Inlägg från: OtroligtAnonym1989 |Visa alla inlägg
  • OtroligtAnonym1989

BIM Augusti 2024

Är så nervös - ägglossning konstaterad 15/8.
    Bim bör vara 28/8 och hade en liten liten blödning samt stickningar nyss, 23/8. Tog ett grav-test efter nidisen nu på kvällen som såklart var negativt. 

När bör jag ta nästa test? 

Är så otroligt hetsig! Har försökt i 16 månader nu.

• OtroligtAnonym1989
    Anonym (Sladdis2024) skrev 2024-08-23 06:25:16 följande:
    Men du är ju bara på äl + 8 då visst ? :) För tidigt, lite tålamod! 😅 Men tempar du? Så man kan se om man faktiskt har haft ÄL & när? Positivt test osv är ju tyvärr ingen garanti har jag märkt 😅 

Så Bim kan vara 29-30 också, eller  ?😊 Skulle vänta tills söndag minst 😊
    Tålamod är inte min grej, haha 😅
    Tempar inte då jag har så olika tider jag vaknar på, och rutiner är verkligen inte min grej. Låg på ordentligt denna period, så har det varit ägglossning kan vi omöjligt midag den?
  • OtroligtAnonym1989
    Anonym (Sladdis2024) skrev 2024-08-23 08:34:14 följande:

Hahhaha! Inte min heller 😂 Tålamod alltså!
    nej borde ju inte vara så att ni kan ha missat den om ni legat i så att säga 😁  men kan ju vara så att ägg inte släppt ändå , därav säkrast med temp 😅

vaknar också olika tider men tycker det funkar ändå, försöker ställa klockan och tempa typ samma tid, är ju Ok med diff på 2 h också. 

kändes så bra att börja tempa så man faktiskt vet om ägg släppt eller ej. 

Får försöka hålla ut några dagar till - mina ägg släpper lite hipp- som happ så är osäker kring ägglossning. Har vid ett tillfälle haft ägglossningar (konstaterat via ultraljud) utan mens emellan. 

Gällande tempningars diff på 2 timmar tufft för mig. Jag vaknar cirka 06:45 på veckorna och en dag/helg får jag sovmorgon och vaknar då gärna runt 10-tiden. Sömn är oerhört högt prioriterat för mig så att sätta extra larm för att tempa och böka är inte ett alternativ. Däremot har jag kollat på en Oura-ring som kan ta tempen medan jag sover, men det är en hög kostnad som jag inte är redo att ta.

• OtroligtAnonym1989
    OtroligtAnonym1989 skrev 2024-08-23 00:06:58 följande:

Är så nervös - ägglossning konstaterad 15/8.
    Bim bör vara 28/8 och hade en liten liten blödning samt stickningar nyss, 23/8. Tog ett grav-test efter nidisen nu på kvällen som såklart var negativt. 

När bör jag ta nästa test? 

Är så otroligt hetsig! Har försökt i 16 månader nu.

Hetsiga jag tog ett ?testa tidigt? imorse som var negativt.

Hoppas att det var en nidblödning och stickningar den 22a men då borde ett ?testa tidigt? visa lite små-positivt idag vilket det inte gör. Börjar tro att vi behöver gå på uppatarten av fertilitetsutredning på torsdag ändå?. 

Hoppas att hotet kring fertilitetsutedningen skrämmer simmarna och äggen att samarbeta, men tydligen inte 😅

• OtroligtAnonym1989
    Anonym (Myggan89) skrev 2024-08-24 08:47:39 följande:
    Ja precis! FF sätter ut den då, jag tror det hände 15 eller 16/8. Vilket ju inte borde ge utslag på ultra nu..

Nåja, jag inväntar mensen början av nästa vecka ❤️ tack för pepp och omtanke 🥰
    Hoppas så att det är en liten liten liten därinne ❤️

Vi har samma cykel (ÄL samma dag) så hoppas att vi båda får positivt snart! Denna väntan är tuff!
  • OtroligtAnonym1989
    Anonym (Myggan89) skrev 2024-08-24 10:28:16 följande:

Åh ja! Detsamma ❤️ och är du också född 1989? då är vi dessutom lika gamla 😆🙏

hållee tummarna för oss så hårt! Väntan är olidlig.. jag och sambon hade kommit överens om att inte testa tidigt utan vänta på ev mens. Men vaknade tidigt av stress och hjärtklappning och var bara tvungen att veta. Det är hemskt. 

hur länge har ni försökt? ❤️ vi fick missfall slutet av januari sen vilade vi två-tre månader ungefär så detta är vårt fjärde riktiga försök. 

Kram på dig!

Absolut, så spännande! 

Vi har försökt denna vända sedan maj 2023, och fick en son i maj 2021 som satte sig på första försöket. Sekundär infertilitet är tufft ibland, men idag känns det OK. Det är som det är liksom 😊

• OtroligtAnonym1989
    Anonym (Sladdis2024) skrev 2024-08-24 14:01:18 följande:
    Hehe! Men är som du = noll tålamod 😂
    Men vänta någon dag och kolla tempen, vänta några dagar in på veckan innan nästa test.😊 
    jag testade som en galning men sen sjönk tempen 2 innan bim och sen kom mensen så känns onödigt att testa för mycket långt innan, något test kanske men är det helt blankt så bättre att vänta någon dag för ett kanske svagt streck någon dag senare istället 😄😍
    Kan man börja temps när som helst i perioden?
    Jag har inte möjlighet att ta temp samma tid varje dag så det får bli lite som det blir 😅

Får försöka hålla mig till tisdag. Tuff jobbvecka med massa resor framöver!
  • OtroligtAnonym1989

Ett svagt svagt streck dök upp efter många timmar (så ska inte läsas av egentligen?.) på ett CB testa tidigt. Tror att det är färgbortfall så tror inget om det. Läst mig till att CB ibland gör så, fast har aldrig hänt mig tidigare.

Tempade för första gången, 38,15 så antingen feber eller något annat.

ÄL + 9
    BIM - 3 till - 6

Vill så gärna att det är en liten därinne! Har lite ont i livmoder och har kräkts tre gånger på nätterna senaste två veckorna ( mycket känsligare mage än vanligt?). 

Tror att allt är psykosomatiskt så idag känner jag att det blir som det blir. Vågar inte tro på något!

• OtroligtAnonym1989
    Anonym (Myggan89) skrev 2024-08-26 09:20:24 följande:
    Hur har det gått för dig?? 🥰

Var nog spökstreck, vilket är vanligt på just CBs tester. 

Tog ett nytt testa tidigt idag som var negativt, så är nog inte gravid. Hur har det gått för dig?

Har molvärk och stickningar sedan förra veckan, men är ganska säker på att mensen är på väg. Känns ändå okej och jag har inte min vanliga PMDS denna månaden, vilket är skönt!

• OtroligtAnonym1989
    Anonym (Myggan89) skrev 2024-08-26 16:59:14 följande:
    Jag förstår. Fy vad läskigt det är med spökstreck..

Jag har inte testat mer. Min temp ser bra ut men den håller ju sig hög tills nån dag innan mens och jag är nog bara på bim-4 idag så det är normalt. Ertersom jag tog ett negativt test i lördags räknar jag med mens snart 😔

Tycker knappt jag har några symptom alls längre. Lite känsliga vårtor som sagt men tycker det avtar. 

Inte så läskigt - det är vad det är liksom och var rätt säker på att det var fel.

Jag har fortsatt hög temp (38 grader?) men mensen bör vara på ingång. Ska ta nytt test på torsdag om inte mensen kommit - ska då på första möte med min man för fertilitetsutredning. 

Heja dig - hoppat att mensen inte kommer och graviditetstest var för tidigt gjort bara!

• OtroligtAnonym1989
    Anonym (Myggan89) skrev 2024-08-27 07:04:24 följande:

Jag förstår. Lycka till med allt!

Idag på ÄL+11 sjönk min temp rejält så gör inget test. Mensen bör komma idag eller imorgon. 

Kanske också ska fundera på att boka tid för utredning även fast jag varit gravid ganska nyligen. Usch det var inte så här jag trodde det skulle bli 💔😢

Ååååå, hoppas att temperaturen bara dum-skojar med dig ❤️

Min temp går uppåt hela tiden, imorse 38,5. Jag tar dock progesteron-kräm varje dag för att förlänga min luteal-fas och det kan öka kroppstemperaturen. 

Förstår att du tycker att det är jobbigt med utredning, men det är ju ?bara? 33% av fallen med infertilitet som är enbart pga kvinnan. 33% är en kombo och 33% är på mannens / donatorns sida. Vet ej om din eventuella partner har testat sig, men det kanske är en trygghet att veta att simmarna funkar som dom ska? 
    Min man ska kolla sina 😅

• OtroligtAnonym1989
    Anonym (Myggan89) skrev 2024-08-27 07:04:24 följande:

Jag förstår. Lycka till med allt!

Idag på ÄL+11 sjönk min temp rejält så gör inget test. Mensen bör komma idag eller imorgon. 

Kanske också ska fundera på att boka tid för utredning även fast jag varit gravid ganska nyligen. Usch det var inte så här jag trodde det skulle bli 💔😢

Ååååå, hoppas att temperaturen bara dum-skojar med dig ❤️

Min temp går uppåt hela tiden, imorse 38,5. Jag tar dock progesteron-kräm varje dag för att förlänga min luteal-fas och det kan öka kroppstemperaturen. 

Förstår att du tycker att det är jobbigt med utredning, men det är ju ?bara? 33% av fallen med infertilitet som är enbart pga kvinnan. 33% är en kombo och 33% är på mannens / donatorns sida. Vet ej om din eventuella partner har testat sig, men det kanske är en trygghet att veta att simmarna funkar som dom ska? 
    Min man ska kolla sina 😅

• OtroligtAnonym1989
    clarababa skrev 2024-08-27 09:25:53 följande:
    Hej! Ser att du också tar progesteron för att förlänga lutealfasen, jag ska börja med mina vagitorier i övermorgon. Upplever du några biverkningar av det? Har krämen gjort att du fått längre lutealfas? Hur många cykler har du använt krämen?
    Jag känner mig lite nojjig över att mixtra med min cykel men jag provar nästan vad som helst för att bli gravid haha..
    Jag tar en kräm (MoodMama 20) på kvällarna.
    Andra cykeln jag använder det och har hittills bara fått väldigt knasiga drömmar av det 😅
  • OtroligtAnonym1989
    Anonym (Trean) skrev 2024-08-27 20:22:01 följande:
    Jag väntar mens vilken dag som helst.
    Samma här - antagligen mens men hoppas på plus! 
  • OtroligtAnonym1989
    Popcorn1990 skrev 2024-08-28 14:41:06 följande:
    Jag väntar också in antingen eller. BIM imorgon. Inte skrivit i denna tråden innan men har hoppat in i september tråden då jag känner att mensen förmodligen dyker upp snart.
    Samma här - kommer inte mensen inatt testar jag imorgon bitti inför fertilitets-möte under dagen!
Svar på tråden BIM Augusti 2024