• Siripiri

BIM Augusti 2024

Jahopp, snart är det augusti så tänkte det var dags att starta en ny tråd för oss som hoppas på att plussa i augusti☺️ 

Själv har man ÄL i helgen och BIM blir då 9/8. Vårt andra försök, första barnet, senast var i december 2023 och det slutade i kemisk graviditet. Inga nya försök av diverse anledningar sen dess.  

• Svar på tråden BIM Augusti 2024
  • Anonym (Myggan89)
    LokaHallon88 skrev 2024-08-16 08:03:39 följande:

Hej,

Är det någon som ser något? {#emotions_dlg.flower}

Ja, men kanske en liten skugga där? Håller tummarna! Vilken dag är du på ?
  • LokaHallon88
    Anonym (Myggan89) skrev 2024-08-16 08:07:43 följande:
    Ja, men kanske en liten skugga där? Håller tummarna! Vilken dag är du på ?

Skulle du runt ÄL+7/8 så tidigt än.

Vi har försökt sen september 2022, så snart 2 år. Har väl egentligen inga stora förhoppningar om att de ska vara något men man vet ju aldrig Glad

• mothertotwo

Alla mina symtom har nu stannat av, menssmärtan också. Men frågan är vart min mens är?! 

• Anonym01082121

Jag fick positivt äl test i tisdags. Men hade aldrig gissat att äl var på gång, pga noll äl flytningar eller lust 

Testen är nu negativa men har haft äl flytningar onsdag-idag och mer sugen 😅.
    Kanske ägglossningen varit igår även om testen nu är negativa/svagare?. Det sägs ju att ägget släpps ca 24-48 timmar efter positivt äl test. Men har aldrig fortsatt testa. Har testat längre denna gång för att äl skulle egentligen varit i lördags. Men är osäker? Detta kanske är normalt?

Hur skulle ni tolkat det?

• Linmathi

Hej! Följt tråden nu sedan ägglossning.  Skönt att inte känna sig ensam. Vi försöker bli gravida med andra barnet. Just nu inne på försök 3. Blev tidigt missfall/kemisk graviditet försök 1.
    Nu är jag på ÄL+10. Tog test imorse som var negativt 😔 har inga direkta symtom som sticker ut heller. När jag blev gravid med förstfödde var brösten sjukt ömma dagarna innan BIM. Däremot inga direkta symtom vid första försöket innan missfall, men då en ytterst svag linje bim-4.
    Räknar med att inte plussa men håller hoppet uppe.
    Åker iväg nu i helgen så funderar på att lämna testerna hemma(kommer ångra mig 😅)och fokusera på annat så får det bli ett nytt test på tisdag om mensen uteblir. 

• Anonym (Sladdis2024)
    Anonym01082121 skrev 2024-08-16 12:11:08 följande:

Jag fick positivt äl test i tisdags. Men hade aldrig gissat att äl var på gång, pga noll äl flytningar eller lust 

Testen är nu negativa men har haft äl flytningar onsdag-idag och mer sugen 😅.
    Kanske ägglossningen varit igår även om testen nu är negativa/svagare?. Det sägs ju att ägget släpps ca 24-48 timmar efter positivt äl test. Men har aldrig fortsatt testa. Har testat längre denna gång för att äl skulle egentligen varit i lördags. Men är osäker? Detta kanske är normalt?

Hur skulle ni tolkat det?

Precis, det stämmer! Fick du pos test på äl så är det normalt att det blir svagare och precis som du säger så har nog ägget släppts igår eller onsdag. 
    Enda sättet att ta reda på om ägget faktiskt har släppt är via tempning för att ha koll på temp. Ökning. tempar du?
  • Nanathalie
    EJT skrev 2024-08-15 22:46:53 följande:
    Har du fortsatt ta Äl-test iaf? Jag får jättemycket mensvärk dagen/dagarna kring äl. 
    Yes inga positiva ältest heller..
  • Anonym01082121
    Anonym (Sladdis2024) skrev 2024-08-16 14:09:50 följande:
    Precis, det stämmer! Fick du pos test på äl så är det normalt att det blir svagare och precis som du säger så har nog ägget släppts igår eller onsdag. 
    Enda sättet att ta reda på om ägget faktiskt har släppt är via tempning för att ha koll på temp. Ökning. tempar du?
    Hej ja men tycker det är konstigt att jag har mer äl flytningar nu och mer sexlust än tidigare i veckan 😊.. menmen inte haft det så tidigare.

Nej jag tempar inte, har provat men blir alltid att jag glömmer. Vaknar av min dotter varje morgon så blir ju automatiskt oftast att jag hinner stiga upp, är det lönt att tempa om man hinner stiga upp? Eller är det lönlöst? 
  • Anonym (Myggan89)
    Anonym01082121 skrev 2024-08-16 19:24:18 följande:
    Hej ja men tycker det är konstigt att jag har mer äl flytningar nu och mer sexlust än tidigare i veckan 😊.. menmen inte haft det så tidigare.

Nej jag tempar inte, har provat men blir alltid att jag glömmer. Vaknar av min dotter varje morgon så blir ju automatiskt oftast att jag hinner stiga upp, är det lönt att tempa om man hinner stiga upp? Eller är det lönlöst? 

Nä du ska tempa innan du stiger upp, samma tid varje dag och efter minst 4-6 timmars sammanhängande sömn. 

Väldigt höga krav 😅 tycker det är svårt att få till och jag har inte ens barn (än!). 

• Anonym (Sladdis2024)
    Anonym01082121 skrev 2024-08-16 19:24:18 följande:

Du borde få till att börja tempa! så kan du med säkerhet se om kroppen lyckats med att ägglossa, trodde att det var så för att man hade positiva äl-tester men så är ju inte falletCool 
    Hahha håller med! Men tänk på att det tar endast 30 sekunder att tempa & jag har gjort det till rutin att typ när jag slagit upp ögonen gör jag det typ halvt sovandes. Kan vara värt att den lilla får vänta 30 sekunder så får du hel-koll på cykeln och om kroppen ägglossat som den ska. :)
Svar på tråden BIM Augusti 2024