• Siripiri

BIM Augusti 2024

Jahopp, snart är det augusti så tänkte det var dags att starta en ny tråd för oss som hoppas på att plussa i augusti☺️ 

Själv har man ÄL i helgen och BIM blir då 9/8. Vårt andra försök, första barnet, senast var i december 2023 och det slutade i kemisk graviditet. Inga nya försök av diverse anledningar sen dess.  

• Svar på tråden BIM Augusti 2024
  • Anonym (Sessan)

Hej!
    i maj i år plussade jag för första gången efter att ha försökt i ca ett halvvår. Graviditeten slutade i ett fördröjt missfall som upptäcktes genom tidigt vul i v10+4. Hjärtat hade slutat slå v.9+1. Gjorde en skrapning, blödde en vecka och sedan fick jag en mens efter det. 

Idag äl+ 9 (bim 27/8) fick jag ett svagt plus. I förra graviditeten fick jag också svagt plus äl+9 med cb testa tidigt. Har endast haft lätt illamående och lite molvärk, ingen nidis men fick inte det sist heller. Har verkligen känt att jag måste vara gravid men vågade inte tro.

Är i chock, så glad men också så rädd för väntan nu och hoppet om att denna lilla ska stanna ❤️ 

• Anonym (Sladdis2024)
    OtroligtAnonym1989 skrev 2024-08-23 00:06:58 följande:

Är så nervös - ägglossning konstaterad 15/8.
    Bim bör vara 28/8 och hade en liten liten blödning samt stickningar nyss, 23/8. Tog ett grav-test efter nidisen nu på kvällen som såklart var negativt. 

När bör jag ta nästa test? 

Är så otroligt hetsig! Har försökt i 16 månader nu.

Men du är ju bara på äl + 8 då visst ? :) För tidigt, lite tålamod! 😅 Men tempar du? Så man kan se om man faktiskt har haft ÄL & när? Positivt test osv är ju tyvärr ingen garanti har jag märkt 😅 

Så Bim kan vara 29-30 också, eller  ?😊 Skulle vänta tills söndag minst 😊
  • Anonym (Rutiga)

Hade Bim igår men ingen mens så testade jag imorse, negativ tyvärr. Brukar inte testa mig innan/samma dag som bim utan att vänta en vecka ungefär men vi ska på födelsedagfesten imorgon så vill jag veta om jag kan dricka alkohol 🙂

• OtroligtAnonym1989
    Anonym (Sladdis2024) skrev 2024-08-23 06:25:16 följande:
    Men du är ju bara på äl + 8 då visst ? :) För tidigt, lite tålamod! 😅 Men tempar du? Så man kan se om man faktiskt har haft ÄL & när? Positivt test osv är ju tyvärr ingen garanti har jag märkt 😅 

Så Bim kan vara 29-30 också, eller  ?😊 Skulle vänta tills söndag minst 😊
    Tålamod är inte min grej, haha 😅
    Tempar inte då jag har så olika tider jag vaknar på, och rutiner är verkligen inte min grej. Låg på ordentligt denna period, så har det varit ägglossning kan vi omöjligt midag den?
  • Nanathalie

3 dagar innan Cypern och hela familjen ligger i magsjuka. Verkar inte bli någon resa. Gött..

• Anonym (Sladdis2024)
    OtroligtAnonym1989 skrev 2024-08-23 07:51:02 följande:
    Tålamod är inte min grej, haha 😅
    Tempar inte då jag har så olika tider jag vaknar på, och rutiner är verkligen inte min grej. Låg på ordentligt denna period, så har det varit ägglossning kan vi omöjligt midag den?

Hahhaha! Inte min heller 😂 Tålamod alltså!
    nej borde ju inte vara så att ni kan ha missat den om ni legat i så att säga 😁  men kan ju vara så att ägg inte släppt ändå , därav säkrast med temp 😅

vaknar också olika tider men tycker det funkar ändå, försöker ställa klockan och tempa typ samma tid, är ju Ok med diff på 2 h också. 

kändes så bra att börja tempa så man faktiskt vet om ägg släppt eller ej. 

• Anonym (Sladdis2024)
    Anonym (Sessan) skrev 2024-08-23 06:19:35 följande:

Hej!
    i maj i år plussade jag för första gången efter att ha försökt i ca ett halvvår. Graviditeten slutade i ett fördröjt missfall som upptäcktes genom tidigt vul i v10+4. Hjärtat hade slutat slå v.9+1. Gjorde en skrapning, blödde en vecka och sedan fick jag en mens efter det. 

Idag äl+ 9 (bim 27/8) fick jag ett svagt plus. I förra graviditeten fick jag också svagt plus äl+9 med cb testa tidigt. Har endast haft lätt illamående och lite molvärk, ingen nidis men fick inte det sist heller. Har verkligen känt att jag måste vara gravid men vågade inte tro.

Är i chock, så glad men också så rädd för väntan nu och hoppet om att denna lilla ska stanna ❤️ 

Stort grattis ❤️❤️ Klart att allt kommer att gå som det ska!❤️🥰
  • OtroligtAnonym1989
    Anonym (Sladdis2024) skrev 2024-08-23 08:34:14 följande:

Hahhaha! Inte min heller 😂 Tålamod alltså!
    nej borde ju inte vara så att ni kan ha missat den om ni legat i så att säga 😁  men kan ju vara så att ägg inte släppt ändå , därav säkrast med temp 😅

vaknar också olika tider men tycker det funkar ändå, försöker ställa klockan och tempa typ samma tid, är ju Ok med diff på 2 h också. 

kändes så bra att börja tempa så man faktiskt vet om ägg släppt eller ej. 

Får försöka hålla ut några dagar till - mina ägg släpper lite hipp- som happ så är osäker kring ägglossning. Har vid ett tillfälle haft ägglossningar (konstaterat via ultraljud) utan mens emellan. 

Gällande tempningars diff på 2 timmar tufft för mig. Jag vaknar cirka 06:45 på veckorna och en dag/helg får jag sovmorgon och vaknar då gärna runt 10-tiden. Sömn är oerhört högt prioriterat för mig så att sätta extra larm för att tempa och böka är inte ett alternativ. Däremot har jag kollat på en Oura-ring som kan ta tempen medan jag sover, men det är en hög kostnad som jag inte är redo att ta.

• Anonym (Sessan)
    Anonym (Sladdis2024) skrev 2024-08-23 08:52:58 följande:
    Stort grattis ❤️❤️ Klart att allt kommer att gå som det ska!❤️🥰
    Tack snälla det värmer ❤️❤️
    Hoppas ni också får ert plus snart! 🥰❤️
  • Anonym (Sladdis2024)
    Anonym (Sessan) skrev 2024-08-23 11:17:23 följande:
    Tack snälla det värmer ❤️❤️
    Hoppas ni också får ert plus snart! 🥰❤️
    Tack!🥰❤️
Svar på tråden BIM Augusti 2024