Inlägg från: mothertotwo |Visa alla inlägg
  • mothertotwo

BIM Augusti 2024

Hoppar in här och säger hej Glad.
    Har ingen aning när jag har BIM, men har börjat testa grav test nu. Har oregelbunden mens. 

Jag har mått jätte skumt! Kan inte sätta fingret på vad felet är. Vi planerar inte bebis, utan det får i så fall bli en surprice 😅. 

Varit intim med sambon vid tre tillfällen. Ca 3 dagar efter senaste mensens sista dag som var 2407011. Sen en gång i slutet på juli och sen nu i helgen. Kollar man så här utifrån senaste mens så kan jag omöjligt vara gravid. Men redan efter den gången vid mensen fick jag mensvärk en vecka efteråt som har funnits fram tills nu. Den är inte borta än! Mina vårtgårdar är sjukt svullna och kliar satan. Jag känner mig febrig nu dem senaste tre dagarna men ingen feber. Hungrig hela tiden och irritation upp/ner hela tiden. Låter som pms.. igår kväll trodde jag att man skulle kollapsa. Fick så ont i magen att jag inte kunde stå upp. Kände mig yr och en jäkla menskramp. Det högg ordentligt i nedre delen i magen, men nu mår jag bra igen. Bara mensmärta. Grav test visar negativt så inbillar mig säkert. Men min sambos andedräkt luktar så äcklig att jag nästan spyr. Den gör i vanliga fall inte det. Idag när min sambos vän kom så stank han som en askkopp. Brukar ALDRIG reagera över det då jag själv är rökare. Vad fan händer med mig? Måste vara skengravid 🤣 Just det.. Ända sedan andra veckan i månaden (juli) har jag haft rikliga flytningar,  det forsar och är kladdigt. Ursäkta detaljen. Jag känner mig gravid men testen visar inget. Måste inbilla mig eller hur?

• mothertotwo
    Nanathalie skrev 2024-08-06 16:39:57 följande:
    Skulle ju mycket väl kunna vara en graviditet men en tidig sådan😄 fortsätt testa så ser du! Låter som klockrena graviditetssymtom MEN jag får det emellanåt som skengravid också 🙃🙃 håller tummarna för dig!
    Tack så mycket! Vi får se sig när antingen mensen eller något annat visar sig :) I morgon är det 31 dagar sen förra mensen. Men kan ha allt mellan 27-46 dagar :)
  • mothertotwo
    TrueResolution skrev 2024-08-06 20:11:25 följande:

vet du när du skulle kunna haft ägglossning? Jag har lång cykel denna och hade mensens sista dag 6/7, därefter försökte kroppen ägglossa ett par gånger (först vanlig tid) och sedan en andra gång 30/31/7, så har BIM först nu i mitten på augusti. Bara en tanke att du faktiskt kanske haft sen ägglossning eller något och du fått negativa test då för att du testat före BIM? 😁 
    sexat i slutet på juli skulle ju avsolut vara rimligt med tanke på befästningsperiod tex.

är bara vild gissare men allt hamnar ju på gravid-korten nu när man känner efter & räknar 😂

Men har du använt dig av ägglossningstest? Tänkte på att du ägglossat fler gånger i din cykel. Mycket möjligt att det kan ha hänt mig med i så fall. Ibland känner jag av min ägglossning, men det händer inte varje månad. Vet inte om det var en ägglossnings grej som hände mig igår, men så ont brukar det inte göra att man svettas av smärta. Kan inte beskriva den smärtan.. Eller jo.. Kraftig sammandragning när man ska föda. En sådan smärta. Har fött två barn och har aldrig upplevt nidationsblödning med någon av dem två. Inte den allra första heller som jag tog bort som 16 åring. Det verkar inte vara alla som får det. Det återstår att se hur det ligger till haha. Men den här menssmärtan är galen. Det känns som jag har min period nu, men blöder inte. Vet om att jag var låg hormonare med min 11 åring. Plussade där i vecka 8-9 något och inget innan det. Med min lille på 7 år plussade jag redan i vecka 4+4. Jag tyckte något var konstigt, men kände inte mig gravid utan hade bara en humörsvägning. Blev så arg att jag kastade i väg en tallrik på min sambo. Det var det som fick mig att testa den gången hihi. Tänkte att jag skulle ta grav test igen om två dagar om inte mensen kommit innan dess. Funderade på att ringa gyn men kände också att det var löjligt eftersom smärtan gick över, trots återstående menssmärtor. Bara underligt det där med lukten. Inget jag reagerat på innan, inte ens under tiden jag varit gravid med mina andra två. Sen smakade inte coca cola för coca cola längre. Morgon ciggen i morse var inte "njutningfull" Rökare kan nog relatera till det haha. Nej! Jag är skengravid! Annars hamnar jag i chock!😂 
  • mothertotwo

Så här har mina menstruationer sett ut dem senaste månaderna. Därför misstänker jag att man bara är skengravid 😅. Jag väntar på moster röd i några dagar till. 🙂 Vet inte med min ägglossning överhuvudtaget 😇. 
  • mothertotwo
    Anonym (A.O) skrev 2024-08-07 10:30:45 följande:

köpte ett test. kunde inte hålla mig!!!!

Stort grattis till ditt plus😊 
  • mothertotwo
    TrueResolution skrev 2024-08-07 10:33:52 följande:
    Ja precis!
    Att kroppen försöker flera gånger innan den ägglossar hände mig förra gången jag planerade bebis med därför hade jag mer koll denna gången tack och lov. Men ägglossningstesten visar ju att kroppen försöker ägglossa. Om andra faktorer påverkar så att det inte går så kommer kroppen att försöka på nytt. Därav en ny stegring sedan Igen 😊

vad skumt! Men tycker absolut som du skriver att du ska ta test igen varannan dag. Visar det inget & du faktiskt mår så skit som du beskriver så ring gyn! Det kan ju faktiskt i sällsynta fall vara något som är tokigt. Att ägg fastnat i äggledaren eller liknande tex. Lika bra att kolla upp 💕 

ser du hade en lång cykel i april/maj med. Var det något särskilt då eller bara lång?
    Jo det har hänt mig att jag haft cystor på äggstockarna som hindrat mensen från att komma. Hade då mensvärk som ett symtom. Men där mellan april-maj hände inget speciellt, utan bara långt mellanrum. Jag ringde faktiskt till gyn idag, men det visade sig att min gynekolog har slutat. Så typiskt! Nu hyr dem in en gynekolog som kommer när behovet finns. Det kan tydligen ta flera veckor, men står på väntelista i fall att. 
  • mothertotwo
    Nanathalie skrev 2024-08-07 14:32:24 följande:

Såhär ser mina förbannade jävla ältester ut. Ursäkta språket. Kommer fortsätta testa tills jag får mens för fattar inte varför jag inte får stegring. Byter märke nu dock på ältest men känns ju rätt kört med negativt på både cb och gravidkollen. Kan nog inte skylla på testen.

Förra månaden hade jag 40 dagars cykel och mens exakt 12 dagar efter vad jag trodde var äl (symtom endast). Jag vet inte varför jag drömmer om att den ska vara normal på 28-30 dagar denna månad vilket skulle innebära att äl var typ i måndags.

Usch blir besviken på kroppen. 

Hoppas att det kan ge utslag snart för dig. Den kanske bara är lite sen? Brukar du känna av din ägglossning? Så himla trist när man verkligen vill ha en liten.

Tänkte lite på det här med ägglossning. Är det alla som har trådig genomskinligt sekret vid själva den tidspunkten? Min har varit så i tre veckor.

Är det så att ägglossningstest kan påvisa en graviditet med, innan själva gravtest? Tyckte jag läste det någonstans. Jag beställde faktiskt  hem andra tester idag. Både ägglossningstest och grav test för att jag var nyfiken på vad ägglossningstesten visar. Vet inte vilka test som är trovärdiga. 

• mothertotwo

Är det detta som kallas spöksträck? Jag har ingen aning, vet såklart att det ska vara färgat sträck. Gjorde den grå också så ni ser vad jag menar. 😅 Men när man zoomar in så är där inget. Jag är otålig på att få veta. Känner på mig att min mens inte lär dyka upp, men den kan förvåna en. Nä nu är jag bara jobbig mot mig själv 🤣😇. Det hade gått 3 minuter när jag tog bilden. Det är testlagrets gravtest står inom 5-10 minuter avläsningstid. Men det blev inte tydligare, utan försvann sen. 
  • mothertotwo

Min mensvärk har försvunnit nu efter 23 dagar och efter den smärtan jag hade nu den 6/8 måste ha varit ägglossning, fast en mycket värre sådan. Nu väntar jag på mensen om ca två veckor. För dessa är bara spöksträck. :) 

mothertotwo skrev 2024-08-07 16:44:26 följande:
    Är det detta som kallas spöksträck? Jag har ingen aning, vet såklart att det ska vara färgat sträck. Gjorde den grå också så ni ser vad jag menar. 😅 Men när man zoomar in så är där inget. Jag är otålig på att få veta. Känner på mig att min mens inte lär dyka upp, men den kan förvåna en. Nä nu är jag bara jobbig mot mig själv 🤣😇. Det hade gått 3 minuter när jag tog bilden. Det är testlagrets gravtest står inom 5-10 minuter avläsningstid. Men det blev inte tydligare, utan försvann sen. 
Svar på tråden BIM Augusti 2024