• 211010

BIM Augusti 2024

Hej! Hoppar också in här. Jag och min sambo har äntligen kommit fram till att vi är redo för barn och gjorde vårt första försök i onsdags 7/8. Slutade med ppiller för 2 månader sen och har valt att inte ta några ägglossningstest till en början. Enligt min app så har jag ägglossning söndag 11/8, känns pirrigt! Stor chansning såklart då jag inte är säker på att min ägglossning kommit igång än som den ska.. Vi har dock kommit överens om att första försöken ska kännas roliga och kravlösa. Men hoppas såklart på bra med tur och att vi kan få ett plus på stickan. Har BIM 26/8. 

• 211010

Tack! Ja det är första barnet 😊

Nanathalie skrev 2024-08-09 16:52:06 följande:
    Välkommen till gruppen! Är det första barnet?
  • 211010
    Lior33 skrev 2024-08-18 18:01:42 följande:

Hoppas på nästa månad för er som inte plussat denna 🤞🏼❤️

Hur många är vi som fortfarande inväntar BIM? 

Min är 25/8 (kommer inte testa förrän BIM +1)

Jag väntar också, har bim 26/8! Har ni känt av något än? Jag har inte ens en magkänsla som säger att det ska ha gått vägen 🙁
  • 211010

Jag kunde såklart inte hålla mig.. Tog första gravtestet i måndags som givetvis var negativt (bim-7). Andra gravtestet gjordes idag (bim-5) vilket också var negativt. Någon mer som tagit test? Eller har ni mer disciplin och kan hålla er till efter bim? 🤭

• 211010

Skönt att höra att jag inte är ensam om att börja testa tidigt! 😅

Har ett problem som jag skulle behöva bolla med er.. Det är planerat en stor fest i helgen (planerats i flera månader) och jag är en av de drivande i det. Hur gör jag med alkohol?? Vanligtvis är jag en partyprisse så alla kommer reagera direkt om jag är nykter (funkar inte att skylla på att jag är chaufför då min sambo är nykterist). Är ju inte säkert att jag är gravid och framförallt inte säkert att jag plussar innan helgen. Ska jag försöka smyga med alkoholfritt för säkerhetsskull? Hur hade ni gjort?

• 211010

Va många vi är som har roliga saker planerat i helgen! Det fördriver ju tiden om inte annat.. 🥰 Efter era tankar och råd så lutar det mot att köpa ett svagare bubbel och helt enkelt smutta mig kvällen igenom! Ju längre in på kvällen det blir desto fullare blir ju alla andra också, så man borde ju kunna sluta dricka helt och hållet ganska tidigt 😂

• 211010
    JLFRFRE skrev 2024-08-22 06:25:47 följande:

Kunde inte låta bli och tog ett testa tidigt med svagt positivt så testade ett digitalt 🥹
    Så mycket blandade känslor just nu 😭❤️ Känns mäktigt och läskigt på samma gång. Hoppas så att den lille vill stanna kvar 🥹❤️

Nämen!!! Stort grattis 😍😍😍 

Hade du några tecken på att du skulle vara gravid? 
Svar på tråden BIM Augusti 2024