-
Det var första gången så har ingen aning vad som hänt innan 😂. Var bara nyfiken på vad det skulle visa. Men när det gick prick fem minuter var den starkare i färg. Ska testa sen efter att jsg fått min mens.. när den nu kommer vill säga 😅.Nanathalie skrev 2024-08-08 19:38:18 följande:Enligt tillverkarna så ja. Men det kan vara en stegring! Beroende på vad de visat innan och visar efter 😀
-
-
Jag är på dag 34 idag. Ingen mens i sikte! Svullna, ömma bröst och vårtgårdarna är så enorma på mig. Mår illa och allt luktar äckligt. Är rökare och ciggen smakar blä, men alla luktar askkopp som går förbi mig. Antingen en jävla pms!EJT skrev 2024-08-08 21:10:55 följande:Vilken dag i cykeln är du på? Det är negativt. När båda strecken är lika starka är det positivt.
Jag var bara nyfiken på om ägglossningstestet skulle visa ägglossning för har ingen större koll när jag har det. Har aldrig testat med ägglossningstest så var nyfiken på hur det skulle se ut. Jag känner mig gravid men testet visar negativt där med. Så jag vet inte 🤷?♀️
Gjorde två olika test idag eftersom jag kör varannan dag tills jag får mens. Jag bröjar bli desperat! 😂 (Ber om ursäkt för smutig badrums vask)
-
Nu har jag skickat ett meddelande till gyn mottagningen. Har sedan innan en tid bokad nästa månad pga en knuta i fialotta, men den har försvunnit nu efter ett antal år. Försvinner ett problem så kommer det andra. Ställde frågan om dem kan ge mig en tid fortare pga mina mens smärtor. Dem går i intervaller nu i en månads tid. Jag kissar mer än vad jag brukar. Har börjat vakna på nätterna t.o.m. och känner mig sjuk men ingen feber. Samt har jag illamående. Men mina test visar fortfarande negativt så jag misstänker att det är en cysta som spökar för mig och som orsakar mig smärta. Vi får se om jag får en tid, annars får jag stå ut till september.
-
Jag är på dag 37 i menscykeln nu. Inga plus men helvetes menssmärta som suttit i flera veckor. Tyckte jag såg ett plus men sen som du nämnde försvann det inom avläsningstiden. Ligamentet drar det i, spänner och hugger i nedre delen av magen. Bröstvårtorna ömmar också. Brukar inte kännas så här innan mens. Man kanske bara är låghormonare denna gång om det är början tll en bebis inuti en eller i värsta fall ett spontantmissfall eller vad det kallas. Börjar också misstänka cysta. Men har inte tid till gyn förrän i Sep.knyttets skrev 2024-08-12 12:50:46 följande:Ja jag tyckte mig se det redan innan avläsningstiden slutade och att det sen blev starkare. Idag negativt på tidigt digitalt test och på vanligt clearblue med plus. Så känner mig lite snopen just nu. Cykeldag 22 idag och ingen mens i siktet heller. Så får se vad som händer under veckan.
-
-
Jag vet att dem inte ska avläsas efter en tid och att det sker en avdunstning av urin osv. Men är inte dessa konstiga? Alla tre testen kommer från samma förpackning. Första testet blev inget blått sträck efter avläsningstiden, andra testet blev ett blått sträck efter avläsningstiden och det tredje testet visar en svag blå nyans efter avläsningstiden. (Dock dålig självupplösning) ser det bättre framför mig.
Borde inte alla test bli detsamma, speciellt om det är ett packet med tre? 😂. Dessa är ju självklart negativa! Får testa igen på Torsdag om inte mensen kommit. Torsdag är jag på dag 40. Mrn jag förstår inte varför jag testar med clearblue, för dem har inte funkat i mina andra graviditeter fast andra testet fungerat :) -
Jag beställde nya från testlagret som ev kommer i morgon. Det blir att testa morgon urin på torsdag då. Jag har gått och blivit tokig av alla symtom. Valde tidiga graviditetstester som mäter 10 hcg. Sen skiter jag i det om det skulle visa negativt, då får jag istället vänta på gyn undersökningen i sep som jag fått pga en annan grej. Mått konstigt i 3,5 vecka nu.Nanathalie skrev 2024-08-13 14:48:29 följande:Så svårt att se på grund av dålig upplösning. Men testa andra tester istället! Typ digitalt 😁
-
Visade det sig att du var gravid?Fundersammen skrev 2024-08-13 16:02:53 följande:Jag kollade 2 test efter avläsningstiden (har aldrig oavsett test sett plus) och ena hade tokstarkt blått streck och den andra ett relativt svagt test så även från samma förpackning även efter tiden så kan det se olika ut - är du 10+ dagar efter bim så skulle jag rekommendera att du ringer gyn och ber dem testa dig, de kan ju både ta urinprov ich blodprov
Jag har pratat med vc som satt upp mig på väntelista, då dem hyr in en gynekolog från Stockholm. Men dem hyr inte in honom förrän det är tillräckligt många som behöver det. Tycker själv att det lät jätte märkligt. Min gynekolog hade tydligen slutat där, annars brukade man snabbt få tid. Men jag har en tid till gynekolog i september pga en annan sak, så tänker att dem får kolla mig då om inte mensen dykt upp. Tyckte bara att dessa testen var jätte märkliga och med en dag skillnad är dem tagna. Jag hade min sista mens den 7 juli, men vet inte när jag har bim pga oregelbunden mens. Men var bara med min sambo vid två tillfällen så sannolikheten att jag skulle vara gravid är väldigt minimal om man säger så, men risken finns. Funderar på att ringa bm och rådfråga dem för att se om dem kanske kan ta ett blodprov på mig. Att vänta en månad till tills man ska till gyn är en evighet haha. -
-
Vilket skit hål! Ursäkta uttrycket men vilken tur att du lämnade honom. Vi har stora sjukhus området att gå till akut om det skulle vara något. Men ser inte detta som akut, för då tänker jag på smärta som man inte kan hantera. Vi har gynekologer här men dem tar oftast upp till 2000 kr och då är dem privata. Annars är det vissa vårdcentraler men det är väldigt få gynekologer här. Man har tur om man får tid inom någon vecka. Skulle kolla en knuta i slidan som nu försvunnit och det är i september, men den tiden har jag väntat på i 3 månader.Fundersammen skrev 2024-08-13 16:31:27 följande:Jag vet inte, allt verkligen riktar mot att jag är gravid men testerna ekar tomt förutom då efter avläsningstiden.. men ska prova andra test än cb och se om jag kan bli klokare
oj så udda, ni har ingen annan klinik ni kan gå till?
har du oregelbunden mens så är det ju svårare att pricka in tyvärr, men spermierna ska ju leva i 7 dagar.. när jag genomgick ivf så sa dem att det är 9-12% chans att lyckas bli gravida naturligt så man ska ju inte slå så hårt på sig själv egentligen?
med mitt nex fick jag bara höra det var mig det var fel på (av honom) men visade sig att hans simmare var så svaga att de inte orkade upp till äggen
Jo det är svårt att pricka in, men med vårt första barn var vi heller inte speciellt aktiva och hade känt varandra knappt i 2 månader innan jag plussade. Sen var det en period vi var ifrån varandra, men efter en månad ihop igen så plussade jag med andra barnet. Vissa månader har jag 31 dagar, sällan att jag har mer än så men det kan hända. En gång 46 och som längst 54 men det har hänt två gånger. Någon månad har jag haft 26 dagar. Så det är riktigt svårt att veta, men vi planerar inte utan det som sker det sker liksom. Så därför tror jag att det finns en minimal chans att jag blivit det ändå, med tanken på att det inte krävts så mycket med dem andra två barnen vi gemensamt har :) -
Tack så mycket! :) Hoppas också att ni kan få ett plus tillsammans, dessutom om han är din klippa :)Fundersammen skrev 2024-08-13 18:19:49 följande:Ja jag är lycklig jag idag har min nya man <3 han är en klippa i jämförelse <3
är det bara akuttider så kan det ju vara svårt att bli tagen på allvar, bra ändå du kollar knutan, även om det inte är något farligt så är det ändå bra att få hjälp så ingen onödig infektion sker!
jag har inga barn idag (kanske tur med tanke på rövhålet XD men jag hr alltid velat bli mamma och har en så stark längtan och det är därför det är så frustrerande att kroppen betett sig så annorlunda och man inte får något svar på testerna!!
hoppas verkligen att ni snart får ett tredje hjärta tillsammans <3
Ja, därför tänker jag att det får vänta till september så kan jag ta allt på en och samma gång. -
Jag ska testa i morgon bitti. Fick min beställning hem idag. Det är testa tidigt stickor från testlagret. Visar det negativt får jag testa igen nästa vecka om inte mensen dyker upp. Visar det negativt då också, så får jag vänta till mitt gyn besök i mitten på september. Kan ju inte hålla på att testa hela tiden.
Men får inte ihop min senaste mens med menscykeln alls. Kan mycket möjligt ha varit en otroligt sen ägglossning den 5/8 på 30 dagar från senaste mens. Men hur ska man egentligen säga när mensen ska komma då? Ska man räkna högt 30 dagar till? Jag har ingen aning alltså. Eller ska man förhålla sig till allt mellan 11-18 dagar efter (5/8) om det nu var en ägglossning?
-
Jag hittade denna sidan. Lekte lite framåt och tillbaka på olika dagar i menscykeln. Passar bra med 14 dagar, enligt det som står längst ner till höger. Har nog bara många dagar denna månaden. Men inget omöjligt om så är fallet. Var ju med sambon den 3de :)Lior33 skrev 2024-08-14 17:23:33 följande:Som jag har förstått det kan längden på hela menstruationscykeln variera mycket från kvinna till kvinna men tiden från ägglossning till mens är nästan alltid runt 14 dagar för de flesta kvinnor. Så räkna 14 dagar från 5/8.
-
mothertotwo skrev 2024-08-14 17:39:57 följande:Jag hittade denna sidan. Lekte lite framåt och tillbaka på olika dagar i menscykeln. Passar bra med 14 dagar, enligt det som står längst ner till höger. Har nog bara många dagar denna månaden. Men inget omöjligt om så är fallet. Var ju med sambon den 3de :)
-
Så ser mina också ut, men vi får bara hålla tummarna :)Nanathalie skrev 2024-08-15 09:54:21 följande:
Tog ett cb testa tidigt och vet att de kan fela så vet inte vad jag ska tro egentligen men såhär ser det ut nu på morgonurin..
Någon med positiva erfarenheter? Försöker vara realistisk här och inte få upp hoppet för mycket om det nu är spök. Det kom inom 3 min från det att jag tog testet..
-
Jag litar inte helt på clearblue heller. Har fått positivt på dem förr men då har det inte varit graviditet 😅 Får vänta lite till :)Nanathalie skrev 2024-08-15 13:52:25 följande:Jag känner att jag nog kan släppa tanken på att det gav utslag när jag googlat mig fram till att så många fått spök på detta... hur känner du?
-
Hur ser det ut på andra test? :)Nanathalie skrev 2024-08-15 15:05:38 följande:Jag har aldrig fått utslag innan om jag inte varit gravid så blir lite besviken över detta helt ärligt..
-
Jag testade med testlagrets men visar ingenting. Tyckte se något svagt på babyplans test och clearblue. Men får testa igen om några dagar om inte mensen dyker upp. Känner mig yr och har mensvärk hela tiden. Drar och hugger i tjej magen. Igår kväll kändes det som sammandragningar ovanför bäckenet. Vet inte ens om man kan känna sånt tidigt 😅. Jag är rädd att jag inbillar mig.Nanathalie skrev 2024-08-15 15:50:17 följande:Jag har bara testat med detta. Kan ta ett nytt med morgonurin imorgon och se om jag fortfarande har ett streck på cb, känns ju otroligt med 2 spök på raken. Tänkte köra cb digital senare, tror jag har bim söndag, vill inte slösa på de dyra testen. Samtidigt vill man ju inte få felaktiga svar på sin önskan. Jaja. Hur ser dina ut? Om du testat med andra märken?
-
Alla mina symtom har nu stannat av, menssmärtan också. Men frågan är vart min mens är?!
-
Dag 42 nu!! Detta är frustrerande. Ingen mens än. Stämmer det att man ska testa grav test tre veckor efter sex, om man har oregelbunden mens? I så fall är det en vecka kvar. Men känns ändå som det inte är något, för borde väl egentligen ha visat sig nu två veckor efter? Negativt var detta också.
-
Misstänker att jag hade ägglossning 5-6 augusti. Tar inte äl tester. Känner oftast av varje månad när jag har ägglossning.cutepenguin skrev 2024-08-17 11:59:14 följande:
Har du haft ägglossning än? Du borde få positivt på ett graviditetstest i alla fall 2 veckor efter ägglossning om det är något.
-
Det blev inget för mig denna månaden. Fick min mens idag.