• Siripiri

BIM Augusti 2024

Jahopp, snart är det augusti så tänkte det var dags att starta en ny tråd för oss som hoppas på att plussa i augusti☺️ 

Själv har man ÄL i helgen och BIM blir då 9/8. Vårt andra försök, första barnet, senast var i december 2023 och det slutade i kemisk graviditet. Inga nya försök av diverse anledningar sen dess.  

• Svar på tråden BIM Augusti 2024
  • TrueResolution

Hur har ni andra plussat vid denna eller tidigare graviditeter? Har ni fått negativt först och sen plus? 

plussade ÄL+9 förut och är nu på detsamma med 6 dagar kvar till BIM. Fått tvärnegativa resultat hittills (för ajälvklart har man testat sedan äl+3/4 för att inte missa förata ljusa lilla strecket som kan komma... 😂)
    börjar känna att hoppet sviker nu redan men försöker samtidigt peppa sig själv till att hålla ut.  

• TrueResolution
    knyttets skrev 2024-08-09 14:14:35 följande:
    Jag har testat med onestep som testar från 10. Men hade också ett RFSU testa tidigt som jag tog senare på dagen och som jag tyckt kanske visade ett svaaaagt streck, men kan likväl vara spök. Återstår att se imorgon. Trött är jag i vart fall och haft känningar i magen ett par dagar nu. Även lite illamående idag. Tyvärr inget som avviker från symtomen innan mens...
    Samma "symptom" här med! När har du BIM? ☺️
  • 211010

Tack! Ja det är första barnet 😊

Nanathalie skrev 2024-08-09 16:52:06 följande:
    Välkommen till gruppen! Är det första barnet?
  • Heybae

Hej! Har ÄL idag/imorgon så det ska vi ta vara på 🥰 jätte mycket äl sekret, så här mycket har jag inte haft på månader. Vissa månader märker man det mer och vissa mindre, jag tempar med natural cycle så har bra koll på min kropp. 
    Haft två tidiga missfall i v.6 i februari och september så hoppas på pluss och att den vill stanna kvar ✊ har 4 barn sen innan så detta skulle bli en sladdis då minsta är 7 år. Aldrig haft missfall innan, vet inte varför jag fått två tidiga missfall på kort tid. Kan det vara att jag är äldre nu? 

BIM är 22/8 än sålänge beror på om ÄL blir bekräftad. 

Hur går det för er? 

• Heybae
    Heybae skrev 2024-08-09 21:57:57 följande:

Hej! Har ÄL idag/imorgon så det ska vi ta vara på 🥰 jätte mycket äl sekret, så här mycket har jag inte haft på månader. Vissa månader märker man det mer och vissa mindre, jag tempar med natural cycle så har bra koll på min kropp. 
    Haft två tidiga missfall i v.6 i februari och september så hoppas på pluss och att den vill stanna kvar ✊ har 4 barn sen innan så detta skulle bli en sladdis då minsta är 7 år. Aldrig haft missfall innan, vet inte varför jag fått två tidiga missfall på kort tid. Kan det vara att jag är äldre nu? 

BIM är 22/8 än sålänge beror på om ÄL blir bekräftad. 

Hur går det för er? 

Blev fel ordning. September 2023 och februari 2024 menar jag 
  • Nanathalie
    Heybae skrev 2024-08-09 22:00:20 följande:
    Blev fel ordning. September 2023 och februari 2024 menar jag 
    Förstod nästan det! 😂 välkommen!.

Min minsta är också 7. 2017? Så mysigt med en sladdis. Men man har typ glömt av hur det är att vara gravid.. 😸
  • Heybae
    Nanathalie skrev 2024-08-09 22:15:22 följande:
    Förstod nästan det! 😂 välkommen!.

Min minsta är också 7. 2017? Så mysigt med en sladdis. Men man har typ glömt av hur det är att vara gravid.. 😸
    Ja han är född 2017.  Ja det va längesen man va gravid så man glömmer snabbt 😂 
  • Anonym (Sladdis2024)
    EJT skrev 2024-08-09 17:00:41 följande:
    Så tråkigt! Det går ju inte att ändå fortsätra hoppas förrän det är 100% definitivt tycker jag! 
    Håller helt med! 😅
    man tänker ju på vartenda litet symptom!
    bättre att få mens direkt nu så man kan ta nya tag så att säga 😅
  • Anonym (Fiona)

Hej Hej Skriver väll lite här också. 

jag och min sambo har inga tidigare barn ihop, och vi har försökt nu i 1 år tid, slutade med p piller augusti 2023haft min mens oktober 2023, februari, apri, juni, juli och har min mens just nu, längtat efter regelbunden mens nu i 1 års tid, inte haft en enda ägglossning under 1 år, inga stickor har visat positivt på varken ägglossning eller graviditet? men jag hoppas att det blir nån ägglossning nu i augusti 

• knyttets
    TrueResolution skrev 2024-08-09 17:31:14 följande:
    Samma "symptom" här med! När har du BIM? ☺️
    Lite oklart då jag bara är på tredje cykeln efter att jag slutat med ppiller och de har varierat lite. Flo förutser 16/8 baserat på tidigare cykler (26 dagar) men förra cykeln kom mensen redan cykeldag 23 (äl+13). Så det är lite gissningslek. Är nu på cykeldag 20 (äl+9). Otroligt störande då symtomen känns så lika varandra. Brukar ha väldigt ont i ryggen vid mens och det känner jag inte alls av ännu i alla fall. Har däremot en märklig pirrande tyngdkänsla som känns obekant och känningar i livmodern som inte gör ont. Tänkte avvakta med testandet idag (om jag klarar av det 😆) och göra nytt test imorgon. Spännande tider! Testar du varje dag nu?
Svar på tråden BIM Augusti 2024