• Siripiri

BIM Augusti 2024

Jahopp, snart är det augusti så tänkte det var dags att starta en ny tråd för oss som hoppas på att plussa i augusti☺️ 

Själv har man ÄL i helgen och BIM blir då 9/8. Vårt andra försök, första barnet, senast var i december 2023 och det slutade i kemisk graviditet. Inga nya försök av diverse anledningar sen dess.  

• Svar på tråden BIM Augusti 2024
  • Lior33
    Heybae skrev 2024-08-20 13:52:19 följande:
    Spännande 😍. Jag har allt från 10-14 dagar och har haft sen jag slutade med p piller 2022. 
    Har fyra barn sen tidigare och har alltid haft lätt för att bli gravid. Nu är vi uppe i lite mer än 1 år, haft två tidiga missfall. Ett i september 2023 och ett i februari 2024 😔 

Hur länge har du försökt? 🙂
    Vad fint med 4 barn. Kul att ni tänker skaffa ett 5e 😊 

Vi har tekniskt sett försökt i ett halvår med det är bara andra försöket pga att min man jobbar borta och bara är hemma varannan / var tredje vecka 😅 så det är svårt att tajma in 
  • JLFRFRE
    Fundersammen skrev 2024-08-20 13:51:22 följande:
    Ja exakt, jag försöker inte stressa mig för hårt på negativa test då min väninna fick gå till BM för att få positivt test över 2 veckor efter bim

fick precis ljusljusrosa blod i flytningarna jag haft i en vecka men inget mer sen dess :/ så ännu mer osäker på vad som händer i livmodern XD tog negativt test på lunchen men mest för jag var otålig, borde varit plus men som sagt, känner en som plussade extremt sent och såg en tråd här på familjeliv där en kvinna fick plus vecka 12 hos BM och en annan som testade positivt i vecka 8

så håller tummarna hårt, min magkänsla säger att jag är gravid men man har ju lurat sig själv förr :/

Ja det kan ju vara så att du är en ?låghormonare? och att det inte visar. Hoppas din magkänsla stämmer! tänkte du fortsätta testa hemma eller boka in en tid för att testa hos BM? 

Har känt mig svullen idag, stämmer väl in med hur jag brukar känna mig lite mindre än en vecka innan mens. Svullen/låg självkänsla. Känns som inga kläder passar. känner så väl igen det, om än några dagar tidigt denna gång, så får nog bara ställa in mig på att mensen kommer om några dagar 😔

• Fundersammen
    JLFRFRE skrev 2024-08-20 22:43:15 följande:

Ja det kan ju vara så att du är en ?låghormonare? och att det inte visar. Hoppas din magkänsla stämmer! tänkte du fortsätta testa hemma eller boka in en tid för att testa hos BM? 

Har känt mig svullen idag, stämmer väl in med hur jag brukar känna mig lite mindre än en vecka innan mens. Svullen/låg självkänsla. Känns som inga kläder passar. känner så väl igen det, om än några dagar tidigt denna gång, så får nog bara ställa in mig på att mensen kommer om några dagar 😔

ja jag hoppas hellre på låghormonare då annars min kropp spelar mig ett hemskt spratt

en annan väninna svullnade upp med magen före bim och var gravid så jag håller tummarna för dig ❤️

fick 2 sådana ljusljusrosa flytningar och lite ont i magen när jag kom hem efter jobb, såg min BM mottagning har email så mejlade dem idag och hoppas på respons imorgon! såg jag skrev lite fel :) haft kraftiga flytningar i 2+ veckor, inte 1 vecka
  • 211010

Jag kunde såklart inte hålla mig.. Tog första gravtestet i måndags som givetvis var negativt (bim-7). Andra gravtestet gjordes idag (bim-5) vilket också var negativt. Någon mer som tagit test? Eller har ni mer disciplin och kan hålla er till efter bim? 🤭

• drömmenomfamiljelivet
    211010 skrev 2024-08-21 07:33:57 följande:

Jag kunde såklart inte hålla mig.. Tog första gravtestet i måndags som givetvis var negativt (bim-7). Andra gravtestet gjordes idag (bim-5) vilket också var negativt. Någon mer som tagit test? Eller har ni mer disciplin och kan hålla er till efter bim? 🤭

Jag tog ett test idag, BIM +1. Vet inte om det bara är jag, men tror jag ser antydan till ett streck. Ska testa igen på fredag som planerat!❤️
  • Anonym (Längtar)
    211010 skrev 2024-08-21 07:33:57 följande:

Tog också ett test imorse. ÄL+10 som var negativt. har plussat tidigt tidigare så nu känns det kört denna månad. Men min tempkurva har inte vikt neråt än (tvärtom), så antar att det fortfarande finns hopp 😅
  • Emlan93

Hej, Också börjat testa och självklart negativ.. Bim först på måndag men ändå. Glömt lite hur den här långa väntan mellan äl och bim kändes.. Även om den kändes till och med längre första gången, nu har man ju lite annat att bli distraherad av emellan varven iallafall. Konstigt, när man har bestämt sig vill man bara att det ska hända på en gång och det är ju inte riktigt så fungerar.. håller tummarna för er alla!

• Anonym (Myggan89)
    drömmenomfamiljelivet skrev 2024-08-21 07:47:23 följande:
    Jag tog ett test idag, BIM +1. Vet inte om det bara är jag, men tror jag ser antydan till ett streck. Ska testa igen på fredag som planerat!❤️
    Tyvärr tycker jag mig inte se nåt streck? men det kan vara svårt att få på bild såklart. Håller tummarna ❤️
  • Anonym (Myggan89)
    Anonym (Längtar) skrev 2024-08-21 07:48:16 följande:
    Tog också ett test imorse. ÄL+10 som var negativt. har plussat tidigt tidigare så nu känns det kört denna månad. Men min tempkurva har inte vikt neråt än (tvärtom), så antar att det fortfarande finns hopp 😅
    Ser ju ut som en superbra kurva! Vad använder du för app ?
  • Anonym (Myggan89)

Jag är bara på ÄL+5 men aldrig känt mig så otålig haha! Haft mensvärk runt ÄL (brukar inte ha det?!) och nu tycker jag mina bröstvårtor är liiite ömma men inte så värst. 

Plussade i december -23 som tyvärr slutade i missfall men då hade jag väldigt ömma bröst och mensvärk ett par dagar innan bim. Så håller tummarna!

P.s - skulle haft BF idag om det inte blev missfall 💔 tung dag idag?

Svar på tråden BIM Augusti 2024