Inlägg från: Anonym (Trean) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Trean)

BIM Augusti 2024

Hej! 
    Mamma till två här. Gjorde ett avbrytande för tre veckor sedan pga ett MA i v11 med tvillingar. Hoppas bli gravid så snart som möjligt igen. Har dock inte haft någon mens eller äl än så jag vet inte riktigt vart i cykeln jag är. 🤔

• Anonym (Trean)
    Siripiri skrev 2024-07-26 15:10:48 följande:
    Va tråkigt att höra? 
    Det får vi hoppas! du tempar inte eller något sånt? 😊
    kan ju kanske ta ett tag för cykeln att komma igång efter något sånt 
    Tack. Ja det har varit en omvälvande tid. 
    Nej jag började aldrig tempa pga infektionsrisken (har alltid tempst i vagina då jag oftast sover med öppen mun) och nu känns det som jag är för långt in i cykeln för att börja. Har dock listat ut att jag tror jag hade äl för ca 7 dagar sedan för just nu är cx stängd, hård och långt ner. 
  • Anonym (Trean)
    Siripiri skrev 2024-07-26 15:10:48 följande:
    Va tråkigt att höra? 
    Det får vi hoppas! du tempar inte eller något sånt? 😊
    kan ju kanske ta ett tag för cykeln att komma igång efter något sånt 
    Tack. Ja det har varit en omvälvande tid. 
    Nej jag började aldrig tempa pga infektionsrisken (har alltid tempst i vagina då jag oftast sover med öppen mun) och nu känns det som jag är för långt in i cykeln för att börja. Har dock listat ut att jag tror jag hade äl för ca 7 dagar sedan för just nu är cx stängd, hård och långt ner. 
  • Anonym (Trean)
    Annpor skrev 2024-07-27 15:15:35 följande:

Hej hej
    Hoppar in här också. Vi försöker få bli gravida igen efter en tung förlust tidigare i år. Förlorade vårt första barn i v39 i vintras i IUFD. En fullt frisk bebis som bara dog? En fruktansvärd upplevelse där livet blir så mörkt. Nu är vi redo att bli gravida igen med ett vad vi hoppas syskon. En regnbågsbebis. Vi har försökt någon månad bara, hoppas få ett plus snart igen och få känna lite hopp igen. Hade ÄL 23/7, BIM 2/8. 

Kul att få följa andra i resan också!
    Hoppas vi är flera som får plussa snart 😊

Beklagar förlusten! Skickar er massor av tur i bebis verkstaden! ❤️
  • Anonym (Trean)
    Bez skrev 2024-08-07 08:14:34 följande:

hej hoppar in i tråden! 

har ett barn fött 22 och nu kört oskyddat i ca 1 år 

är på BIM idag och tog test igår där jag såg en skugga men skulle kunna va spök, i morse tog jag de här? måste va pluss va??? kan väll inte vara spök på de oxå isåfall? 
    Har dock jorden mensvärk och mens svettningar så känns som de ska braka loss när som helst så vågar inte riktigt tro på testet 

Har ni koll på hur tidigt man kan ta digitalt annars?

Grattis! Det där ser väldigt positivt ut! 

15/7 EJT, 35 år gammal, 1 barn född 2020. Är nu på 10:onde försöket efter två missfall tidigare i år.
    16/8 trefaldigmästareikärlek 30+, två barn född 15 & 24, första försöket efter lillebror som kom i februari. 
    3/8 trean, två barn födda 18 & 21. Försök med tredje efter MA i Juli 

• Anonym (Trean)

Någon av er som har varit med om att man har symtom med ökad äggviteflytning sedan försvinner den efter två dagar? 

Alltså, jag brukar alltid få ägglossning ca 4-5 dagar efter ägglossningsflyttningen börjat. Denna månad tror jag att jag hade den efter två dagar med dessa flytningar. Känns så väldigt hastigt. Andra symtom på ägglossning för mig är vanligtvis att jag inte kan sätta mig ner utan att livmodertappen gör ont liksom..😂 allt detta hände idag på cykeldag 11

Hoppas nästan att jag haft äl idag då min man är bortrest och sista chansen vi hade för mys var i söndags. 

• Anonym (Trean)
    Lior33 skrev 2024-08-18 18:01:42 följande:

Hoppas på nästa månad för er som inte plussat denna 🤞🏼❤️

Hur många är vi som fortfarande inväntar BIM? 

Min är 25/8 (kommer inte testa förrän BIM +1)

Jag väntar fortfarande. 
    Lite fundersam över min äl denna månad bara. Fick inte de super tunga äl flytningarna jag vanligtvis har. Hade äl smärta i magen i tisdags men enl appen skulle äl varit nu i fredags. Om jag hade sovit utan barn i sängen hade jag Def tempat men gör inte det nu med två barn 😅
    Så vi får se om jag hade äl eller inte känner jag. 
    Om jag haft äl borde bim vara den 27/8 och som den testoman jag är kommer jag börja testa redan på fredag 😂
  • Anonym (Trean)

Äl+11 (tror jag) hade mest flytningar och äl smärta då men det var väldigt tidigt efter mensen. Äl 12 dagar efter mens. Neg gravtest morse, sträcker och drar i magen och är relativt lätt irriterad. Vi får se men det känns inte som det tagit sig..

• Anonym (Trean)

Fler som börjar bli testtokiga nu varje dag innan bim?
    Jag är relativt säker på att mensen är på väg. Är så lättretlig och sekretet har torkat upp till ingenting.. ???? ska dock ta ett test imorgon så får vi se. 

• Anonym (Trean)

Jag förstår dig. Vill bara få positivt nu. Jag är osäker när jag ska få mens. SM 2/8 och hade inte säkert äl runt den 13/8. Så jag tror mensen ska komma imorgonem är inte säker. Gravtest idag negativt ????

• Anonym (Trean)

Hur många dagar innan mens får ni spända och ömma bröst? Märker att flytningarna har ökat på sig med. 
    Jag trodde jag skulle fått mens idag men äl måste hänt senare. Gravtest fortfarande negativt så jag tror nog mensen är på g ändå.

• Anonym (Trean)
    Anonym (Sladdis2024) skrev 2024-08-27 10:37:10 följande:
    Jag har typ det från ÄL😂 
    hur ser tempen ut?
    hade fel på Äl förra månaden , diff på 4-5 dagar så bim kom ju senare än jag väntade mig. 
    min temp dök typ 2-3 dagar innan mensen kom.
    Tar inte tempen då jag har två små barn som ligger i sängen med oss ????
  • Anonym (Trean)
    Mikaaelaa skrev 2024-08-27 19:22:37 följande:

Någon mer än mig som är kvar och väntar in positivt test eller mens?

Jag väntar mens vilken dag som helst.
  • Anonym (Trean)

Fortfarande negativt här. Trodde mensen skulle komma idag. Senast imorgon. 

• Anonym (Trean)

Ja ni, vet inte riktigt vad som händer, neg gravtest idag med. Ingen blödning alls under dagen men har kommit en liten liten nu ikväll. Hoppas det är mensen så jag får börja om. 

Svar på tråden BIM Augusti 2024