• Siripiri

BIM Augusti 2024

Jahopp, snart är det augusti så tänkte det var dags att starta en ny tråd för oss som hoppas på att plussa i augusti☺️ 

Själv har man ÄL i helgen och BIM blir då 9/8. Vårt andra försök, första barnet, senast var i december 2023 och det slutade i kemisk graviditet. Inga nya försök av diverse anledningar sen dess.  

• Svar på tråden BIM Augusti 2024
  • Fundersammen
    Anonym (Sladdis2024) skrev 2024-08-13 07:06:15 följande:
    Vilken dag är du på?
    Jag är på Bim+1 och supernegativt. 
    förstår inte riktigt .. har också symptom!
    Är det ens möjligt att få negativt och fortfarande vara gravid när man passerat Bim? Man blir så frustrerad!
    Bim+1

Eller hur man blir frustrerad och galen
    jag normalt efter äl alltid har hård mage fram till 2-3 dagar innan bim när det släpper och går motsatt och extremt sockersug inkommer - sen från den dagen brukar jag få lotionflytningar 1-2 dagar före bim och mensvärken kommer antingen mensdag 1 eller 2, det har varit 27-28 dagar varje år sen jag var tonåring med samma symptom - det som har varit annorlunda har varit att jag ibland fått känsliga bröstvårtor och spända bröst vilket gjort att jag förr hoppats på graviditet

nu? 6 dagar efter äl fick jag en dags sparsam nidblödning (följer alla beskrivningar som är bruna) till följt av lätt mensvärk ca 3 dagar efter, inte varit hård i magen som normalt, fått mensvärk till och från och sedan typ 6 dagar tillbaka har jag haft genomskinliga flytningar som kvarstår och än idag på bim+1, haft illamående sedan 3 dagar tillbaka och inget sockersug och mer trött än normalt.

så liksom en helvändning?.
  • Nanathalie
    Anonym (Sladdis2024) skrev 2024-08-13 07:06:15 följande:
    Vilken dag är du på?
    Jag är på Bim+1 och supernegativt. 
    förstår inte riktigt .. har också symptom!
    Är det ens möjligt att få negativt och fortfarande vara gravid när man passerat Bim? Man blir så frustrerad!
    Hur var det, vet ni säkert att äl varit? Annars kan ju äl ha varit senare, och därmed är bim senare!
  • Anonym (Sladdis2024)
    Fundersammen skrev 2024-08-13 09:08:22 följande:
    Bim+1

Eller hur man blir frustrerad och galen
    jag normalt efter äl alltid har hård mage fram till 2-3 dagar innan bim när det släpper och går motsatt och extremt sockersug inkommer - sen från den dagen brukar jag få lotionflytningar 1-2 dagar före bim och mensvärken kommer antingen mensdag 1 eller 2, det har varit 27-28 dagar varje år sen jag var tonåring med samma symptom - det som har varit annorlunda har varit att jag ibland fått känsliga bröstvårtor och spända bröst vilket gjort att jag förr hoppats på graviditet

nu? 6 dagar efter äl fick jag en dags sparsam nidblödning (följer alla beskrivningar som är bruna) till följt av lätt mensvärk ca 3 dagar efter, inte varit hård i magen som normalt, fått mensvärk till och från och sedan typ 6 dagar tillbaka har jag haft genomskinliga flytningar som kvarstår och än idag på bim+1, haft illamående sedan 3 dagar tillbaka och inget sockersug och mer trött än normalt.

så liksom en helvändning?.

Herregud! Låter typ exakt som för mig! 
    Har så negativa test som det är möjligt tyvärr Haha!
    ja alltså jag trodde att ägglossning var 29/7 så är nog fullkomligt om att inte se på test nu? Antar jag.
    Men är som du, har haft mellan 28-30 dagars cykel sen tonåren. Brukar också få kaos i magen vid mens, men inte haft, men haft molvärk sedan Äl och sen mensvärk utan mens. känns dock som att mensen kommer när som och så har det känts i flera dagar, hur känner du ?

hur ligger din temp? 
    har du testat idag? 

• mothertotwo

Jag vet att dem inte ska avläsas efter en tid och att det sker en avdunstning av urin osv. Men är inte dessa konstiga? Alla tre testen kommer från samma förpackning. Första testet blev inget blått sträck efter avläsningstiden, andra testet blev ett blått sträck efter avläsningstiden och det tredje testet visar en svag blå nyans efter avläsningstiden. (Dock dålig självupplösning) ser det bättre framför mig.
    Borde inte alla test bli detsamma, speciellt om det är ett packet med tre? 😂.  Dessa är ju självklart negativa! Får testa igen på Torsdag om inte mensen kommit. Torsdag är jag på dag 40. Mrn jag förstår inte varför jag testar med clearblue, för dem har inte funkat i mina andra graviditeter fast andra testet fungerat :) 
  • Nanathalie
    mothertotwo skrev 2024-08-13 14:17:40 följande:
    Jag vet att dem inte ska avläsas efter en tid och att det sker en avdunstning av urin osv. Men är inte dessa konstiga? Alla tre testen kommer från samma förpackning. Första testet blev inget blått sträck efter avläsningstiden, andra testet blev ett blått sträck efter avläsningstiden och det tredje testet visar en svag blå nyans efter avläsningstiden. (Dock dålig självupplösning) ser det bättre framför mig.
    Borde inte alla test bli detsamma, speciellt om det är ett packet med tre? 😂.  Dessa är ju självklart negativa! Får testa igen på Torsdag om inte mensen kommit. Torsdag är jag på dag 40. Mrn jag förstår inte varför jag testar med clearblue, för dem har inte funkat i mina andra graviditeter fast andra testet fungerat :) 
    Så svårt att se på grund av dålig upplösning. Men testa andra tester istället! Typ digitalt 😁
  • mothertotwo
    Nanathalie skrev 2024-08-13 14:48:29 följande:
    Så svårt att se på grund av dålig upplösning. Men testa andra tester istället! Typ digitalt 😁
    Jag beställde nya från testlagret som ev kommer i morgon. Det blir att testa morgon urin på torsdag då. Jag har gått och blivit tokig av alla symtom. Valde tidiga graviditetstester som mäter 10 hcg. Sen skiter jag i det om det skulle visa negativt, då får jag istället vänta på gyn undersökningen i sep som jag fått pga en annan grej. Mått konstigt i 3,5 vecka nu.
  • Fundersammen
    Anonym (Sladdis2024) skrev 2024-08-13 11:01:26 följande:

ja alltså jag trodde att ägglossning var 29/7 så är nog fullkomligt om att inte se på test nu? Antar jag.
    Men är som du, har haft mellan 28-30 dagars cykel sen tonåren. Brukar också få kaos i magen vid mens, men inte haft, men haft molvärk sedan Äl och sen mensvärk utan mens. känns dock som att mensen kommer när som och så har det känts i flera dagar, hur känner du ?

hur ligger din temp? 
    har du testat idag? 

Ja alltså det är så galet tvärtemot, även när jag under ett par år försökte få barn innan och prickade allt punktligt - med ältest-+ temp så ändrades aldrig just detta som ändrat nu

men jag och min kille försöker inte aktivt utan mer: blir det nåt så blir det, så jag kan inte säga nån temp och ältest tog jag inte, men jag hade symptom på äl som jag brukar få vid tiden vi hade sex och det var rätt tid?. så jag är lite i chock att det är negativt, testade imorse negativt senast? men min bästa vän var låghormonare och hon fick aldrig plus på hemmatester och hade liknande symptom som mig nu, illamående tidigt med men fortfarande inget plus och efter ett par veckor efter bim så tog hon test hos gyn som visade positivt
  • Fundersammen
    Anonym (Sladdis2024) skrev 2024-08-13 11:01:26 följande:

hur ligger din temp? 
    har du testat idag? 

Glömde skriva: jag har ingen känsla som normalt säger mensen kommer, har haft molvärk och rätt kraftiga flytningar men ingen mens
  • Fundersammen
    mothertotwo skrev 2024-08-13 14:17:40 följande:

Jag kollade 2 test efter avläsningstiden (har aldrig oavsett test sett plus) och ena hade tokstarkt blått streck och den andra ett relativt svagt test så även från samma förpackning även efter tiden så kan det se olika ut - är du 10+ dagar efter bim så skulle jag rekommendera att du ringer gyn och ber dem testa dig, de kan ju både ta urinprov ich blodprov
Svar på tråden BIM Augusti 2024