Anonym (Anonym2) skrev 2024-08-19 13:58:05 följande:
Hej på er.
Jag har följt tråden sedan start, sett vilken bra koll ni har på våra fantastiska kroppar och undrar därmed om någon vet vad som sker?
Jag slutade med p-ring för några månader sedan, mensen var till en början regelbunden här. När jag skulle ha mens i slutet av maj fick jag den istället 4 juni, och månaden därpå 9 juli (35 dagars cykel, om jag räknat rätt?). Jag har sedan dess (42 dagar sedan) inte haft någon mens.
Jag har tagit två grav tester från rfsu, med en veckas mellanrum och senast för en vecka sedan, men de är negativa! Vad händer?? absolut att man hoppades på BIM, men med negativa tester känns det ju helt värdelöst.
Hej!
Jag rekommenderar verkligen ägglossningstest. Testa varje dag, gärna 2 ggr per dag, mellan 10-20 när du hållt dig minst 4h, med start så fort mensen slutat. På så vis kan du hålla koll på ägglossningen, säkerställa att du ens har en. Dock är ju tester i kombination med tempning att föredra för att faktiskt veta att ägget släppt. Mitt tips!
Förstår frustrationen. Hur gammal är du?
Jag har också väldigt lång cykel (är på dag 30 nu och inte heller fått positivt ägglossningstest).
Tålamod är inte ens bästa vän men rekommenderar ändå att testa när tillfälle ges.