• Siripiri

BIM Augusti 2024

Jahopp, snart är det augusti så tänkte det var dags att starta en ny tråd för oss som hoppas på att plussa i augusti☺️ 

Själv har man ÄL i helgen och BIM blir då 9/8. Vårt andra försök, första barnet, senast var i december 2023 och det slutade i kemisk graviditet. Inga nya försök av diverse anledningar sen dess.  

• Svar på tråden BIM Augusti 2024
  • Anonym (syskonlängtan)

Hej alla!!
    igår hade jag ett positivt ägglossningstest, hade under dagen lite rosa-aktiga flytningar, vilket ändå är normalt av vad jag hört? Har dock aldrig upplevt det innan. Jag hade sex med min sambo på kvällen och idag så var det mer rött/brunt flytningar/blod.
    är detta också normalt , har någon varit med om samma?är bara på CD 19 så känns konstigt om mensen skulle komma såhär tidigt 😳

• mothertotwo

Dag 42 nu!! Detta är frustrerande. Ingen mens än. Stämmer det att man ska testa grav test tre veckor efter sex, om man har oregelbunden mens? I så fall är det en vecka kvar. Men känns ändå som det inte är något, för borde väl egentligen ha visat sig nu två veckor efter? Negativt var detta också. 

• cutepenguin
    mothertotwo skrev 2024-08-17 09:59:25 följande:

Dag 42 nu!! Detta är frustrerande. Ingen mens än. Stämmer det att man ska testa grav test tre veckor efter sex, om man har oregelbunden mens? I så fall är det en vecka kvar. Men känns ändå som det inte är något, för borde väl egentligen ha visat sig nu två veckor efter? Negativt var detta också. 

Har du haft ägglossning än? Du borde få positivt på ett graviditetstest i alla fall 2 veckor efter ägglossning om det är något. 

• mothertotwo
    cutepenguin skrev 2024-08-17 11:59:14 följande:

Har du haft ägglossning än? Du borde få positivt på ett graviditetstest i alla fall 2 veckor efter ägglossning om det är något. 

Misstänker att jag hade ägglossning 5-6 augusti. Tar inte äl tester. Känner oftast av varje månad när jag har ägglossning. 
  • EJT

Negativt gravtest för mig igen tyvärr. 
    Nya tag nästa månad... Slutar med progresteronet idag. 

• Lior33
    EJT skrev 2024-08-17 14:54:48 följande:

Negativt gravtest för mig igen tyvärr. 
    Nya tag nästa månad... Slutar med progresteronet idag. 

Ledsen att höra det, håller tumma för dig nästa månad! 🤞🏼

Får jag lov att fråga hur det kommer sig att du tar progesteron? Jag har trott att jag har legat lågt på det men tester denna månad har konstigt nog visat bra värden, men jag är nyfiken. Får du det utskrivet av gyn? Tog du själv reda på att du behövde tillskott eller kom det fram i samband med ivf utredning?
  • drömmenomfamiljelivet

Hej! Jag hoppar in här också. Har oregelbundna cyklar, men är rätt säker att jag hade äl ca 31 juli. Hade den 12/8 vad jag tror var nidblödning. BIM (om den ens kommer) är 20/8. Inbillar jag mig eller ser jag en svag svag linje? Har trötthet, kissnödig, känner mig konstant febrig och molande värk konstant i 2 dagar nu. Brukar aldrig få symptom innan mens. Detta testet togs 15/8. Har köpt fler som jag tänkte ta nästa vecka. Försökt bli gravid över ett år. Ge mig lite hopp!!! :(((
  • Anonym (Myggan89)
    drömmenomfamiljelivet skrev 2024-08-17 18:06:05 följande:

Hej! Jag hoppar in här också. Har oregelbundna cyklar, men är rätt säker att jag hade äl ca 31 juli. Hade den 12/8 vad jag tror var nidblödning. BIM (om den ens kommer) är 20/8. Inbillar jag mig eller ser jag en svag svag linje? Har trötthet, kissnödig, känner mig konstant febrig och molande värk konstant i 2 dagar nu. Brukar aldrig få symptom innan mens. Detta testet togs 15/8. Har köpt fler som jag tänkte ta nästa vecka. Försökt bli gravid över ett år. Ge mig lite hopp!!! :(((

Jag vet inte, tycker mig inte se nåt :( men ibland är det svårt att få med eventuella svaga streck på bild!!

Varför tar du inte ett testa tidigt-test nu? Om BIM är 20/8 så kan du ju börja sex dagar före det med testa tidigt. 

Håller tummarna ❤️

• drömmenomfamiljelivet

Kan inte hålla mig, men samtidigt vågar jag inte hoppas för mycket☹️ ska testa imorgon igen så får vi se, hcg borde ju isåfall ökat en del sedan sista testet togs i torsdags🥰

tack snälla❤️

• Anonym (Myggan89)
    drömmenomfamiljelivet skrev 2024-08-17 18:58:29 följande:

Kan inte hålla mig, men samtidigt vågar jag inte hoppas för mycket☹️ ska testa imorgon igen så får vi se, hcg borde ju isåfall ökat en del sedan sista testet togs i torsdags🥰

tack snälla❤️

Hur har det gått? ❤️
Svar på tråden BIM Augusti 2024