Inlägg från: Anonym (Sladdis2024) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sladdis2024)

BIM Augusti 2024

Halloj!
    hoppar också in här! :)
    Försöker få till en sladdis, barn nummer 3. 
    har två pojkar sen tidigare, 8 & 14 år.
    är 38, 39 i nov. Sambon dock 27, så kan bli spännande detta. Har bim allt mellan 9-12 augusti, mycket oklart med andra ord. Körde äl-tester nu och fick positivt den 25/7 så vette tusan när äl skedde. 

härligt att följas åt! :)

• Anonym (Sladdis2024)
    Nanathalie skrev 2024-07-30 17:55:46 följande:

Jag har idag solklart äl-sekret men negativt ägglossningstest. Hur är det möjligt? Någon som vet?

någon stegring? Eller 0? 
  • Anonym (Sladdis2024)
    Nanathalie skrev 2024-07-30 21:08:25 följande:
    Är på cykeldag 10, enligt min Flo-app ska jag ha äl om 7 dagar, ändå har jag solklara flytningar idag och helt blankt ältest. Tar ett om dagen sedan mensen slutade för att inte missa..
    Helt rätt att göra så! kolla varje dag efter mensen!
    jag skulle ha ägglossning den den 29/7 men fick stegring redan 24/7 & positiva kvällen
    24/ morgon 25/7.. men tydligt äl-sekret from 24- idag. Fattar noll hahha! ont i äggstocken från i förrgår, men har legat varje dag sedan den 23:e 
  • Anonym (Sladdis2024)
    Kapybaran skrev 2024-07-30 22:19:50 följande:

Jag hoppar in här, har följt trådarna i flera månader och hoppas att det någon gång blir min tur att få ett plus!

Jag och min man har försökt i ett år (första barnet). Kör med Natural Cycles men har inte lyckats hittills? Har BIM 4 augusti enligt appen och ÄL var först beräknad den 24/7 så vi låg runt det datumet men sen flyttades ÄL till 21/7 i efterhand så kan ha missat.

Då kämpar vi på tillsammans! :) 
    hur flyttades äl? Var det något du såg genom temp?
    ska också köpa en temp och börja köra i appen.

• Anonym (Sladdis2024)
    Kapybaran skrev 2024-07-31 07:24:11 följande:
    NC bekräftar ÄL i efterhand, så först var den beräknad till 14 dagar efter mensstart (för att den brukar ligga där) men sen visade det sig att temperaturhöjningen hade kommit lite tidigare. Jag var bortrest en vecka och hade inte med termometern så den kan ha varit lite förvirrad!
    Då är jag med! Ska börja tempa. Kan jag böria på tempa nu direkt efter ÄL eller Måste jag vänta på nästa mens?
  • Anonym (Sladdis2024)
    Nanathalie skrev 2024-07-31 11:14:49 följande:
    Nu jäklar börjar det visa stegring på älstickan!! Så visst är äl på g 😀 så glad. 
    Så härligt! :) testa nu bara varje dag! 
  • Anonym (Sladdis2024)
    Nanathalie skrev 2024-07-31 13:13:14 följande:
    Jag ska göra det!! Jag vet ju inte säkert när själva "äl" är, förra månaden fick jag inget streck starkare än kontrollstrecket så nu hoppas jag på det denna månad! Kul med tidigare äl, då kan du snabbare vänta bim 😉😂 om du är lika otålig som mig dvs. Olidlig väntan 😂
    Hahaha! 😄 exakt! Jag har noll tålamod! undra när man kan börja testa? Har du koll?🤣
    har du förresten testat tempa ? Lite sugen på att testa det. 
  • Anonym (Sladdis2024)
    Nanathalie skrev 2024-07-31 14:43:45 följande:
    Aldrig testat tempa faktiskt! Jag beställde hem en sån termometer en gång i tiden och har den liggandes i en låda så kanske kan vara en idé 😁 

Jag köpte testa tidigt som ska gå att testa med 6(!!) Dagar innan bim. Jag använde 2 sådana förra månaden men såklart negativt. Tror de heter ablo pharma! Mitt problem är att jag inte vet exakt när bim är. Brukar räkna 12 dagar från äl, men vilken dag är egentligen äl att räkna ifrån? Positivt test eller inom följande 36h pga det är då ägget släpper? Detta är ju en hel jäkla vetenskap. Blir så trött. 

Tänk om man bara kunde ha sex och njuta och överraskas av ett plus. Det vore något 😂 men inget alternativ för en kontrollmänniska som mig..
    🤣 Hahahha! Ja man kan väl testa allt känns det som! Skadar ju inte! 😄
    men är samma för mig, har inte heller koll på
    Bim, man säger väl 12-16 dagar efter ÄL så kommer Bim typ. Men tänker att man får räkna att ÄL infaller upp till 48h timmar efter positivt Äl-test.. känns svårt utan temp att veta 🤣
  • Anonym (Sladdis2024)

Försöker få svar igen, kan jag böria tempa nu direkt efter ÄL eller måste jag vänta till nästa mens?

• Anonym (Sladdis2024)
    Anonym (Ilia) skrev 2024-07-31 16:09:45 följande:
    Lika bra att börja, det är lite teknik innan man mäter på samma vis varje dag. Så om du börjar direkt har du kommit in i det ordentligt tills när ägglossning ska ske och det blir lättare att se ett tydligt skifte i temp ☺️ jag tycker fertility friend är bäst att lägga in i ☺️
    Tack snälla för svar!🙂
    tänkte på natural cykles, dåligt?
    den du tipsade om, vilken termometer behöver jag då? Kan inget 🤣
Svar på tråden BIM Augusti 2024