Inlägg från: Nanathalie |Visa alla inlägg
  • Nanathalie

BIM Augusti 2024

Hej,
    Skrev ett inlägg men ser det inte här.
    Bim 21/8, äl runt 6-7/8. 
    Tredje barnet, men första med min nuvarande man. Vi försöker med en sladdis. Försöker tracka min ägglossning med testlagrets stickor för att göra allt för att inte missa den och har börjat testa direkt efter mensen tog slut igår.

Lycka till!

• Nanathalie
    Siripiri skrev 2024-07-26 15:12:01 följande:
    Va konstigt 🤔 

Kul! Har du sprungit och köpt nya stickor än? 😁
    Jag testar varje dag sedan mensen slutade och får grå streck varje dag men inga rosa starka som vid äl. Tycker egentligen det är lite irriterande, funderar på att börja med CB ältester som visar glad gubbe istället för streck i fel färg. 🤯 Vill inte missa den! Skickar med en bild på hur ett negativt ältest ser ut hos Testlagret.
  • Nanathalie
    Annpor skrev 2024-07-27 15:15:35 följande:

Hej hej
    Hoppar in här också. Vi försöker få bli gravida igen efter en tung förlust tidigare i år. Förlorade vårt första barn i v39 i vintras i IUFD. En fullt frisk bebis som bara dog? En fruktansvärd upplevelse där livet blir så mörkt. Nu är vi redo att bli gravida igen med ett vad vi hoppas syskon. En regnbågsbebis. Vi har försökt någon månad bara, hoppas få ett plus snart igen och få känna lite hopp igen. Hade ÄL 23/7, BIM 2/8. 

Kul att få följa andra i resan också!
    Hoppas vi är flera som får plussa snart 😊

Åh herregud beklagar av hela mitt hjärta. Vilken mardröm. Önskar er all lycka denna månad!
  • Nanathalie
    EJT skrev 2024-07-29 00:25:26 följande:

Vi fortsätter försöka med barn nr 2, har försökt i snart 1,5 år. Två missfall tidigare i år. Tar progresterontillskott nu efter ÄL. 

Jag brukar ha sen ägglossning (runt dag 22-27) men nu har jag fått fertilt sekret och har låg samt mjuk livmodertapp redan på dag 11. Så  kanske är ÄL på gång snart? Men sambon ska iväg och resa mellan cykeldag 15-20 så tyvärr kanske ägglossningen tajmar värdelöst, så vi får se vad som händer... 

Spermierna kan ju leva Några dagar i dig trots att han är iväg så passa på nu innan han åker! Håller tummarna!
  • Nanathalie

Jag har idag solklart äl-sekret men negativt ägglossningstest. Hur är det möjligt? Någon som vet?

• Nanathalie
    Anonym (Sladdis2024) skrev 2024-07-30 20:44:35 följande:
    någon stegring? Eller 0? 
    Superblankt!!
  • Nanathalie
    Anonym (Sladdis2024) skrev 2024-07-30 20:44:35 följande:
    någon stegring? Eller 0? 
    Är på cykeldag 10, enligt min Flo-app ska jag ha äl om 7 dagar, ändå har jag solklara flytningar idag och helt blankt ältest. Tar ett om dagen sedan mensen slutade för att inte missa..
  • Nanathalie
    Anonym (Sladdis2024) skrev 2024-07-30 21:21:04 följande:
    Helt rätt att göra så! kolla varje dag efter mensen!
    jag skulle ha ägglossning den den 29/7 men fick stegring redan 24/7 & positiva kvällen
    24/ morgon 25/7.. men tydligt äl-sekret from 24- idag. Fattar noll hahha! ont i äggstocken från i förrgår, men har legat varje dag sedan den 23:e 
    Nu jäklar börjar det visa stegring på älstickan!! Så visst är äl på g 😀 så glad. 
  • Nanathalie
    Anonym (Sladdis2024) skrev 2024-07-31 12:39:56 följande:
    Så härligt! :) testa nu bara varje dag! 
    Jag ska göra det!! Jag vet ju inte säkert när själva "äl" är, förra månaden fick jag inget streck starkare än kontrollstrecket så nu hoppas jag på det denna månad! Kul med tidigare äl, då kan du snabbare vänta bim 😉😂 om du är lika otålig som mig dvs. Olidlig väntan 😂
  • Nanathalie
    Anonym (Sladdis2024) skrev 2024-07-31 14:10:33 följande:
    Hahaha! 😄 exakt! Jag har noll tålamod! undra när man kan börja testa? Har du koll?🤣
    har du förresten testat tempa ? Lite sugen på att testa det. 
    Aldrig testat tempa faktiskt! Jag beställde hem en sån termometer en gång i tiden och har den liggandes i en låda så kanske kan vara en idé 😁 

Jag köpte testa tidigt som ska gå att testa med 6(!!) Dagar innan bim. Jag använde 2 sådana förra månaden men såklart negativt. Tror de heter ablo pharma! Mitt problem är att jag inte vet exakt när bim är. Brukar räkna 12 dagar från äl, men vilken dag är egentligen äl att räkna ifrån? Positivt test eller inom följande 36h pga det är då ägget släpper? Detta är ju en hel jäkla vetenskap. Blir så trött. 

Tänk om man bara kunde ha sex och njuta och överraskas av ett plus. Det vore något 😂 men inget alternativ för en kontrollmänniska som mig..
Svar på tråden BIM Augusti 2024