Inlägg från: Anonym01082121 |Visa alla inlägg
  • Anonym01082121

BIM Augusti 2024

Hej hoppar in här. Har försökt i ca 2 år men barn nr 2. Men med ett avbrott mellan januari-maj iår pga. Avrådan från läkare. 

Någon som fått ett tydligare ägglossningstest nära mensens slut?
    Men ändå inte positivt.

Jag är kluven för jag tog ett ägglossningstest 2 dagar efter avslutad mens. Det var då två streck, men inte tillräckligt för att vara positivt. Har testat i varje dag i 5 dagar och de blir lite svagare för varje dag. Jag bör ha ägglossning enligt flo appen imorgon( det har nästan alltid stämt +/- 1 dag) . Dock fick jag min senaste mens 4 dagar tidigare. Men jag kan ju inte haft ägglossning när jag hade mens, inte heller dagen efter?  Eller?
    Kanske det blir utan ägglossning denna månad eller komma senare tro ?!🤔. 

Någon som varit med om liknande :(?
    Kan ägglossningstest ge utslag för att man precis haft mens?

• Anonym01082121
    Nanathalie skrev 2024-08-09 13:57:23 följande:
    Ägglossningstest kan visa svagt positivt även under/innan/efter mens så testet inte kan urskilja rätt hormon. Det är troligen därför du har fått utslag på testet som sedan blir svagare och svagare, för att sedan få starkare igen när du närmar dig äl. Misstänker också att din äl kan vara lite senare än du tror om testet blir svagare och svagare även kommande dagar.

Mitt ältest såg ut såhär första dagen efter avslutad mens i juli:

Glömde säga att man också kan få utslag på ältest som gravid, men då ska de vara starka och öka i styrka, inte svaga! Äl KAN komma precis efter mens men det tillhör inte vanligheterna.
    Hej igen. Tusen tack för svar.
    Var kanske därför då. Har fått en något klare stegring idag jämfört med igår som sett likadan ut sedan jag började testa denna cykel.

Hade ju som sagt beräknad ägglossning igår men verkar vara framskjuten. Även min mens kom ju tidigare så verkar bara något mer rubbad nu. Har ka ske tydlig menscykel på 26-28 dagar. Men får hålla tummarna att ägglossning är på ingång nu då🙏🏼
  • Anonym01082121
    Nanathalie skrev 2024-08-10 15:51:03 följande:

Jag trodde man skulle testa vid ungefär samma klockslag varje dag ,för att få mer säker träff. Att Lh värderna även är som starkast senare under dagen vid10-11 på förmiddagen till runt 20 på kvällen.
    Att testa tidigare på morgonen ger inte tillförlitliga svar. Men jag är ingen proffs
    direkt, bara vad jag trodde och gjort  :)
  • Anonym01082121

Jag fick positivt äl test i tisdags. Men hade aldrig gissat att äl var på gång, pga noll äl flytningar eller lust 

Testen är nu negativa men har haft äl flytningar onsdag-idag och mer sugen 😅.
    Kanske ägglossningen varit igår även om testen nu är negativa/svagare?. Det sägs ju att ägget släpps ca 24-48 timmar efter positivt äl test. Men har aldrig fortsatt testa. Har testat längre denna gång för att äl skulle egentligen varit i lördags. Men är osäker? Detta kanske är normalt?

Hur skulle ni tolkat det?

• Anonym01082121
    Anonym (Sladdis2024) skrev 2024-08-16 14:09:50 följande:
    Precis, det stämmer! Fick du pos test på äl så är det normalt att det blir svagare och precis som du säger så har nog ägget släppts igår eller onsdag. 
    Enda sättet att ta reda på om ägget faktiskt har släppt är via tempning för att ha koll på temp. Ökning. tempar du?
    Hej ja men tycker det är konstigt att jag har mer äl flytningar nu och mer sexlust än tidigare i veckan 😊.. menmen inte haft det så tidigare.

Nej jag tempar inte, har provat men blir alltid att jag glömmer. Vaknar av min dotter varje morgon så blir ju automatiskt oftast att jag hinner stiga upp, är det lönt att tempa om man hinner stiga upp? Eller är det lönlöst? 
Svar på tråden BIM Augusti 2024