Nanathalie skrev 2024-08-05 14:37:51 följande:
Förlåt för spam men behöver bars ventilera lite..
Fortfarande inget positivt ältest. Testar med testlagret och cb rosa digital men ingen glad gubbe. När jag har tagit ur stickan ur själva "avläsaren" har jag ju sett två streck, som på vanliga ältest. Det ena har alltid varit starkt (kontrollstrecket) men det andra har blivit starkare och starkare de senaste 3 dagarna. Borde väl ändå innebära att äl är på g eller?
Hat hört att man inte ska kolla på strecken på cb rosa för att utläsa ägglossning, utan vänta på den glada gubben, men strecken borde väl vara en bra fingervisning för att LH ökar eller?
När jag testar med digitalt så har jag sett att de båda strecken är lika starka när det är positivt (glad gubbe), men inte när jag testar negativt.
Jag vet inte exakt hur testet fungerar, men spontant låter det ju som att en stegring på sträcken kan innebära samma som en stegring på ej digitala test.
Men, med det sagt kan mina nivåer i alla fall gå upp och ner hela tiden i menscykeln - ibland blir testen starkare några dagar, sen blir de helt blanka igen osv. Men håller tummarna för dig att det är en "riktig" stegring på gång!