• Siripiri

BIM Augusti 2024

Jahopp, snart är det augusti så tänkte det var dags att starta en ny tråd för oss som hoppas på att plussa i augusti☺️ 

Själv har man ÄL i helgen och BIM blir då 9/8. Vårt andra försök, första barnet, senast var i december 2023 och det slutade i kemisk graviditet. Inga nya försök av diverse anledningar sen dess.  

• Svar på tråden BIM Augusti 2024
  • Popcorn1990
    Anonym (Sladdis2024) skrev 2024-08-30 12:06:36 följande:
    Skulle säga tveksamt om du inte har fått något svagt streck? Du visste inte när du hade haft äl? Datum ? 😊
    Jag hade starkast utslag på ÄL test torsdag 15/9. 
    Så igår var de 2 veckor sedan.
  • Popcorn1990
    Nanathalie skrev 2024-08-30 12:11:03 följande:
    Om ägglossning skedde senare än vanligt och det tar längre tid för ägget att fästa, kan det vara för tidigt att testa nu. Ta nya tester! Jag är utomlands och vill helst inte ta nytt test innan jag är hemma pga svindyra tester här och en hel drös hemma.

Är dock sinnessjukt illamående så för mig tror jag det blir ett + I dagarna och att mina bruna flytningar var implantationsblödning. Men tiden får utvisa.
    Ja så kan de vara. Hade dock ägglossning som beräknat då de toppades på ägglossning testet 15/9. 
    Så mensen borde kommit igår. Har 28 dagars cykel. 
    Men jag avvaktar och ser. Kommer inte mensen får jag testa om nån dag igen.
  • mothertotwo

Jag kikar in här lite då och då för att följa er som fortfarande kämpar på för augusti. Jag måste bara fråga en sak. Nidis... Jag vill minnas att jag aldrig någonsin fått detta med mina tre graviditeter (bara två fullbordade). Är det vanligt att man får det? 

• Anonym (Sladdis2024)
    Popcorn1990 skrev 2024-08-30 14:59:55 följande:
    Jag hade starkast utslag på ÄL test torsdag 15/9. 
    Så igår var de 2 veckor sedan.
    A då är jag med! 😊 borde ju visa något relativt snart då om det är ett plus 😍
  • Popcorn1990
    Anonym (Sladdis2024) skrev 2024-08-30 15:10:56 följande:
    A då är jag med! 😊 borde ju visa något relativt snart då om det är ett plus 😍
    Ja man tycker ju de 😀
    Jobbigt varje gång man ska på toa nu. Springer dit hela tiden för att kolla om mensen kommit.  Hoppas så innerligt på ett plus!!
  • Anonym (Sladdis2024)
    Popcorn1990 skrev 2024-08-30 16:12:48 följande:
    Ja man tycker ju de 😀
    Jobbigt varje gång man ska på toa nu. Springer dit hela tiden för att kolla om mensen kommit.  Hoppas så innerligt på ett plus!!
    Känner igen det!😂😂
    håller tummarna för dig!😍
  • Nanathalie

Jag har lagt ner att känna efter. Har haft tampong 2 dagar i rad som vart helt tomma efter mina bruna flytningar. Går helt på yolo. Finns inte i min värld att den dyker upp. Modig eller dumdristig, tiden får utvisa.

• JLFRFRE

Åh håller så tummarna för er som hänger kvar här! ❤️ Går in varje dag och hoppas på att ni ska ha plussat, vore så kul att få följas åt! 🥰❤️

• JLFRFRE
    Nanathalie skrev 2024-08-30 17:52:14 följande:

Jag har lagt ner att känna efter. Har haft tampong 2 dagar i rad som vart helt tomma efter mina bruna flytningar. Går helt på yolo. Finns inte i min värld att den dyker upp. Modig eller dumdristig, tiden får utvisa.

När var det du hade dina bruna flytningar? 

jag hade ju nidis och testade suuuupersvagt positivt tre dagar efteråt på ultratidigt test från CB, men jag tror att jag kan vara en sådan höghormonare kanske. Testade negativt på andra tester. så bara CB som gav positivt resultat. 

Håller tummarna! Tycker ändå det låter hoppfullt?? 

• Nanathalie
    JLFRFRE skrev 2024-08-30 17:57:13 följande:

När var det du hade dina bruna flytningar? 

jag hade ju nidis och testade suuuupersvagt positivt tre dagar efteråt på ultratidigt test från CB, men jag tror att jag kan vara en sådan höghormonare kanske. Testade negativt på andra tester. så bara CB som gav positivt resultat. 

Håller tummarna! Tycker ändå det låter hoppfullt?? 

Söndag, måndag, tisdag. Inget ons eller tors. Neg cb digitalt torsdag morgon men det är då inte ett testa tidigt så kan ju varit för tidigt. Känner lite som du ändå. Känner mig bannemig hoppfull!
  • JLFRFRE
    Nanathalie skrev 2024-08-30 18:29:14 följande:
    Söndag, måndag, tisdag. Inget ons eller tors. Neg cb digitalt torsdag morgon men det är då inte ett testa tidigt så kan ju varit för tidigt. Känner lite som du ändå. Känner mig bannemig hoppfull!
    Ja! Jag testade som sagt negativt på alla förutom ultratidigt från CB! Har du tänkt testa med det eller ska du vänta? 
  • Nanathalie
    JLFRFRE skrev 2024-08-30 18:36:37 följande:
    Ja! Jag testade som sagt negativt på alla förutom ultratidigt från CB! Har du tänkt testa med det eller ska du vänta? 
    Åh lovande ändå. Jag är på cypern tills tisdag, ska testa på nytt då! Innan dess får jag hålla mig i skinnet för graviditetstest är svindyrt här! Det roligaste är att på tisdag är det exakt 1 år sedan min fästman friade till mig. Känns så sjukt om vi skulle få + då!! 
  • Anonym (Trean)

Ja ni, vet inte riktigt vad som händer, neg gravtest idag med. Ingen blödning alls under dagen men har kommit en liten liten nu ikväll. Hoppas det är mensen så jag får börja om. 

• Anonym (-)

Hej igen! Hade BIM 30/8, men fortfarande ingen mens eller ett plus. Testade negativt med ett cb testa tidigt 29/8, och med vanlig rfsu sticka 30/8. Tappat hoppet på ett plus denna gången. Dock inga känningar av varken mens eller graviditet - är väl bara att vänta och se :) 

• Popcorn1990
    Anonym (Sladdis2024) skrev 2024-08-30 16:47:53 följande:
    Känner igen det!😂😂
    håller tummarna för dig!😍
    Nähäpp, mensen kom idag. 😔 Känner mig helt förstörd.
  • Anonym (-)
    Popcorn1990 skrev 2024-08-31 06:37:11 följande:
    Nähäpp, mensen kom idag. 😔 Känner mig helt förstörd.
    Och nu kom min också 😔
  • Nanathalie

Fan vad segt med mens. Om jag inte mått så förbannat jävla illa hade jag nog tänkt att min mens var de 3 dagarna med bruna flytningar men det finns ingen chans så kasst som jag mår. Inte att rekommendera på en utlandssemester. 

Önskar jag tagit med mig mina gravtest hemifrån innan jag åkte men fick ju vad jag trodde var begynnande mens så tänkte "men skärp dig människa du har mens och ör inte gravid". Köpte 2st 50-pack tamponger och tog med istället redo för niagrafallet. But nope!

• Anonym (Rutiga)
    mothertotwo skrev 2024-08-30 15:03:47 följande:

Jag kikar in här lite då och då för att följa er som fortfarande kämpar på för augusti. Jag måste bara fråga en sak. Nidis... Jag vill minnas att jag aldrig någonsin fått detta med mina tre graviditeter (bara två fullbordade). Är det vanligt att man får det? 

Nej tror ej det.. fick nidis första graviditeten, sen andra och tredje graviditeten hade jag inte haft nidblödning. 
  • Nanathalie
    Anonym (Rutiga) skrev 2024-09-01 18:32:16 följande:
    Nej tror ej det.. fick nidis första graviditeten, sen andra och tredje graviditeten hade jag inte haft nidblödning. 
    Jag hade det en graviditet av två, och misstänker att jag haft det även nu. Tror inte det är det vanligaste men tror också folk missar att man fått det!
Svar på tråden BIM Augusti 2024