mothertotwo skrev 2024-08-06 22:10:08 följande:
Men har du använt dig av ägglossningstest? Tänkte på att du ägglossat fler gånger i din cykel. Mycket möjligt att det kan ha hänt mig med i så fall. Ibland känner jag av min ägglossning, men det händer inte varje månad. Vet inte om det var en ägglossnings grej som hände mig igår, men så ont brukar det inte göra att man svettas av smärta. Kan inte beskriva den smärtan.. Eller jo.. Kraftig sammandragning när man ska föda. En sådan smärta. Har fött två barn och har aldrig upplevt nidationsblödning med någon av dem två. Inte den allra första heller som jag tog bort som 16 åring. Det verkar inte vara alla som får det. Det återstår att se hur det ligger till haha. Men den här menssmärtan är galen. Det känns som jag har min period nu, men blöder inte. Vet om att jag var låg hormonare med min 11 åring. Plussade där i vecka 8-9 något och inget innan det. Med min lille på 7 år plussade jag redan i vecka 4+4. Jag tyckte något var konstigt, men kände inte mig gravid utan hade bara en humörsvägning. Blev så arg att jag kastade i väg en tallrik på min sambo. Det var det som fick mig att testa den gången hihi. Tänkte att jag skulle ta grav test igen om två dagar om inte mensen kommit innan dess. Funderade på att ringa gyn men kände också att det var löjligt eftersom smärtan gick över, trots återstående menssmärtor. Bara underligt det där med lukten. Inget jag reagerat på innan, inte ens under tiden jag varit gravid med mina andra två. Sen smakade inte coca cola för coca cola längre. Morgon ciggen i morse var inte "njutningfull" Rökare kan nog relatera till det haha. Nej! Jag är skengravid! Annars hamnar jag i chock!😂
Ja precis!
Att kroppen försöker flera gånger innan den ägglossar hände mig förra gången jag planerade bebis med därför hade jag mer koll denna gången tack och lov. Men ägglossningstesten visar ju att kroppen försöker ägglossa. Om andra faktorer påverkar så att det inte går så kommer kroppen att försöka på nytt. Därav en ny stegring sedan Igen 😊
vad skumt! Men tycker absolut som du skriver att du ska ta test igen varannan dag. Visar det inget & du faktiskt mår så skit som du beskriver så ring gyn! Det kan ju faktiskt i sällsynta fall vara något som är tokigt. Att ägg fastnat i äggledaren eller liknande tex. Lika bra att kolla upp 💕
ser du hade en lång cykel i april/maj med. Var det något särskilt då eller bara lång?