• Siripiri

BIM Augusti 2024

Jahopp, snart är det augusti så tänkte det var dags att starta en ny tråd för oss som hoppas på att plussa i augusti☺️ 

Själv har man ÄL i helgen och BIM blir då 9/8. Vårt andra försök, första barnet, senast var i december 2023 och det slutade i kemisk graviditet. Inga nya försök av diverse anledningar sen dess.  

• Svar på tråden BIM Augusti 2024
  • OtroligtAnonym1989
    Anonym (Myggan89) skrev 2024-08-24 08:47:39 följande:
    Ja precis! FF sätter ut den då, jag tror det hände 15 eller 16/8. Vilket ju inte borde ge utslag på ultra nu..

Nåja, jag inväntar mensen början av nästa vecka ❤️ tack för pepp och omtanke 🥰
    Hoppas så att det är en liten liten liten därinne ❤️

Vi har samma cykel (ÄL samma dag) så hoppas att vi båda får positivt snart! Denna väntan är tuff!
  • Anonym (Myggan89)
    Anonym (Sladdis2024) skrev 2024-08-24 09:10:42 följande:
    Men är ju bara äl+ 7-8 då?
    är ju väldigt tidigt tänker jag. 
    finns ju mycket hopp än 🥰😊 
    kan ju alltså vara 7-8 dagar kvar till mens ? Egentligen 
    Det är sant 🤭 men brukar ha hyfsad kort lutealfas.. fast när jag plussade sist (tyvärr missfall) fick jag plus först 14 dagar efter ÄL

tack för pepp!! 💕
  • Anonym (Myggan89)
    OtroligtAnonym1989 skrev 2024-08-24 09:57:53 följande:
    Hoppas så att det är en liten liten liten därinne ❤️

Vi har samma cykel (ÄL samma dag) så hoppas att vi båda får positivt snart! Denna väntan är tuff!

Åh ja! Detsamma ❤️ och är du också född 1989? då är vi dessutom lika gamla 😆🙏

hållee tummarna för oss så hårt! Väntan är olidlig.. jag och sambon hade kommit överens om att inte testa tidigt utan vänta på ev mens. Men vaknade tidigt av stress och hjärtklappning och var bara tvungen att veta. Det är hemskt. 

hur länge har ni försökt? ❤️ vi fick missfall slutet av januari sen vilade vi två-tre månader ungefär så detta är vårt fjärde riktiga försök. 

Kram på dig!

• OtroligtAnonym1989
    Anonym (Myggan89) skrev 2024-08-24 10:28:16 följande:

Åh ja! Detsamma ❤️ och är du också född 1989? då är vi dessutom lika gamla 😆🙏

hållee tummarna för oss så hårt! Väntan är olidlig.. jag och sambon hade kommit överens om att inte testa tidigt utan vänta på ev mens. Men vaknade tidigt av stress och hjärtklappning och var bara tvungen att veta. Det är hemskt. 

hur länge har ni försökt? ❤️ vi fick missfall slutet av januari sen vilade vi två-tre månader ungefär så detta är vårt fjärde riktiga försök. 

Kram på dig!

Absolut, så spännande! 

Vi har försökt denna vända sedan maj 2023, och fick en son i maj 2021 som satte sig på första försöket. Sekundär infertilitet är tufft ibland, men idag känns det OK. Det är som det är liksom 😊

• Anonym (Sladdis2024)
    Anonym (Myggan89) skrev 2024-08-24 10:25:48 följande:
    Det är sant 🤭 men brukar ha hyfsad kort lutealfas.. fast när jag plussade sist (tyvärr missfall) fick jag plus först 14 dagar efter ÄL

tack för pepp!! 💕
    Hehe! Men är som du = noll tålamod 😂
    Men vänta någon dag och kolla tempen, vänta några dagar in på veckan innan nästa test.😊 
    jag testade som en galning men sen sjönk tempen 2 innan bim och sen kom mensen så känns onödigt att testa för mycket långt innan, något test kanske men är det helt blankt så bättre att vänta någon dag för ett kanske svagt streck någon dag senare istället 😄😍
  • Nanathalie

Här kommer spottings som alltid innan mens så jag hoppar in i septembertråden. Lycka till och grattis till er andra!

• OtroligtAnonym1989
    Anonym (Sladdis2024) skrev 2024-08-24 14:01:18 följande:
    Hehe! Men är som du = noll tålamod 😂
    Men vänta någon dag och kolla tempen, vänta några dagar in på veckan innan nästa test.😊 
    jag testade som en galning men sen sjönk tempen 2 innan bim och sen kom mensen så känns onödigt att testa för mycket långt innan, något test kanske men är det helt blankt så bättre att vänta någon dag för ett kanske svagt streck någon dag senare istället 😄😍
    Kan man börja temps när som helst i perioden?
    Jag har inte möjlighet att ta temp samma tid varje dag så det får bli lite som det blir 😅

Får försöka hålla mig till tisdag. Tuff jobbvecka med massa resor framöver!
  • Anonym (Trean)

Äl+11 (tror jag) hade mest flytningar och äl smärta då men det var väldigt tidigt efter mensen. Äl 12 dagar efter mens. Neg gravtest morse, sträcker och drar i magen och är relativt lätt irriterad. Vi får se men det känns inte som det tagit sig..

• Mikaaelaa
    Anonym (Sladdis2024) skrev 2024-08-24 08:08:20 följande:
    Vilken dag var Äl denna månad ? Lättare att räkna Bim utifrån det tänker jag 😊 Väldigt tidigt än tänker jag!
    Typ 15-16 /8 ÄL
  • OtroligtAnonym1989

Ett svagt svagt streck dök upp efter många timmar (så ska inte läsas av egentligen?.) på ett CB testa tidigt. Tror att det är färgbortfall så tror inget om det. Läst mig till att CB ibland gör så, fast har aldrig hänt mig tidigare.

Tempade för första gången, 38,15 så antingen feber eller något annat.

ÄL + 9
    BIM - 3 till - 6

Vill så gärna att det är en liten därinne! Har lite ont i livmoder och har kräkts tre gånger på nätterna senaste två veckorna ( mycket känsligare mage än vanligt?). 

Tror att allt är psykosomatiskt så idag känner jag att det blir som det blir. Vågar inte tro på något!

Svar på tråden BIM Augusti 2024