• Siripiri

BIM Augusti 2024

Jahopp, snart är det augusti så tänkte det var dags att starta en ny tråd för oss som hoppas på att plussa i augusti☺️ 

Själv har man ÄL i helgen och BIM blir då 9/8. Vårt andra försök, första barnet, senast var i december 2023 och det slutade i kemisk graviditet. Inga nya försök av diverse anledningar sen dess.  

• Svar på tråden BIM Augusti 2024
  • Siripiri
    Nanathalie skrev 2024-08-04 23:42:14 följande:

Någon mer än jag som har illamående som ett älsymtom? Har lyckats logga illamående som ett symtom för 3e äl i raken nu så känns inte som ett sammanträffande. Samma med sömnsvårigheter. Kroppen är bra märklig 😂

lite lätt illamående ja när östrogenet stiger och absolut sömnsvårigheter, blir så himla pigg runt äl 😂
  • TrueResolution
    Snorkfrökenhär skrev 2024-08-04 20:18:50 följande:
    Åååh, då är du ju inne i svängen och rutinerad gällande småbarn 😅 jag känner mig helt lost då mina barn är så stora vilket är superkul, men längtar med skräckblandad förtjusning efter tiden med bebis och en liten så hoppas få uppleva det en sista gång 😍

Lycka till, hoppas dagarna går fort till BIM 😅🙏🏻

Kan tänka mig att man glömmer snabbt hur det är! Tycker redan minnet sviktar efter första året! 😁 

har fått höra från flera att det är mardröm att ha "två under två" men tänker att sen är bebistiden "klar"... 🙈 

• TrueResolution
    Nanathalie skrev 2024-08-04 23:42:14 följande:

Någon mer än jag som har illamående som ett älsymtom? Har lyckats logga illamående som ett symtom för 3e äl i raken nu så känns inte som ett sammanträffande. Samma med sömnsvårigheter. Kroppen är bra märklig 😂

tror också jag har illamående som symptom efter ÄL! dock första efter graviditet och inte varit så innan så ingen koll alls längre. men känns på tok för tidigt att bli illamående pga graviditet såhär nära ÄL 😅

• Anonym (A.O)

Hoppar in här :)

BIM 10/8 (BIM-6 idag) 
    ÄL + 6 idag, fick positivt på ÄL via testlagret, clearblue och ökad temp förra veckan så hoppas verkligen på att det blir en liten bebis nu.

Testnarkomanen i mig tog ett test imorse, negativt såklart.

Molvärk sen igår, håller tummarna.

Hur tidigt efter ÄL har ni som har barn sen tidigare plussat eller hur tidigt innan BIM?

• Nanathalie
    TrueResolution skrev 2024-08-05 10:12:05 följande:

tror också jag har illamående som symptom efter ÄL! dock första efter graviditet och inte varit så innan så ingen koll alls längre. men känns på tok för tidigt att bli illamående pga graviditet såhär nära ÄL 😅

Exakt så var det för mig första gången. Jag tänkte "jag måste ta gravtest för jag mår illa", men nope. Så såg jag i kalendern att jag är mitt i de fertila dagarna vilket säkert påverkar😂 efter det har det upprepat sig samma tidpunkt varje månad!
  • Nanathalie

Förlåt för spam men behöver bars ventilera lite..

Fortfarande inget positivt ältest. Testar med testlagret och cb rosa digital men ingen glad gubbe. När jag har tagit ur stickan ur själva "avläsaren" har jag ju sett två streck, som på vanliga ältest. Det ena har alltid varit starkt (kontrollstrecket) men det andra har blivit starkare och starkare de senaste 3 dagarna. Borde väl ändå innebära att äl är på g eller?

Hat hört att man inte ska kolla på strecken på cb rosa för att utläsa ägglossning, utan vänta på den glada gubben, men strecken borde väl vara en bra fingervisning för att LH ökar eller?

• EJT
    Nanathalie skrev 2024-08-05 14:37:51 följande:

Förlåt för spam men behöver bars ventilera lite..

Fortfarande inget positivt ältest. Testar med testlagret och cb rosa digital men ingen glad gubbe. När jag har tagit ur stickan ur själva "avläsaren" har jag ju sett två streck, som på vanliga ältest. Det ena har alltid varit starkt (kontrollstrecket) men det andra har blivit starkare och starkare de senaste 3 dagarna. Borde väl ändå innebära att äl är på g eller?

Hat hört att man inte ska kolla på strecken på cb rosa för att utläsa ägglossning, utan vänta på den glada gubben, men strecken borde väl vara en bra fingervisning för att LH ökar eller?

När jag testar med digitalt så har jag sett att de båda strecken är lika starka när det är positivt (glad gubbe), men inte när jag testar negativt. 

Jag vet inte exakt hur testet fungerar, men spontant låter det ju som att en stegring på sträcken kan innebära samma som en stegring på ej digitala test. 

Men, med det sagt kan mina nivåer i alla fall gå upp och ner hela tiden i menscykeln - ibland blir testen starkare några dagar, sen blir de helt blanka igen osv. Men håller tummarna för dig att det är en "riktig" stegring på gång!
  • Nanathalie
    EJT skrev 2024-08-05 21:45:38 följande:
    När jag testar med digitalt så har jag sett att de båda strecken är lika starka när det är positivt (glad gubbe), men inte när jag testar negativt. 

Jag vet inte exakt hur testet fungerar, men spontant låter det ju som att en stegring på sträcken kan innebära samma som en stegring på ej digitala test. 

Men, med det sagt kan mina nivåer i alla fall gå upp och ner hela tiden i menscykeln - ibland blir testen starkare några dagar, sen blir de helt blanka igen osv. Men håller tummarna för dig att det är en "riktig" stegring på gång!
    Lets hope so!

Vi kör på varannan dag och hoppas på det bästa. Ska bli kul att se om dessa linjer blir ännu starkare till imorgon, och kanske en glad gubbe visar sig. Skulle betyda så mycket. Längtar så mycket men vågar ännu inte hoppas på att jag ens har äl. Time will tell!
  • Snorkfrökenhär
    Anonym (A.O) skrev 2024-08-05 12:35:49 följande:

Hoppar in här :)

BIM 10/8 (BIM-6 idag) 
    ÄL + 6 idag, fick positivt på ÄL via testlagret, clearblue och ökad temp förra veckan så hoppas verkligen på att det blir en liten bebis nu.

Testnarkomanen i mig tog ett test imorse, negativt såklart.

Molvärk sen igår, håller tummarna.

Hur tidigt efter ÄL har ni som har barn sen tidigare plussat eller hur tidigt innan BIM?

Lycka till med testandet 😄 Jag har bara plussat efter BIM, men har inte testat före BIM mina andra graviditeter, är bara nu jag är halvt testnarkoman 😆 
  • Snorkfrökenhär

Jag har nog halvt missat ÄL denna gång. Tror att min ÄL redan varit, typ igår.Trodde det var några dagar bort men ÄL flytningarna är borta och nu under kvällen har jag känt av ömma bröstvårtor och värk nere i magen som jag alltid får efter ÄL. Har bara haft sex en enda gång i förrgår (dagen innan förmodad ÄL) för jag trodde ju att vi skulle hinna få till det nån fler gång nu under veckan men jaaa, nu verkar det ju redan vara över för den här gången 😆 Inga höga förhoppningar med andra ord.

Svar på tråden BIM Augusti 2024