• Siripiri

BIM Augusti 2024

Jahopp, snart är det augusti så tänkte det var dags att starta en ny tråd för oss som hoppas på att plussa i augusti☺️ 

Själv har man ÄL i helgen och BIM blir då 9/8. Vårt andra försök, första barnet, senast var i december 2023 och det slutade i kemisk graviditet. Inga nya försök av diverse anledningar sen dess.  

• Svar på tråden BIM Augusti 2024
  • Fundersammen
    EJT skrev 2024-08-13 18:30:20 följande:
    Så frustrerande! Men håll i testandet eftersom du inte fått positivt ännu... Kanske är det så tätt inpå avslut av preventivmedel att ÄL inte kommit igång? Eller så är den sen som sagt. 

När du tempar så börjar du vid mensen första dag (du kan såklart börja redan nu, men för att få förståelse över hela cykeln behöver du ju tempa genom hela den). Tempa t.ex.i munnen varje morgon direkt när du vaknar, helst samma tid om möjligt. Ladda ner appen Fertility Friend eller Flo och registrera tempen varje dag där. Efter ägglossning (1-2 dagar efter) höjs tempen med minst ca 0.3-0.5 grader och bibehålls tills dess att mensen kommer (eller fortsätter vara förhöjd om du är gravid). Tempen är det säkraste sättet att veta om ÄL skett, men du måste alltså ha temp-datan över hela cykeln.
    Ja jag ska köpa fler test och se om turen är på vår sida, jag har inte haft preventivmedel sen 2018, men jag vet att då sa de att mina äggstockar behövde tid på sig att återaktivera sig då man stoppar produktionen när man tar p-stav, om mensen kommer så kanske jag ska testa tempa :)
  • Anonym (Trean)

Någon av er som har varit med om att man har symtom med ökad äggviteflytning sedan försvinner den efter två dagar? 

Alltså, jag brukar alltid få ägglossning ca 4-5 dagar efter ägglossningsflyttningen börjat. Denna månad tror jag att jag hade den efter två dagar med dessa flytningar. Känns så väldigt hastigt. Andra symtom på ägglossning för mig är vanligtvis att jag inte kan sätta mig ner utan att livmodertappen gör ont liksom..😂 allt detta hände idag på cykeldag 11

Hoppas nästan att jag haft äl idag då min man är bortrest och sista chansen vi hade för mys var i söndags. 

• knyttets

Inga framsteg på graviditetstesterna och det borde visa sig vid det här laget. Äl+13 idag och BIM närmsta dagarna. Trött, arg och frustrerad idag då jag haft känningar i en vecka som inte hör till vanligheten.

• Fundersammen
    knyttets skrev 2024-08-14 08:14:25 följande:

Inga framsteg på graviditetstesterna och det borde visa sig vid det här laget. Äl+13 idag och BIM närmsta dagarna. Trött, arg och frustrerad idag då jag haft känningar i en vecka som inte hör till vanligheten.

Kanske testa att fråga om du kan få ta test hos vc? Eller gyn? 
  • Maggan777

Hej!
    Jag hoppar in här. Vi har försökt få till första barnet sedan förra sommaren. Nu är jag på BIM +1 (men jag har inte helt regelbunden mens). Det har känts som att jag ska få mens i flera dagar, ibland är molvärken så stark att jag använt värmekudde. Hoppas såklart att jag är gravid men vågar såklart inte hoppas för mycket, eftersom det varit så tufft hittills? 

• Nanathalie
    Maggan777 skrev 2024-08-14 10:28:03 följande:

Hej!
    Jag hoppar in här. Vi har försökt få till första barnet sedan förra sommaren. Nu är jag på BIM +1 (men jag har inte helt regelbunden mens). Det har känts som att jag ska få mens i flera dagar, ibland är molvärken så stark att jag använt värmekudde. Hoppas såklart att jag är gravid men vågar såklart inte hoppas för mycket, eftersom det varit så tufft hittills? 

Välkommen!
    Förstår att det känns tufft men håll uppe hoppet!

Har du fått hjälp med din oregelbundna cykel? Hur länge har den varit oregelbunden? Det är ju psykiskt nedbrytande att inte veta när bim är. Jag är där just nu.
  • Emlan93

Hej alla kämpar,

Hoppar gärna in här hos er då vi äntligen bestämt att försöka oss på syskon till våra tvillingar födda 2021. Det har varit en dröm länge men känts typ väldigt oklar tills typ nu. Men nu är jag så förväntansfull, rädd och ivrig att börja den här resan igen. Även om min kropps signaler förändrats mycket sen innan min första graviditet. den lever lite ett nytt liv så vet inte riktigt vad jag har den.. vi får se hur allt går. 

Bim 30/8. :)

• Lior33

Hej alla!

Jag är också gärna med er här. Skönt med en grupp som går igenom samma sak!

Första barnet, andra försöket. Bim 25 augusti. 

Var det någon mer som också haft lite svårt att få igång cykeln efter p-piller? Jag har alltid haft regelbunden 27 dagars cykel med tydlig ÄL. Jag testade P-piller för första gången under en period förra året, mest för att jag var nyfiken och ville känna mig lite mer fri. När vi i vintras bestämde att vi någon gång under 2024 skulle börja försöka få barn så slutade jag för att återställa kroppen i tid. Sedan dess har jag haft 22-23 dagars cyklar, vissa helt utan ÄL och andra med ÄL dag 8-9, alltså bara ett par dagar efter mens. Jag har också fått mellanblödningar under den luteala fasen som kan tyda på låga progesteronvärden. Jag kommer göra blodprov denna månaden för att utesluta det. Jag är osäker på om detta har med p-piller att göra eller om det är min kropp som helt enkelt inte är så fertil längre? 

• EJT

Känns lite segt här. Är på ÄL+10 idag och brukar vanligtvis ha symtom som ömma bröst, mensvärk mm om jag är gravid - denna gång känner jag väl helt normal men bara lite pms:ig i humöret. Trist! Känns inte ens värt att tesa. Avvaktar BIM på söndag. 

• Anonym (Längtar)

Hej!! Jag har BIM 23/8. känns otroligt att det då är på dagen 5 år sen jag hade BIM med min äldsta dotter, måste väl betyda något, eller?🥹
    nån mer med samma BIM?

Svar på tråden BIM Augusti 2024