

Åh nej, hoppas inte 😑 Har du några fler tecken du kan gå på för att veta säkert?

Vi missade ju också ÄL denna gång pga min partner var ute och reste EXAKT de dagarna som var innan ägglossningen. Sämsta tajmingen! Jag blir så uppgiven av att missa ÄL, framförallt då jag har långa cykler så det dröjer tills nästa....
  • EJT
    Anonym (lantisen) skrev 2024-08-05 23:54:40 följande:

Hej på er!
    Hoppar gärna in här också! Har inte vart inne här på säkert 12 år nu. Men här är en till som hoppas på plus. Jag har tre barn sen innan (8, 10 & 14) och har ny sambo sen några år tillbaka. Han har fyra barn (8, 11, 14 & 16). 
    Vi hade aldrig i vår vildaste fantasi tänkt oss ett gemensamt barn. Har nog med pusslande ändå. Men. 

Förra sommaren blev jag oplanerat gravid trots skydd. Vi bestämde oss snabbt för en abort. När vi väl va där visade det sig att jag va mycket längre gången än vi trodde. Vi gjorde ändå denna aborten i vecka 14. 

Vi har väl aldrig ångrat något så mycket i hela vårt liv.. Det kändes som det rätta då. Men jag kan inte tänka på annat. 

Så efter många diskussioner har vi kommit fram till att vi ändå vill ha ett gemensamt barn. Vi är nu inne på månad tre. Jag är 36 och han är 41. 

Kan tänka mig att många funderar över hur vi kunde göra som vi gjorde och nu ändå vilja ha ett barn. Det är okej att ha åsikter om det, det har jag själv också. 
    Hoppas ändå kunna följas åt här inne. 

Så kämpigt för er med all ånger! Jag hoppas ni snabbt kan få ett nytt litet liv i magen. Jag tycker inte alls det låter konstigt att i chocken och stressen över en oplanerad graviditet, inte kunna ta in alla parametrar objektivt. Känna vad man verkligen vill. Just där och då har man ju bara panik och är i chock! Fullt rinlig reaktion att bara agera fort då. Kanske var det också den graviditeten, aborten och sen känslorna efteråt som öppnade dörren till alla dessa tankar och känslor om en ny bebis... Håller tummarna!
  • EJT
    Anonym (A.O) skrev 2024-08-05 12:35:49 följande:

Hoppar in här :)

BIM 10/8 (BIM-6 idag) 
    ÄL + 6 idag, fick positivt på ÄL via testlagret, clearblue och ökad temp förra veckan så hoppas verkligen på att det blir en liten bebis nu.

Testnarkomanen i mig tog ett test imorse, negativt såklart.

Molvärk sen igår, håller tummarna.

Hur tidigt efter ÄL har ni som har barn sen tidigare plussat eller hur tidigt innan BIM?

Med första barnet testade jag svagt, svagt positivt på ÄL+11 efter att jag haft en nidblödning Äl+10. Minns inte om jag hade tidigt graviditetstest då eller inte. 
  • EJT

Jag känner mig både så ledsen och bitter! Att vara lite äldre, ha oregelbundna cyklar och svag ägglossning (behöver ta extra hormoner). Och så blir just denna  ägglossning har till synes perfekt! Tidigt i cykeln, skarp temphöjning direkt efteråt osv. Känns så subd, inbillar mig att ägget är av riktigt bra kvalitet för första gången på 1,5 år och så var min man bortrest över ÄL 😭 

Får så många "Tänk om"-tankar. En aprilbebis! Tänk så perfekt tid! Åh, suck...

Jaja, man får vara bitter ett tag och sen ta nya tag. Nästa steg för oss är dock att ta kontakt med Ivf-klinik då vi gärna vill ha ett andra barn och tiden tickar. 

• Anonym (lantisen)
    EJT skrev 2024-08-06 08:03:59 följande:

Jag känner mig både så ledsen och bitter! Att vara lite äldre, ha oregelbundna cyklar och svag ägglossning (behöver ta extra hormoner). Och så blir just denna  ägglossning har till synes perfekt! Tidigt i cykeln, skarp temphöjning direkt efteråt osv. Känns så subd, inbillar mig att ägget är av riktigt bra kvalitet för första gången på 1,5 år och så var min man bortrest över ÄL 😭 

Får så många "Tänk om"-tankar. En aprilbebis! Tänk så perfekt tid! Åh, suck...

Jaja, man får vara bitter ett tag och sen ta nya tag. Nästa steg för oss är dock att ta kontakt med Ivf-klinik då vi gärna vill ha ett andra barn och tiden tickar. 

Tack för dina ord!

Typiskt att det ska bli så just nu. Vet precis hur du menar med dessa tänk om tankar. Dom kan ta kål på en! 

Jag kan med säkerhet säga att här blev det ingen bebis den här månaden. En vecka kvar egentligen till mens men jag har alltid en blödning redan en vecka innan 😔 Så här kämpas det med mellanblödningar som ingen vet vad det beror på. Ungefär 2-4 dagar efter ÄL brukar det börja. Sen håller det på fram till riktiga mensen. Har haft så typ hela mitt liv. 

Kan också vara så att detta gör det svårare att få ägget att fästa vad jag förstått. Medans vissa säger att det inte ska påverka. Men det tror jag tyvärr att det gör. 

• Anonym (TrueRes)

Är bara på ÄL +6 men testoman som man är kunde jag inte låta bli att ta fram stickorna & testa imorse... tvärblankt! Ångrade mig lika snabbt, haha varför utsätter man sig för det här? Evighetslång väntan till BIM! 🤯

Har ni andra märkt av något i kroppen ni som närmar er BIM? Jag är så sjukt trött och har som molvärk/spänningar i tjejmagen. Även illamående men tror som det skrivits tidigare i tråden att det kan hlra ihop med ÄL 😁 

Svar på tråden BIM Augusti 2024