• Siripiri

BIM Augusti 2024

Jahopp, snart är det augusti så tänkte det var dags att starta en ny tråd för oss som hoppas på att plussa i augusti☺️ 

Själv har man ÄL i helgen och BIM blir då 9/8. Vårt andra försök, första barnet, senast var i december 2023 och det slutade i kemisk graviditet. Inga nya försök av diverse anledningar sen dess.  

• Svar på tråden BIM Augusti 2024
  • Lior33

Hej Heybae!

Jag har BIM en dag efter dig. Har du alltid haft en kort luteal fas? Hur länge har du försökt bli gravid? 

• Anonym (Längtar)
    Heybae skrev 2024-08-19 12:51:36 följande:

Hej alla. 
    Hade ÄL 12/8, så nu är det den långa väntan till BIM.
    Trodde först jag skulle ha ÄL 10/8 då alla symptom fanns där dagarna innan men ÄL va lite seg tydligen 😂

Jag har BIM 24/8, brukar ha 10-12 dagar från ÄL till mensen kommer.  Har symptom som flytningar, hugg i livmodern & ömma bröst. Någon annan som har BIM samma datum? 🙂

Jag tempar och såhär ser tempen ut nu 🙂

Jag har samma datum! Har typ samma symptom som du. Plus lite annat, men lägger inte så stor vikt vid det. Däremot höjdes tempen ytterligare idag! känns bra! Har också lutealfas på 12 dagar ca.
  • Anonym (Anonym2)

Hej på er.

Jag har följt tråden sedan start, sett vilken bra koll ni har på våra fantastiska kroppar och undrar därmed om någon vet vad som sker?

Jag slutade med p-ring för några månader sedan, mensen var till en början regelbunden här. När jag skulle ha mens i slutet av maj fick jag den istället 4 juni, och månaden därpå 9 juli (35 dagars cykel, om jag räknat rätt?). Jag har sedan dess (42 dagar sedan) inte haft någon mens. 

Jag har tagit två grav tester från rfsu, med en veckas mellanrum och senast för en vecka sedan, men de är negativa! Vad händer?? absolut att man hoppades på BIM, men med negativa tester känns det ju helt värdelöst. 

• Nanathalie
    Anonym (Anonym2) skrev 2024-08-19 13:58:05 följande:

Hej på er.

Jag har följt tråden sedan start, sett vilken bra koll ni har på våra fantastiska kroppar och undrar därmed om någon vet vad som sker?

Jag slutade med p-ring för några månader sedan, mensen var till en början regelbunden här. När jag skulle ha mens i slutet av maj fick jag den istället 4 juni, och månaden därpå 9 juli (35 dagars cykel, om jag räknat rätt?). Jag har sedan dess (42 dagar sedan) inte haft någon mens. 

Jag har tagit två grav tester från rfsu, med en veckas mellanrum och senast för en vecka sedan, men de är negativa! Vad händer?? absolut att man hoppades på BIM, men med negativa tester känns det ju helt värdelöst. 

Hej!

Jag rekommenderar verkligen ägglossningstest. Testa varje dag, gärna 2 ggr per dag, mellan 10-20 när du hållt dig minst 4h, med start så fort mensen slutat. På så vis kan du hålla koll på ägglossningen, säkerställa att du ens har en. Dock är ju tester i kombination med tempning att föredra för att faktiskt veta att ägget släppt. Mitt tips!

Förstår frustrationen. Hur gammal är du? 

Jag har också väldigt lång cykel (är på dag 30 nu och inte heller fått positivt ägglossningstest). 

Tålamod är inte ens bästa vän men rekommenderar ändå att testa när tillfälle ges.
  • Meddelande borttaget
  • JLFRFRE

Okej så det var precis rosa på pappret efter att jag kissat + en pyttepyyytteliten mensvärk. Känns för tidigt för både nidblödning och mens (min mens kommer dessutom alltid som röd direkt och inte rosa). 

ÄL+6 borde det vara idag, vilket känns alldeles för tidigt för en nidblödning eller hur? Och för mensen också som är ?planerad? om exakt en vecka. Någon som vet vad det kan vara annars? Har tester från CB för att testa tidigt hemma, men vet inte om jag vågar testa riktigt än? Aldrig varit med om detta tidigare, eller försökt skaffa barn heller så känner mig som en vilsen nybörjare 🙃

• TrueResolution
    JLFRFRE skrev 2024-08-19 21:31:53 följande:

Okej så det var precis rosa på pappret efter att jag kissat + en pyttepyyytteliten mensvärk. Känns för tidigt för både nidblödning och mens (min mens kommer dessutom alltid som röd direkt och inte rosa). 

ÄL+6 borde det vara idag, vilket känns alldeles för tidigt för en nidblödning eller hur? Och för mensen också som är ?planerad? om exakt en vecka. Någon som vet vad det kan vara annars? Har tester från CB för att testa tidigt hemma, men vet inte om jag vågar testa riktigt än? Aldrig varit med om detta tidigare, eller försökt skaffa barn heller så känner mig som en vilsen nybörjare 🙃

Nu kanske jag är helt ute oxh cyklar men tycker inte alls tiden låter orimlig för en nidblödning, snarare en vecka efter ÄL & en rimlig tid för en nidis? 😅
    Hade tagit ett testa tidigt test om ca 4-5 dagar 🙈
  • JLFRFRE
    TrueResolution skrev 2024-08-19 21:38:43 följande:
    Nu kanske jag är helt ute oxh cyklar men tycker inte alls tiden låter orimlig för en nidblödning, snarare en vecka efter ÄL & en rimlig tid för en nidis? 😅
    Hade tagit ett testa tidigt test om ca 4-5 dagar 🙈
    Det är nog absolut jag som är ute och cyklar om någon är det 😅 Har så dålig koll.. försökt läsa mig till det nu och det verkar precis som du säger vara rätt i tiden. Blev så nervös nu 🥲 Vet inte hur jag ska kunna hålla mig från att testa 🙈 Bara att försöka stålsätta sig! 
  • Anonym (Anonym2)
    Nanathalie skrev 2024-08-19 16:50:56 följande:
    Hej!

Jag rekommenderar verkligen ägglossningstest. Testa varje dag, gärna 2 ggr per dag, mellan 10-20 när du hållt dig minst 4h, med start så fort mensen slutat. På så vis kan du hålla koll på ägglossningen, säkerställa att du ens har en. Dock är ju tester i kombination med tempning att föredra för att faktiskt veta att ägget släppt. Mitt tips!

Förstår frustrationen. Hur gammal är du? 

Jag har också väldigt lång cykel (är på dag 30 nu och inte heller fått positivt ägglossningstest). 

Tålamod är inte ens bästa vän men rekommenderar ändå att testa när tillfälle ges.

Jag köpte hem ett par ägglossningstest förra månaden, som jag tänkte börja med efter nästa mens som då ännu inte kommit.. 

och om jag har förstått det rätt nu: det var alltså 30 dagar sedan du fick din första mens senast? hur lång cykel brukar du ha?

Jag är 29 och skäms lite över hur dålig koll jag har haha.. 

• Anonym (Rutiga)
    Lior33 skrev 2024-08-18 18:01:42 följande:

Hoppas på nästa månad för er som inte plussat denna 🤞🏼❤️

Hur många är vi som fortfarande inväntar BIM? 

Min är 25/8 (kommer inte testa förrän BIM +1)

Jag har BIM 22/8. Men ej förväntad.
    Testat negativ på ägglossningstest så jag har nog inte ägglossningarna nu i månaden men hade sex ändå.
    Fick lite flytningar i helgen. Det är nog vanligt innan mens?! 
Svar på tråden BIM Augusti 2024